Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز درهمایش عاملین زکات و روحانیون شهرستان اهر اظهار داشت: خوشبختانه هرسال نسبت به سال‌های قبل شاهد افزایش جمع‌آوری زکات در شهرستان اهر هستیم و امیدواریم بتوانیم در عمل به واجبات و احکام الهی جامع عمل بپوشانیم، چراکه اصل تشکیل نظام اسلامی در ایران رعایت واجبات، ارزش‌های اسلامی و حدود، اجرای احکام الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از واجبات الهی پرداخت زکات بوده و ستادهای زکات در این زمینه تلاش کرده‌اند تا در این خصوص فرهنگ‌سازی شود، افزود: زکات در قرآن کریم بعد از نماز 27 مورد مطرح شده، یعنی پروردگار متعال نماز و زکات را قرین کرده است.

امام جمعه اهر ادامه داد: اگر کسی نماز بخواند ولی زکاتش را پرداخت نکند به نوعی نماز همان فرد قابل‌قبول نیست و همین امر نشان‌گر اهمیت زکات است.

آیت‌الله حاجی‌زاده با بیان اینکه اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه از طریق زکات گذران زندگی می‌کنند، گفت: به دلیل این‌که وضعیت معیشتی و مالی همه مردم جامعه یکسان نیست پروردگار متعال زکات را مطرح کرده‌اند تا محرومین با درآمدهای حاصل از زکات گذران زندگی کنند.

رئیس شورای زکات شهرستان اهر با اشاره به اینکهپرداخت زکات شامل گندم، کشمش، احشام، جو، خرما، طلا، نقره و غیره می‌شود، تاکید کرد:ثروتمندان با پرداخت زکات اموال خود، رزق و روزی آن‌ها هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی پربرکت می‌شود و پرداخت به‌موقع زکات در ریشه‌کن شدن فقر در جامعه تأثیر بسیاری دارد.

وی با تأکید بر اینکه ترویج نماز، زکات و امربه‌معروف و نهی از منکر از جمله وظایف روحانیون و مظهر حکومت دینی است، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات اموال انسان را بیمه می‌کند، وقتی کسی زکات و خمس اموال اش را پرداخت می‌کند طبق آیات الهی، خداوند انسان‌ها را از حیث نعمات سیر آب می‌کند.

افزایش 20 درصدی جمع‌آوری زکات طی سال گذشته در اهر

ارسلان طهماسبی هم در این همایش با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نقش قابل‌توجهی از خود ایفاء می‌کند، اظهار داشت: در طول سال گذشته کمیته امداد اهر بیش از برنامه‌های ابلاغی ستاد زکات فعالیت داشته و در این زمینه 4 جلسه شورای زکات در اهر تشکیل‌شده و 26 مصوبه داشته که 19 مورد به کامل اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه 150 نفر از عاملین و روحانیون به‌عنوان امداد یاران افتخاری با شورای زکات شهرستان اهر همکاری داشته‌اند، افزود: در طول سال گذشته 5 جلسه آموزشی برای عاملین زکات شهرستان و روستاها در قالب دو جلسه شهرستانی و 3 جلسه روستایی برگزار کرده‌ایم.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر اضافه کرد: بنا به نظر رئیس شورای زکات شهرستان اهر سه مورد گفتمان زکات در بین دانش‌آموزان اهری و اولیا برگزار شد تا با این روش بتوانیم فرهنگ زکات را در بین دانش‌آموزان ترویج دهیم.

طهماسبی تبیین و تشریح سیاست‌ها و رویکردهای شورای مرکزی زکات در بین فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، روحانیون و دهیاران از دیگر برنامه‌های دبیرخانه شورای زکات شهرستان اهر در راستای فرهنگ‌سازی و توسعه زکات برشمرد، ادامه داد: دیدار اعضای شورای زکات اهر با 250 نفر از کشاورزان و مؤدیان نمونه از دیگر برنامه‌های دبیرخانه زکات بود.

وی اظهار کرد: با توجه به سرمازدگی باغات و مزارع اهر در اوایل سال‌های گذشته زکات مستحب آن‌طور که انتظار داشتیم جمع‌آوری نشد و میزان زکات جمع‌آوری‌شده شهرستان اهر در طول سال گذشته و در مقایسه با آمار سال 94 بیش از 20 درصد افزایش‌یافته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر با تأکید بر اینکه 90 درصد زکات جمع‌آوری‌شده در اهر برای امور محرومین صرف شده است، گفت: احداث 9 مسکن برای اقشار محروم، مساعدت برای درمان محرومان به تعداد 140 مورد، 14 مورد تأمین جهیزیه، کمک برای تحصیل 75 نفر دانش‌آموز و دانشجو، کمک در راستای پرداخت بدهی‌های 220 نفر از محرومین و اجرای 5 پروژه عمرانی از اقدامات انجام‌شده از سوی شورای زکات شهرستان اهر است.

انتهای پیام /

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ حسین اسماعیلی ثانی افزود: سازمان بهزیستی در کنار سایر سازمان‌های حمایتی به استناد فتوای مراجع عظام تقلید و مجوز شورای زکات کشور و شهرستان، همه ساله جهت کمک به جامعه هدف اقدام به ایجاد پایگاه جمع‌آوری فطریه می‌کند.
وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی خلیل‌آباد و مؤسسات خیریه تحت نظارت این سازمان، تعداد ۱۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در سطح شهر و تعداد ۲۵ پایگاه به‌صورت مشارکتی با همکاری مراکز نیکوکاری در سطح روستا‌ها اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره کرده است.
رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه اداره بهزیستی خلیل‌آباد تاکنون مبلغ ۸۵۸ میلیون ریال زکات فطریه و مبلغ ۲۴۲ میلیون ریال کفاره در سطح شهرستان جمع‌آوری کرده است، تصریح کرد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در حال واریز به‌حساب جامعه هدف و نیازمند در راستای معیشت، درمان و لوازم ضروری زنان سرپرست خانوار، معلولان و کودکان بی‌سرپرست است.
وی با بیان اینکه اداره بهزیستی خلیل‌آباد بالغ بر یک هزار و ۵۵۰ معلول و ۵۵۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت خود دارد، اذعان کرد: خوشبختانه هیچ معلول و زن سرپرست خانواری پشت نوبت خدمات بهزیستی در سطح شهرستان وجود ندارد.
اسماعیلی ثانی از کمک ۴۰۰ میلیون ریالی مردم خلیل‌آباد به بهزیستی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سال قبل ۴۰۰ میلیون ریال میزان کمک مردم به صندوق‌های این اداره بود که کمک‌های جمع‌آوری شده در فرصتی ۴۸ ساعته در اختیار محرومان و نیازمندان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در کلیه روستا‌های شهرستان مراکز نیکوکاری به‌صورت مشترک توسط کمیته امداد فطریه آنان جمع‌آوری شد، تشریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده دراسرع‌وقت بین نیازمندان جامعه هدف این اداره شامل افراد کم‌توان ذهنی و خانواده‌های نیازمند دارای معلولیت وزنان سرپرست خانوار و دیگر افراد تحت پوشش توزیع شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه این اداره با کمک مردم شهرستان توانست در پایان ماه مبارک رمضان گام مؤثری در کمک به جامعه هدف خود بردارد، بیان کرد: مبلغ فطریه جمع‌آوری شده شهرستان نیز به‌منظور کمک به نیازمندان همین شهرستان هزینه شد.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • چگونه فطریه و کفاره خود را به دست نیازمندان واقعی برسانیم؟