Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هيات‌ها درباره ردصلاحيت‌ها بايد پاسخ قانع‌کننده بدهند رييس ستاد انتخابات کشور از هيات‌هاي اجرايي و نظارت انتخابات شوراي شهر خواست درباره ردصلايت داوطلبان پاسخ قانع‌کننده ارائه دهند.

محمد محمودي شاه‌نشين در برنامه تلويزيوني شبکه خبر درخصوص زمان اعلام صلاحيت نامزدهاي شوراهاي شهر و روستا گفت: فرمانداري‌ها پس از پايان هر روز ثبت نام افراد براي انتخابات شوراها، اسامي و مدارک آنها را براي مراجع چهارگانه ارسال مي‌کردند و براساس قانون، آن مراجع بايد ظرف 10روز به آن استعلام پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بررسي صلاحيت‌ها براساس استعلام‌ها از روز گذشته شروع شده است
او با بيان اينکه استعلام در روزهاي گذشته به هيات‌هاي اجرايي تحويل داده شده است، اظهار داشت: بررسي صلاحيت‌ها براساس استعلام‌ها از روز گذشته شروع شده و هيات‌هاي نظارت رد و تاييد صلاحيت‌ها را انجام مي‌دهند که اين کار در روستاها توسط هيات‌هاي اجرايي روستاها و در شهرها، توسط هيات شهرستان‌ها انجام مي‌شود و سپس اين نتايج به ثبت‌نام‌کنندگان اعلام مي‌شود.
نتايج بررسي صلاحيت توسط هيات نظارت قطعي است
نماينده مردم شهريار با بيان اينکه کساني که در بررسي صلاحيت‌ها، مي‌توانند از روز اول ارديبهشت به هيات‌هاي نظارت مراجعه و شکايت خود را ارائه کنند، تصريح کرد: هيات‌هاي نظارت پس از دريافت شکايت‌ها، هفت روز به بررسي صلاحيت‌ها مي‌پردازند که اگر در اين مرحله، صلاحيت‌ افراد تاييد يا رد شود، اين مسئله قطعي است.
نتايج بررسي هيات نظارت، 17 ارديبهشت به فرمانداري‌ها ابلاغ مي‌شود
محمودي شاه‌نشين در خصوص زمان نهايي اعلام صلاحيت‌ها خاطرنشان کرد: پس از دوم و سوم ارديبهشت و فرصت چهار روزه، هيات نظارت 10 روز فرصت رسيدگي به اين شکايت‌ها و بررسي را دارد. اين بررسي نهايتا 16 ارديبهشت به اتمام مي‌رسد و نتايج آن، 17 ارديبهشت به فرمانداري‌ها ابلاغ خواهد شد.
شرايط انتخاب‌کنندگان انتخابات شوراها
علي اصغر احمدي نيز در اين گفت‌وگوي تلويزيوني درخصوص شرايط حداقلي شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها نيز ابراز داشت: در ماده 25 قانون براي انتخاب‌کنندگان سه شرط قائل شده است: تابعيت ايران، دارا بودن حداقل 18 سال سن و سکونت حداقل يک سال در محل اخذ رأي.
شرايط انتخاب‌شوندگان انتخابات شوراها
او درباره شرايط داوطلبان انتخابات شوراها نيز بيان کرد: دارا بودن حداقل سن 25 سال تمام، سکونت حداقل يک سال متصل به زمان اخذ رأي در محل، اعتقاد و التزام عملي به اسلام و ولايت مطلقه فقيه، ابراز وفاداري به قانون اساسي و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن به اندازه کافي که اين مدرک براي شهرها داشتن حداقل مدرک ليسانس است.
بررسي صلاحيت کانديداها محرمانه است
رئيس ستاد انتخابات کشور با بيان اينکه هيات‌هاي اجرايي بايد براساس استعلام‌هاي مراجع چهار گانه بايد به درخواست‌ها پاسخ دهند، يادآور شد: بررسي صلاحيت کانديداها محرمانه است. هيات‌ها اجرايي و نظارت حفظ اسرار خواهند کرد و نبايد آنچه به آنها رسيده است را افشا نکنند.
مر قانون رعايت شود
احمدي افزود: اگر هيات اجرايي يا نظارت مستند به قانون صلاحيت افراد را رد کرده باشد، اين مسئله در نامه محرمانه و با ذکر دليل به فرد اعلام مي‌شود. من از کليه کساني که در هيات‌هاي اجرايي چه در شهرها و چه در شهرستان فعاليت مي‌کنند، مي‌خواهم حتما مر قانون را رعايت کنند.
او با اشاره به مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان کرد: همه هيات‌هاي اجرايي بايد قانون را مدنظر داشته باشند و براساس قانون، هيات‌هاي اجرايي بررسي صلاحيت‌هاي افراد موظف هستند براساس مواد قانوني و براساس دلايل و مدارک معتبر رفتار کنند. هيات‌هاي اجرايي حق ندارند خلاف آن را عمل کنند.
هيات‌ها درباره ردصلاحيت‌ها بايد پاسخ قانع‌کننده بدهند
در ادامه، محمودي شاه‌نشين درخصوص ملاک تاييد صلاحيت‌ها در هيات نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر و روستاها نيز گفت: مر قانون ملاک ما است اما يکسري قوانين بالادستي هم وجود دارد که از جمله قانون انتخابات است که توسط مجمع تهيه و توسط رهبري ابلاغ شده است. براساس بند 11.2، هيات‌ها درباره ردصلاحيت‌ها بايد پاسخ قانع‌کننده بدهند.
هرکس بدون دليل مانع فعاليت اشخاص در شوراها باشند، شامل مجازت کيفري است
او اضافه کرد: بر قوانين عمومي، هرکس بدون دليل مانع فعاليت و حضور اشخاص در مناصبي چون شوراها باشند، شامل مجازت کيفري است. کساني که ورود به شوراها مي‌کنند، وظايف بايد براساس قوانين ورود کنند يعني ورود اينها براساس جناح‌بندي‌هاي سياسي نيست.
راي و نظر مردم شرط است
عضو هيات نظارت بر انتخابات شوراها با بيان اينکه ما بايد شرايطي ايجاد کنيم که حضور در انتخابت همه‌جانبه و حداکثري باشد، اظهار داشت: براساس اظهارات مقام معظم رهبري در مشهد ما نبايد مانعي ايجاد نکنيم. راي و نظر مردم شرط است. بايد از مباحث مانند قومي‌نگري و جناحي بودن پرهيز کنيم.
در ادامه اين گفت‌وگو، معاون سياسي وزارت کشور درباره تعداد اعضاي شوراها نيز تصريح کرد: براساس سرشماري‌ها، در روستاها تعداد اعضا حداقل 3 نفر و براي روستاهاي پرجمعيت‌تر، 5 نفر خواهند بود.
احمدي‌ افزود: تعداد اعضاي شوراها در شهر نيز از 5 نفر شروع شده و تعداد اين اعضا در تهران به 21 نفر مي‌رسد.
محمودي شاه‌نشين نيز در پايان بيان اينکه در 150 شهر که شوراي هفت و 9 نفره دارند، انتخابات شوراها تمام الکترونيکي خواهد بود، خاطرنشان کرد: تمام جوانب اين مسئله سنجيده شده است. اگر تمام جوانب رعايت شود، مي‌توان دغدغه‌هاي افراد را در اين باره برطرف کرد



منبع : ايلنا

كلمات كليدي : انتخابات ، انتخابات شوراها ، ستاد انتخابات ، بررسي صلاحيت


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید درباره دلایل ردصلاحیت روحانی

امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: «مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضاً به ‌صورت دقیق گفته نشده است.»
روحانی قبلاً طی سه نامه، پاسخ شورای نگهبان را شامل انتسابات کلی و بدون مستندات عنوان کرده و خواستار ارائه مکتوب دلایل ردصلاحیت شده بود که شورای نگهبان مستندات را برخلاف قانون ارسال نکرده است.

 روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و…» پس از سخنان امروز سخنگوی شورای نگهبان، همه موارد همراه با پاسخ به آن‌ها منتشر خواهد شد.

 

منبع: انتخاب

tags # حسن روحانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اطلاعیه جدید درباره دلایل ردصلاحیت روحانی
  • دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند