Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نخستین دوره مسابقات جام ریاست آفریقا از روز گذشته (شنبه) با حضور 339 تکواندوکار از 34 کشور در سالن "ایبیات" شهر آگادیر آغاز و در نهایت دقایقی پیش با قهرمانی تیم‌ملی زنان کشورمان به پایان رسید.

تیم‌ملی تکواندو زنان کشورمان که با ترکیب فاطمه مداحی و کیانا اخوان در وزن 46- کیلوگرم، سودابه پورصادقی و ناهید کیانی در وزن 49- کیلوگرم، فاطمه اموری در وزن 53- کیلوگرم، مهسا جدی و طیبه پارسا در وزن 57- کیلوگرم، حنانه همتی و پریسا جوادی در وزن 62- کیلوگرم، هانیه اخلاقی در وزن 67- کیلوگرم، نفیسه مخلصی و فاطمه مصطفایی در وزن 73- کیلوگرم، اکرم خدابنده در وزن 73+ کیلوگرم به مصاف رقبایش رفت، در پایان با کسب 3 مدال طلا (فاطمه مصطفایی، فاطمه مداحی و اکرم خدابنده)، 2 نقره (کیانا اخوان و ناهید کیانی) و 2 مدال برنز (نفیسه مخلصی، هانیه اخلاقی و سودابه پورصادقی) و 30 امتیاز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز پایانی این مسابقات اکرم خدابنده با شکست تمامی رقبای خود به به مدال طلا دست یافت . ناهید کیانی نیز به مدال نقره و هانیه اخلاقی و سودابه پورصادقی برنز کسب کردند.

همچنین با توجه به اینکه امتیازات ملی‌پوشان کشورمان از دیگر تیم‌ها بالاتر است، در مجموع زنان و مردان نیز عنوان قهرمانی را بدست آوردیم.

ساحل عاج یک مدال طلا، یک نقره، دو برنز و 12 امتیاز نایب قهرمان شد، کرواسی با یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 11 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد و تیم‌ آلمان نیز به عنوان چهارمی دست یافت.

تیم‌ملی تکواندوی زنان کشورمان، ساعت 04:25 بامداد روز سه شنبه (22 فروردین‌ماه) به ایران بازخواهند گشت.

هدایت تیم‌ملی کشورمان برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور، سارا خوش جمال فکری و ریحانه فولادى به عنوان مربی است. زهرا سروی نیز به عنوان سرپرست تیم می باشد.

مسابقات جام ریاست آفریقا (G2) است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 20، 12 و 7.20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تکواندوکاران تعلق می‌گیرد.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنز محشری در بوکس قطعی شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، روز سوم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، امروز (سه‌شنبه - 11 اردیبهشت ماه)  با مسابقات رده سنی امید در قزاقستان پیگیری شد و محمد محشری با برتری مقابل حریفی از هند ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد و سه نماینده دگیر کشورمان حذف شدند.

در وزن 75 کیلوگرم، محمد محشری در مصاف با گورپاد‌ از هند به برتری رسید  و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. او  در مرحله نیمه‌نهایی‌ با جواهر‌ اوماتالیف‌ از ازبکستان دیدار خواهد کرد.

آرشام حسنی در وزن 48 کیلوگرم در مصاف با دیگر نماینده هند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. حسنی در نخستین مبارزه خود مقابل بوکسوری از کره‌جنوبی به برتری رسیده بود.

در وزن 60 کیلوگرم، آرمان عبادی در پیکاری دیگری با نماینده هند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. علی گرجی نیز در وزن 67 کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست، در مقابل نماینده قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

در ادامه مسابقات، فردا (چهارشنبه - 12 اردیبهشت ماه*)  مسابقات رده‌ سنی جوانان برگزار می‌شود و پنج نماینده ایران بالای رینگ می‌روند. در وزن 51 کیلوگرم، مهدی کاظمی به مصاف  ظفربیک‌ کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان می‌رود‌.

در وزن 57 کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس‌ عشیش‌ اردنی‌ روبه‌رو‌ خواهد شد. در وزن 63.5 کیلوگرم، سیدعلی‌ اکبرمیراحمدی‌ با سینگ‌ یاشی‌واردان‌ هندی می‌رود.

در وزن 80 کیلوگرم، سام‌ استکی با مهرالدینوف‌ ازبکستانی مبارزه خواهد کرد و در وزن 92 کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان‌ از هند جدال‌ می‌کند.

دیگر خبرها

  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • برنز محشری در بوکس قطعی شد
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد