Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@23:49:51 GMT

جزئیات احداث پايانه شهيد كلاهدوز

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۱۹۹۱

هابیل درویش مدیر عامل متروی تهران و حومه گفت:پايانه شهيد كلاهدوز در 16 هکتار زمین که 20 هزار متر مربع آن مسقف است احداث شده است که یک برج مراقبت، 3 پست برق، 16 خط ریلی، 4 خط تعمیر و نگهداری و 23 سوزن برای این پایانه در نظر گرفته شده است.

173 آنلاین: مدیر عامل متروی تهران و حومه:دولت تاکنون یک ریال از سهم 50 درصدی خود در ساخت مترو را برای این پروژه های پرداخت نکرده است

6 هزار میلیارد هزینه ساخت سه پروژه خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره)، خط 6 و 7

هابیل درویش مدیر عامل متروی تهران و حومه گفت:پايانه شهيد كلاهدوز در 16 هکتار زمین که 20 هزار متر مربع آن مسقف است احداث شده است که یک برج مراقبت، 3 پست برق، 16 خط ریلی، 4 خط تعمیر و نگهداری و 23 سوزن برای این پایانه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعمیر و نگهداری، اورهال (تعمیرات اساسی) و همچنین ایجاد پارکینگ قطارها از اهداف ایجاد این پایانه بود.

برای ساخت سه پروژه خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره)، خط 6 و 7 مترو نیز 6000 میلیارد هزینه شده است.

کسانی که مدعی امور هستند، توجه كنند كه دولت یک ریال نیز تاکنون برای این پروژه ها پرداخت نکرده و اين در حالی است که قانونا دولت باید 50 درصد هزینه هزینه های ساخت مترو را بپردازد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران

با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو تهران، عملاً پرونده ایستگاه‌های بدنه اصلی این خط در سال ۱۴۰۳ بسته خواهد شد اما برنامه عملیاتی شرکت مترو برای سال جاری و در مورد خط ۷ به همین یک مورد خلاصه نمی‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی الیه جنوب شرقی خط 7 نه‌تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود 2 کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود.

همان‌طور که پیشتر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطارهای خط 7 را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط 7 به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد. به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از 6 ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط 7 در سال 1403 به شمار می‌آیند.از طرفی با جمع آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

به‌کارگیری واگن‌های وارداتی در زمستان امسال در خطوط مترو

اما یکی از مهمترین ماموریت‌های خط 7 در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود 5 کیلومتر تونل و 2 ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفندماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تامین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال 1404 وجود دارد و این یک خبر مسرت‌بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی‌شده
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی شده چطور است؟