Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@11:22:37 GMT

تصويب ضوابط اجرايي بودجه سال 1396 کل کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۰۷۵۰

خبرگزاري آريا - هيات وزيران در جلسه خود به رياست حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري، ضمن بررسي تعداد ديگري از مواد ضوابط اجرايي بودجه سال 1396 کل کشور، کار تصويب آن را به پايان رساند.

به گزازرش پايگاه اطلاع رساني دولت ،در اين جلسه که عصر يکشنبه برگزار شد، به موجب يکي از مواد مصوب ضوابط اجرايي بودجه سال 96، حداکثر 10 درصد از اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي استان‌ها براي شروع پروژه‌هاي جديد که ظرف دو سال به پايان مي‌رسند، اختصاص مي‌يابد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت همچنين دستگاه‌هاي اجرايي را مکلف کرد طرح‌ها و پروژه‌هاي مصوب ابلاغي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را در اولويت برنامه‌هاي اجرايي خود در سال 1396 قرار داده و منابع لازم براي مديريت و اجراي آنها را از محل اعتبارات خود شامل منابع داخلي و مصوب ابلاغي و تسهيلات بانکي با رعايت قوانين و مقررات مربوط تأمين نمايند.
براساس يکي ديگر از مواد ضوابط اجرايي بودجه سال 96، هيات وزيران به دستگاه‌هاي اجرايي که فهرست آنها توسط سازمان برنامه و بودجه تا پايان تير ماه اعلام مي‌گردد، اجازه داد تا 5 درصد از اعتبارات هزينه‌اي برنامه‌هاي پژوهشي خود رادر قالب پژوهش‌هاي تقاضامحوري که حداقل 50 درصد از هزينه‌هاي آن را کارفرماي غيردولتي تأمين و تعهد کرده باشد، هزينه کند.
همچنين کليه دستگاه‌هاي اجرايي که پيش از سال 1396 در اجراي مصوبات مراجع مربوط و بدون موافقت شوراي حقوق و دستمزد نسبت به برقراري حقوق يا فوق‌العاده‌اي اقدام کرده­اند، مجاز به اجرا و پرداخت آن در سال 1396 نمي‌باشند.
به موجب ماده ديگري از ضوابط اجرايي ياد شده، کليه صندوق‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي بيمه‌اي، حمايتي و امدادي که به نحوي از انحاء و به هر ميزان از منابع عمومي استفاده مي نمايند از قبيل کميته امداد امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي کشور، سازمان تأمين اجتماعي و صندوق بازنشستگي کشوري، موظفند اطلاعات جامعه هدف تحت پوشش خود را به تفکيک خانوار براساس کد ملي سرپرست و اعضاي تحت پوشش وي در پايگاه اطلاعاتي نظام جامع تأمين اجتماعي ثبت و به صورت ماهانه به هنگام رساني نمايند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه 1403، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم 10 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان