Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@18:25:20 GMT

آموزش فارسي کردن نرم افزارها

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۱۹۶۸

خبرگزاري آريا - آيا مطالب مشابه در سايت وجود دارد؟ بله. در اين بخش: (مقالات آموزشي ويندوز)


--> آموزش فارسي کردن نرم افزارها





در اينجا مي خواهيم يک نرم افزار را به شما معرفي کنيم. همچنين در ادامه نيز نحوه استفاده از اين نرم افزار را به شما آموزش خواهيم داد. با استفاده از نرم افزاري که آموزش خواهيم داد شما مي توانيد هر برنامه و نرم افزاري که مايل هستيد فارسي کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اينجا ما نرم افزار پر کاربرد Notepad++ را فارسي مي کنيم و بعد فايل فارسي را به حالتي تبديل مي کنيم که در تمامي سيستم هاي مورد نظر نصب شود و همه بتوانند از آن استفاده کنند.

لازم است در ابتدا اين نرم افزار کم حجم را از طريق بخش ادامه مطلب دانلود نماييد و سپس آن را در سيستم خود نصب کنيد. بعد از اينکه نرم افزار مورد نظر را نصب کرديد از مسيري که در ادامه مشخص شده است آن را اجرا نماييد:

Start/All Programs/Exe Scope v6.30/EXE Scope v6.30

محيط اين نرم افزار بسيار ساده و قابل فهم است و بايد گفت که نرم افزار قدرتمندي است زيرا از طريق آن مي توانيد سورس کد تمام نرم افزار ها (در صورتي که رمز نداشته باشند) را تغيير دهيد. همين ويژگي است که به فارسي کردن نرم افزارها کمک مي کند. اکنون نرم افزاري را که مي خواهيم فارسي کنيم بايد بر روي سيستم ما نصب باشد.

نرم افزار Notepad++ بايد در سيستم نصب شده باشد. (در صورتي که آن را نصب نداريد حتما براي ادامه کار نصب کنيد.) اکنون بايد به مسير نصب نرم افزاري برويد که مي خواهيد آن را فارسي کنيد. مسير نصب پيش فرض نرم افزار Notepad++ به صورتي است که در زير نوشته شده است.

C:Program FilesNotepad++

اکنون بايد تمام فايل هايي که در داخل پوشه مورد نظر وجود دارد انتخاب کرده وآن ها را کپي نماييد در پوشه اي ديگر که از قبل در جاي ديگر ساخته ايد. مثلا در درايو D و پوشه اي به نام FA_Notepad++ کپي نماييد. دقت نماييد که نرم افزار Notepad++ در حالت اجرا نباشد اگر در حالت اجراست از آن خارج شويد. اکنون بايد به سراغ نرم افزار EXE Scope v6.30 برويم و بايد آن را اجرا کنيم. از منوي فايل (File) برنامه گزينه Open را انتخاب مي کنيم.




در ادامه پنجره زير نشان داده مي شود. از طريق اين پنجره ي باز شده مي توان فايل هاي نرم افزار مورد نظر را که مي خواهيم فارسي کنيم وارد نرم افزار نماييم.




با استفاده از پنجره ي باز شده به مسير ذخيره کردن فايل هايي که در درايو D و با نام FA_Notepad++ ساختيم برويم چون از اين به بعد فقط با فايل هاي اين پوشه کار داريم و به مسير نصب پيش فرض نرم افزار کاري نداريم. در اين بخش تمام فايل ها با پسوند هاي scr , olb , vbx , ocx , dll , exe و ... را به صورت جداگانه وارد نرم افزار مي کنيم. مثلا ابتدا فايل ++Notepad را انتخاب و با کليک کردن روي Open آن فايل را به محيط برنامه EXE Scope v6.30 وارد مي کنيم.




مشاهده مي شود که در قسمت چپ پنجره تغييراتي به وجود مي آيد.





اگر روي گزينه Resource و سپس Menu کليک کنيد دو عدد 1500 و 11000 را خواهيد ديد. اکنون روي عدد 1500 کليک نماييد مشاهده مي کنيد در قسمت راست برنامه عباراتي وجود دارد که اين عبارات در بخش منوي برنامه ++Notepad نيز وجود دارند.




اکنون براي فارسي کردن و تغيير File به فايل بايد روي File راست کليک نماييم گزينه Edit را از آن انتخاب کنيم. به جاي File مي نويسيم فايل. همين کار را براي بقيه موارد هم انجام مي دهيم. در ادامهSave Update را انتخاب مي کنيم.




در ادامه در پنجره ظاهر شده OK را انتخاب مي کنيم. بعد به درايو D و بعد پوشه ي FA_Notepad++ رفته و ++Notepad را اجرا مي نماييم. مشاهده مي کنيد که قسمت هايي از منوي برنامه فارسي شده اند.




استفاده از نرم افزارهاي فارسي ساز به دقت و کار کردن زيادي نياز دارد در اين صورت است که شما مي توانيد در اين زمينه توانايي داشته باشيد. اين نرم افزارها اين قابليت را دارد که از طريق آن اندازه پنجره ها را هم تغيير دهيد و فقط بايد فايل مناسب جهت ويرايش را انتخاب نماييد. اکنون نوبت به انتشار فايل است. بايد گفت که نرم افزار ++Notepad که براي فارسي سازي آن را انتخاب کرديم در ريجيستري تاثير گذار نيست.

مي توان پوشه را کپي کرده و به سيستم ديگري برده و اجرا کنيم مشاهده مي شود که برنامه بدون مشکل اجرا مي شود. اما در صورتي که نرم افزاري که در ريجيستري تاثير دارد فارسي کنيم و به سيستم ديگر انتقال دهيم اجرا نخواهد شد و بيشتر نرم افزارها نيز از اين نوع هستند.

براي حل اين مشکل ابتدا بايد نسخه ي اصلي نرم افزار ++Notepad را نصب کنيم و فايل هايي که در آن ها تغيير ايجاد کرده ايم در مسير نصب کپي کنيم در اين صورت نرم افزار فارسي مي تواند در سيستم جديد قرار داده شود.

همچنين مي توان از نرم افزار Setup استفاده نمود. با استفاده از اين نرم افزار شما فايل هاي خود را در 3 تا 4 مرحله به آن معرفي مي کنيد و سپس مي توانيد يک فايل نصبي داشته باشيد که با کليک بر روي فايل نصبي، فايل هاي شما شروع به نصب مي کنند فقط بايد دقت نمود که فايل ها را در مسيري که نرم افزار نصب شده است نصب کنيد.

در صورتي که اين نرم افزار را نداريد و از ويندوز XP هم استفاده مي کنيد بدون نصب نرم افزار کمکي مي توانيد مي توانيد فايل نصب ايجاد کنيد. براي اين کار به صورتي که در ادامه گفته شده است عمليات لازم را انجام مي دهيم:

از منوي Start گزينه Run را انتخاب کرده و عبارت Iexpress را تايپ مي نماييم. وقتي پنجره Iexpress ظاهر شد روي Next کليک مي کنيم.




گزينه create new self ... را انتخاب کنيد.




گزينه Extract Files Only را انتخاب نموده و روي Next کليک مي کنيم.




سپس نامي را براي فايل خود انتخاب مي کنيم و بعد روي Next کليک مي کنيم .




در مرحله بعدي گزينه ي No Prompt را انتخاب و روي Next کليک مي کنيم . بايد توجه کنيم که اگر در اين قسمت گزينه ي Prompt User Width را انتخاب نماييم سوالي در مورد ادامه نصب از ما پرسيده خواهد شد، که آيا براي نصب آماده هستيم يا نه.




در اين بخش گزينه پيش فرض را انتخاب و روي Next را کليک مي کنيم.




در اين قسمت فايل مورد نظر خود را اضافه کنيد .( فقط انتخاب يک فايل امکان پذير است اگر شما مي خواهيد چندين فايل انتخاب کنيد بايد فايل مورد نظر به صورت فشرده باشد.) در ادامه Next را کليک مي کنيم.




در اين قسمت نيز مي توان نحوه نمايش پنچره فايل نصبي در ويندوز را در موقع نصب مشخص نمود که گزينه پيش فرض را انتخاب نموده و Next را کليک مي کنيم.




در اين پنجره Display Message را انتخاب نموده تا بعد از نصب موفقيت نصب مشخص شود و سپس روي Next را انتخاب مي کنيم.




بايد مسيري را براي ذخيره کردن فايل خود در اين پنجره مشخص کنيم. مسير را انتخاب کرده و روي Next کليک مي کنيم.




در اين پنجره Don’t Save را انتخاب و Next را کليک مي کنيم.




روي Next کليک کرده وکمي صبر مي کنيم.




ساخت فايل نصب کننده به پايان رسيد اکنون شما مي توانيد با اجراي آن نرم افزار فارسي ساز خود را نصب نماييد.




نکته اي که قابل توجه است اين است که در پنجره ي ظاهر شده بايد محل نصب نسخه ي اصلي نرم افزار را تايپ کرد. همچنين مي توانيد يک راهنمايي در پنجره ظاهر شده بنويسيد و از نرم افزار Exe Scope براي اين کار استفاده کنيد. همچنين مي توانيد عبارت “Please type the location …” را تغيير دهيد.




ساير مقالات مربوط به ترفندهاي ويندوز









-->
ابتدا قبلي 1 بعدي انتها (1)

-->





دانلود نرم افزار کمکي


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردز و واتس‌اپ از اپ‌استور چین حذف شد

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش کرد شرکت اپل به درخواست چین پیام‌رسان واتس‌اپ و شبکه‌اجتماعی تردز را از فروشگاه اینترنتی نرم‌افزار خود در این کشور حذف کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیش‌تر نرم‌افزار‌های سیگنال، تلگرام و لاین هم از این فروشگاه حذف شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تردز و واتس‌اپ از اپ‌استور چین حذف شد
  • انتخاب رشته‌ آزمون دوره دكتری سال 1403 از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • عکس‌| افشای مکالمات جنجالی ژاوی با داور لیگ قهرمانان
  • کلمه به کلمه دعوای ژاوی با داور: سریالی از فحش!‏
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • رییس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور