Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشاه خبرنگارن جوان ،حسینعلی حاجی دليگاني نماینده مجلس شورای اسلامی و سجادي مدیر عامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی امشب 20 فروردین ماه در برنامه مناظره شبکه اول سیما به بررسی موضوع ادامه توزیع بنزین با کارت هوشمند سوخت پرداختند.


سجادی مدیر عامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه، آیا با ادامه توزیع بنزین با کارت هوشمند سوخت موافقید گفت: کارت سوخت به سال های بعد از جنگ بر می گردد که در آن زمان مصرف فرآورده های بنزین افزایش یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه، تولید این فرآورده چشم انداز روشی نداشت ادامه داد: دولت برای کنترل مصرف باید فکری می کرد لذا از سال 82 سهمیه بندی بنزین با استفاده از کارت سوخت مد نظر قرار گرفت و دولت مکلف شد تا این کار را انجام دهد.

مدیر عامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه، قیمت بنزین در سالهای80 تا 82 در حد 30-40-50-60 تومان بود اظهار داشت : باید سیاست قیمت در کنار سیاست سهمیه ای بنزین باشد لذا به تدریج می بایست به قیمت قابل قبولی می رسیدیم.


وی با اشاره به سامانه هوشمند سوخت ادامه داد: باید ابزاری درست می کردیم که در اختیار سیاستگذاران، دولت و مجلس برای استفاده باشد تا بتوانیم قیمت بنزین را اصلاح کنیم و با سیاست سهمیه قیمت ، مصرف را کنترل کنیم.

سیاست های قیمت برای کنترل مصرف و قاچاق دیگر پاسخگو نیست


سجادی در بخش دیگری از این مناظره با اشاره به اينکه،
سیاست های قیمت برای کنترل مصرف و قاچاق دیگر پاسخگو نیست گفت: در سامانه هوشمند سوخت به تمام اهدافی که می خواستیم دست یافتیم .

قیمت بنزین به قیمت مناسب پایه رسید

سجادی با بیان اینکه، رشد مصرف بنزین در سال 88 ، 10 درصد بود اظهار داشت: قیمت بنزین به تدریج بدون ایجاد تنش اصلاح شد و قیمت بنزین به قیمت پایه مناسب رسید.مدیر عامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه، با سیاست های قیمت ادامه کار را باید انجام داد خاطرنشان کرد: هیچ کس به ما نگفته که اطلاعات خودروهای فرسوده را می خواهند.

وی با اشاره به اینکه، سامانه هوشمند سوخت صرفا برای سهمیه بندی ایجاد شده است عنوان کرد: پایه قیمت نفت و گاز300 تومان است لذا در سال94 دولت مصوبه داشت مبنی بر اینکه بنزین براساس پیمایش داده شود.

عمده قاچاق در نفت و گاز است

سجادی با بیان اینکه، عمده قاچاق در نفت و گاز است گفت: متوسط مصرف بنزین در کل کشور5/5 درصد است ، رشد مصرف بنزین در کردستان 4 درصد، خراسان رضوی4 درصد و آذربایجان5 درصد است.

در سال 95 مشخص نیست که چه بلائی بر سر بنزین سه کشتی آمده است


حاجی دليگاني نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه، ضرورت ها پیرامون حفظ کارت سوخت احساس می شود گفت: طبق بررسی های به عمل آمده در سال 95 بنزین سه کشتی مشخص نیست که چه بلائی به سرش آمده لذا، این موضوع یکی از آثار نیم بند شدن کارت سوخت است.

در سال 95 ، 2 میلیارد دلار افزایش واردات بنزین داشتیم


وی با بیان اینکه، در سال 95 حدود 2 میلیارد دلار افزایش واردات بنزین داشتیم که با این رقم می توانستیم یک پالایشگاه در کشور بسازیم اظهار داشت: در میان مسولين دولتی شاهد تناقض هستیم زیرا از یک طرف می گویند کارت سوخت لازم نیست و از سوی دیگر چیز دیگری می گویند.


حاجی دليگاني تصریح کرد: دولت 400 میلیارد تومان برای ایجاد دیس پچينگ در هر جایگاه سوخت پرداخت کرده است به طوری که مجری آن داماد یکی از مسئولین وزارت نفت است و این به چه معناست؟

این نماینده مجلس با طرح این سوال که چرا الان در هر جایگاه بنزین سیستم سامانه پایش را مجددا ایجاد کردیم افزود: کارت سوخت مزایای فراوانی دارد لذا اطلاعات آن برای حمل و نقل سوخت، ترافیک و جلوگیری از قاچاق موثر است .

وی با بیان اینکه، اگر کارت سوخت حذف شود شتر با بارش گم می شود خاطرنشان کرد: قیمت هر لیتر بنزین در کشورهای همسایه شرقی1800 تا 1900 است لذا تفاوت قیمت برای قاچاقچی صرف می کند، با تک نرخی شدن بنزین قاچاق به صرفه است.

مدیر عامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ادامه داد : با حذف شدن کارت سوخت بنزین قاچاق به صورت تانکري از مراکز اصلی توزیع صورت می گیرد و در نهایت بحث قاچاق سازماندهی شده مجددا پیش می آید. ادامه دارد...

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

کد خبر 845234 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) خبر مهم سوخت - بنزین (پمپ بنزین)

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟