Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@23:22:23 GMT

۱۵ ماده غذایی که نباید درون یخچال قرار بدهید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۱۰۵۹

صدای ایران- قرار دادن یک سری از مواد غذایی درون یخچال یکی از اشتباهات خانم‌ها در خانه داری است. بهتر است بدانید که ۱۵ ماده غذایی زیر را نباید درون یخچال قرار دهید.
میوه‌های هسته دارمیوه‌های هسته‌دار مانند کیوی، زردآلو، انبه، آلو، هلو مانند گوجه فرنگی در صورت نگهداری در یخچال کال می‌مانند و مواد غذایی آنها از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوجه فرنگیدر یخچال مزه گوجه فرنگی خراب می‌شود و سرمای یخچال مانع از رسیدن و خوشمزگی آن می‌شود. گوجه فرنگی را در یک سبد در آشپزخانه نگهداری کنید.ناننان در یخچال رطوبت خود را از دست می‌دهد و جویدن آن مشکل می‌شود، پس بهتر است که در خارج از یخچال نگهداری شود.سیب زمینیسیب زمینی را باید در جای خنک، خشک و تاریک نگهداری کرد، زیرا در یخچال نشاسته آن خیلی زود به قند تبدیل می‌شود. سیب زمینی را در کیسه پلاستیک نگهداری نکنید، بلکه در یک قوطی مقوایی که به خوبی در جریان هوا باشد بگذارید.ریحانریحان در یخچال بوی خود را از دست می‌دهد و بوی مواد غذایی دیگر را می‌گیرد. بهترین شکل نگهداری آن در آشپزخانه و داخل یک لیوان آب است. برای نگهداری طولانی مدت ریحان توصیه می‌شود که آن را فریز کنید.کره بادام زمینیکره بادام زمینی در صورت نگهداری در یخچال و در ظرف در باز رطوبت خود را از دست می‌دهد و سفت می‌شود.قهوهقهوه دانه و پودر را نیز نمی‌توانید در یخچال نگهداری کنید. دانه های قهوه به جای خنک، تاریک و خشک نیاز دارند اما اگر می‌خواهید برای مدت طولانی قهوه را نگهداری کنید، در یک کیسه بدون هوا بریزید و در فریزر بگذارید. در این صورت برای یک ماه می‌توانید آن را ذخیره کنید.عسلعسل در یک ظرف در بسته برای همیشه تازه می‌ماند، به همین دلیل نگهداری آن در یخچال کار بیهوده‌ای است. به علاوه نگهداری آن در یخچال باعث شکرک زدن آن می شود که خوردن آن را مشکل می‌کند.روغن زیتونروغن زیتون در یخچال تند می‌شود و بهتر است آن را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.آووکادوآووکادو را نیز باید خارج از یخچال نگهداری کنید زیرا هوای سرد مانع از رسیدن آن می‌شود.هندوانههندوانه نبریده را داخل یخچال نگذارید، زیرا در درجه حرارت اتاق آنتی‌اکسیدان‌های آن حفظ می‌شوند. در یخچال ماده بتاکاروتن آن که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود از بین می‌رود به همین دلیل در یخچال نباید نگهداری کرد مگر آن که بریده شده باشد که در این صورت باید روی آن را بپوشانید.کدو حلواییکدو حلوایی را نیز نه در یخچال بلکه باید در جای خشک و تاریک و در جریان هوا قرار دهید.موزموز یکی از مواد غذایی مفید برای بدن است که باید خارج از یخچال نگهداری شود تا به تدریج با درجه حرارت اتاق برسد.سیرگذاشتن سیر در یخچال به خرابی و فاسد شدن آن می‌انجامد. در یخچال ظاهر آنها تغییر نمی‌کند اما وقتی می برید متوجه می‌شوید که فاسد شده‌اند.پیازاین سبزی در صورت نگهداری در یخچال خراب می‌شود و باید آن را در خارج از یخچال و در معرض جریان هوا نگهداری کنید اما اگر پوست آن را می‌گیرید در داخل یک ظرف در یخچال بگذارید.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه بزرگ در سردخانه یک فروشگاه زنجیره‌ای در زاهدان

به گزارش قدس آنلاین،  فروشگاه‌های زنجیره‌ای در زاهدان مانند همه استان‌های کشور رشد قارچ گونه داشته به طوریکه در یک خیابان ممکن است شاهد برپایی چند مورد از این فروشگاه‌ها باشیم. بیشتر این فروشگاه‌ها برای رقابت با یکدیگر تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از هر طریق کالاهای خود را به فروش برسانند و با اعمال تخفیف نظر مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب کنند که اگر با دقت کالاهای تخفیف‌دار را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که زمان بسیار کوتاهی تا پایان زمان مصرف آنها باقی مانده است.

در این میان برخی از فروشگاه‌ها زمانی‌که کالاهایشان نزدیک به تاریخ انقضا می‌رسد یا تاریخ مصرفشان گذشته اقدام به تخفیف های درصدی می‌کنند این در حالیست که این اقلام باید در اولین فرصت معدوم شود تا خطری برای سلامتی مردمی که آنها استفاده می‌کنند نداشته باشد اما بارها شاهد بی توجهی فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی یا مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نسبت به سلامت مردم بوده‌ایم به طوریکه بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ۱۵ اسفند ماه تا ۲۵ فروردین ماه، ۳۵ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند و بیش از ۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را شناسایی و معدوم سازی کردند.

در پی بازرسی‌های سرزده و بازدید مشترک صورت گرفته توسط دادستان حقوق عامه مردم زاهدان، نمایندگان ادارات تعزیرات حکومتی، صمت، دامپزشکی، اصناف، نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و واحد مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان زاهدان از سردخانه مربوط به یک فروشگاه زنجیره ای بیش از یک تن تخم مرغ، انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و توقیف و همچنین سردخانه این فروشگاه‌های زنجیره‌ای پلمب شد.

صیانت از حقوق عامه مردم در سلامت و امنیت غذایی خط قرمز ما است

در همین راستا سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان که در محل این سردخانه حضور داشت اظهار کرد: در راستای صیانت از امنیت غذایی عمومی مردم با تیم متشکل از اداره دامپزشکی، مرکز بهداشت زاهدان و نهادهای دیگری که در این راستا وظیفه‌ای برعهده دارند از یکی از سردخانه‌های معروف و بزرگ شهرستان بازدید به عمل آمد که براساس گزارشات متوجه شده بودیم برخی از مواد و اقلامی که در این سردخانه نگهداری می‌شوند به چرخه توزیع و مصرف مردم می رسند.

ابوالفضل احمد زاده بیان کرد: پس از حضور در محل این سردخانه نزدیک به یک تن تخم مرغ که تاریخ آن‌ها کاملا منقضی شده بود همچنین مواد غذایی دیگری نیز کشف شد که تاریخ مصرف معتبر آن‌ها گذشته و از این حیث قابلیت مصرف انسانی به هیچ عنوان ندارند.

وی با اشاره به اینکه اقلامی همچون سوسیس، کالباس، دوغ، شیر و ماست نیز در این سردخانه نگهداری می‌شود که پس از بازرسی مشخص شد بیش از ۱۰ روز از تاریخ مصرف آنها گذشته است عنوان کرد: تمامی انبارداران سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان زاهدان باید بگوش باشند که این تیم متشکل هر آن امکان دارد که بازدیدهای دقیق بر اساس وظیفه و تکلیفی که دادستان بر عهده‌شان گذاشته از محل کسب شان انجام دهند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان عنوان کرد: فروشندگان و صاحبان کار باید به محض مواجهه با وسایل و اقلامی که تاریخشان گذشته باید نسبت به معدوم سازی مواد عذایی اقدام کنند در این زمینه به افراد هشدار جدی می دهیم که تمام تبعاتش بر عهده افراد یا شرکت هایی است که این تخلفات را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برای این سردخانه متخلف که مربوط به یکی از فروشگاه‌های زنجیره ای معروف است قطعا پرونده کیفری و قضایی تشکیل می شود تصریح کرد: مدارک و مستندات کاملا گویای تخلف این سردخانه است همچنین از ادارات مربوطه که در این محل حضور دارند مستندات دریافت می‌شود بنابراین این محل تا اطلاع بعدی پلمب می‌شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: همه مردم حق دارند نسبت به غذایی که مصرف می کنند اطمینان کامل داشته باشند قطعا افرادی که دست به این اقدامات می زنند به هیچ عنوان از چشم نظارت های دادستانی مرکز استان و دستگاه قضایی به دور نخواهند ماند به همین دلیل همه کسانی که با سلامتی مردم در ارتباط هستند باید این هشدارها را جدی بگیرید چرا که حقوق مردم و حفظ و صیانت از حقوق یکایک مردم وظیفه و تکلیف ما است.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان فروشگاه‌های زنجیره ای زیادی فعالیت می کنند به همین دلیل باید بر روی مواد غذایی که عرضه می‌کنند نظارت داشته باشند تا کالایی که زمان مصرفش گذشته به هیچ عنوان به دست مردم نرسد همچنین اگر این شرکت‌ها به دنبال تغییر تارخ مصرف اقلام باشند و کالای فاسد شده را از این طریق وارد حیطه مصرف کنند برایشان جرم مجزایی در نظر گرفته خواهد شد.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: این‌ دادستانی علاوه بر پلمب سردخانه این فروشگاهای زنجیره ای، بر اساس قانون مجازات اسلامی علیه آنها پرونده کیفری تشکیل می‌دهد و با کسانی که به هر نحوی امنیت غذایی شهروندان را نقض می‌کنند به شدت برخورد می‌شود همچنین در صورت احراز، اسامی فروشگاه های متخلف به اطلاع عموم مردم می رسد.

از آنجا که این میزان تخم مرغ و مواد عذایی انباشت شده نمی تواند مورد مصرف انسانی و یا صنعتی قرار گیرد برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی و به منظور رفع مخاطرات بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان با اخذ دستور مقام قضایی و با نظرات کامل اداره دامپزشکی و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقدام به پلمب سردخانه مورد نظر شد تا پس از صورت جلسه کامل معدوم سازی آن‌ها صورت گیرد.

همشهریان در زمان خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و مشکل بهداشتی می‌توانند با سامانه ۱۹۰ که به صورت ۲۴ ساعته تماس گرفته تا در اسرع وقت ناظران بهداشتی به شکایات مطرح شده به صورت ویژه رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • فاجعه بزرگ در سردخانه یک فروشگاه زنجیره‌ای در زاهدان
  • ترفندهای سالم نگه داشتن توت فرنگی به مدت طولانی
  • ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟ از ورم دست و پا تا پف چشم و صورت
  • خواص شگفت انگیز ژل رویال معجزه قرن
  • هشدار به مشاورین املاک در خصوص خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • با پرهیز از این سه ماده غذایی جوان بمانید
  • زنده گیری مستمر سگ‌های بلاصاحب در اردبیل
  • سگ‌های بلاصاحب با ۲ اکیپ گشتی خودرویی به صورت مستمر زنده‌گیری می‌شوند