Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
معمولآ کساني که احساس افسردگي مي کنند، به آساني و بدون واکاوي شناخته مي شوند

معمولآ کساني که احساس افسردگي مي کنند، به آساني و بدون واکاوي شناخته مي شوند: آنها ممکن است پکر، غمگين، و بي ميل باشند. اما درباره افرادي که افسردگي پنهان دارند اوضاع کاملا متفاوت است و نمي توان به سادگي و از روي ظاهرشان متوجه افسردگي شان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها ممکن است در گروه برون گراها و افراد اجتماعي نيز يافت شوند! مشکل اينجاست که مبتلايان به اين نوع افسردگي، در پنهان کردن احساسات واقعي خود، ماهر هستند.

چگونه بايد افراد مبتلا به افسردگي پنهان را تشخيص داد و متوجه درد عميق آنها شد؟چگونه مي توان به افراد مبتلا به افسردگي پنهان کمک کرد؟

اين 7 مورد را افراد مبتلا به افسردگي پنهان انجام مي دهند تا به ما بفهمانند که گول ظاهر بشاش و سرحالشان را نخوريم. اينجا مواردي براي نگران شدن وجود دارد:

1. مبتلايان به افسردگي پنهان، ممکن است اجتماعي و شاد باشند
محققان در مرکز پزشکي دانشگاه روچستر، دريافته اند که تشخيص افسردگي در افرادي که خوش مشرب هستند،سخت است، بخصوص اگر آنها سالمند باشند. تيم تحقيقاتي فکر کرده بود که افراد درونگرا کساني هستند که به سختي از افسردگي خود خارج مي شوند اما بنظر مي رسد که برعکس آن ممکن است درست باشد! البته نبايد اين طور فرض کرد که خوش مشربي و شادي افراد، هميشه ممکن است حاکي از افسردگي آنها باشد. ما بايد براي نشانه هايي که حاکي از اين مشکل هستند گوش بزنگ باشيم و بالاتر از همه اينها بايد هميشه شنونده خوبي باشيم.

2. مبتلايان به افسردگي پنهان، ممکن است افسردگي خود را پنهان کنند
تعدادي تحقيق جالب درباره نگرش اروپايي ها و استراليايي ها نسبت به افسردگي وجود دارد. در استراليا ابتلا به افسردگي به نوعي ننگ و عار است و تعداد آن بسيار زياد است و مبتلايان به آن تمايلي براي فاش کردن بيماري شان ندارند.آنها از ابتلا به اين بيماري احساس شرم مي کنند يا ترس از دست دادن شغل شان را دارند.آمار و ارقام نشان مي دهد، شماره روزهاي مرخصي افراد در استراليا، بنا به احساس افسردگي، نسبت به همتايانشان در اروپا، 14 به 36 مي باشد.

3. مبتلايان به افسردگي پنهان، ممکن است نياز به التيام يا بستن زخم هاي روحي گذشته خود، داشته باشند
يک بانوي خانه دار تمام عيار را تصور کنيد: او بچه هاي بزرگ دارد، يک شغل باارزش و يک ازدواج پايدار. و با وجود همه اينها ممکن است که يک قصه دردناک از زندگي شخصي خود داشته باشد که هرگز به درستي و به موقع درمان نشده است و التيام پيدا نکرده است. روانشناسان به اين تيپ از افراد PHDP فردي با افسردگي کاملا پنهان مي گويند. PHDP=Perfectly-Hidden Depressed Person

ظاهر اين افراد که مملو از اعتماد به نفس و شادي است با آنچه در درونشان در جريان است در تضاد است.مشکل اين افراد هميشه ناديده گرفته مي شود به خصوص توسط خودشان(فرد مبتلا به افسردگي پنهان نمي خواهد بيماري خود را بپذيرد) که ممکن است زندگي شان با خودکشي پايان پذيرد.فاجعه اينجاست که هيچ کسي توانايي تشخيص علايم اين بيماري را ندارد و يا اينکه مبتلايان به اين نوع افسردگي، هيچگاه شجاعت صحبت کردن با ديگران در باره مشکل خود را نداشتند.

نتيجه اينکه، ما بايد به صحبتهاي کساني که برايمان ارزشمندند، خوب گوش بدهيم ؛ بخصوص هنگامي که آنها درباره خستگي ها و اضطرابشان با ما گفتگو مي کنند.

4.مبتلايان به افسردگي پنهان ممکن است عادتهاي غيرطبيعي براي خوردن داشته باشند
کارشناسان اعتقاد دارند که ممکن است پيوندي قوي بين اختلالات خوردن و افسردگي وجود داشته باشد.اينها، دو بيماري مجزا هستند؛ هرچند ممکن است يکي به ديگري منجر شده و يا با هم بوجود آيند. بيشتر مردان از اختلال خوردن رنج مي برند. ممکن است عوامل زيادي در اين امر دخيل باشند مانند:

تبليغات تلويزيوني، افسردگي، تصوير ذهني مطلوب از بدن و تمرينات سخت.اگر متوجه شديد که يکي از عزيزان تان تغيير زيادي در خوردن و اشتهايش پيدا کرده، حتما با او صحبت کنيد و او را به درمان ترغيب کنيد. افسردگي پنهان براي افرادي مانند او مي تواند مانند ماشه يک اسلحه باشد.

5.مبتلايان به افسردگي پنهان، ممکن است الزامي براي شادي نداشته باشند
در اغلب موارد، افراد مبتلا به افسردگي پنهان تظاهر به عدم اشتياق نسبت به چيزهايي که قبلا با عشق استفاده مي کردند، دارند.اگر فردي ادعا مي کند که " من اصلا افسرده نيستم و تنها ديگر به بعضي چيزها اهميت نمي دهم " ، اين نشانه آن است که اين وسط يک چيز مشکل دارد.کتاب هاي زيادي براي " توانمندسازي خود براي مقابله با افسردگي و اضطراب " وجود دارد که مي توانيد مطالعه کنيد. همچنين مقالات مفيدي درباره مشاوره، دارو درماني و ديگر راه هاي مبارزه با افسردگي موجود است.به ياد داشته باشيد که معمولآ صحبت کردن با اين افراد درباره مشکلاتشان، اولين گام براي دنبال کردن درمان آنهاست.

6.مبتلايان به افسردگي پنهان، ممکن است خشم و غضب از خود نشان دهند
ما معمول افسردگي را با بي تفاوتي، درماندگي، افکار ماليخوليايي و گريه مرتبط مي دانيم. اما علائم ديگر افسردگي که اغلب غير قابل تشخيص است و به عنوان يک "طغيان احساسي موقت " شناسايي مي شوند، وجود دارد. البته اينها تصوراتي است که بر حسب تصوير اشخاص، در ذهن ما جاي مي گيرد و به سادگي و با خيال راحت، ناديده گرفته مي شوند. حقيقت اين است که عصبانيت و طغيان تحريک پذير بودن يک علامت آشکار از ابراز افسردگي است. بسياري از مردان اين راه را براي بيان افسردگي خود انتخاب کرده اند.

7.مبتلايان به افسردگي پنهان، ممکن است خواب کافي نداشته باشند
اگر فرد ارزشمند زندگي شما، از خواب ناکافي و يا خوابيدن بيش از حد شکايت کرد، مي تواند يک علامت هشدار دهنده باشد که مشکلي وجود دارد. اين مشکلات خواب، ممکن است فقط نشانه ظاهري يک مشکل عميق تر و نگران کننده تر باشد که مي تواند اضطراب، بي حالي يا افسردگي باشد. اختلالات خواب و افسردگي، اغلب ارتباط نزديکي با هم دارند. اين است که هميشه اين مسئله ارزش جستجو و کاوش به آرامي را براي پيداکردن دلايل ممکن (که ممکن است يکي از آنها افسردگي باشد) دارد.

بسياري از پرونده هاي کشف نشده و درمان نشده افسردگي، اغلب با نتايج فاجعه باري همراه بوده اند. بين 10-15 درصد از افرادي که داراي افسردگي درمان نشده بودند، دست به خودکشي زده اند. همانگونه که در قسمتهاي بالا گفته شد، مردم ممکن است افسردگي خود را پنهان کرده و يا درست برعکس آن را تظاهر کنند. گاهي اوقات هم آن را به عنوان يک راز تاريک در اعماق وجودشان نگه داشته و هيچوقت آن را آشکار نمي کنند. افسردگي بيماري بي صدايي است که خود را پشت چهره عزيزان شما پنهان مي کنند، پس هميشه گوش به زنگ علايم آن باشيد و خيلي زود براي درمان عزيزان تان اقدام کنيد و آنها را تنها نگذاريد.

منبع: سيمرغ

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر چهارشنبه در حاشیه میز خدمت در شهرستان جم اظهار کرد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان جم، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های دولت مردمی آیت الله رئیسی رفع دغدغه‌ها و دیدار چهره به چهره با مردم و محرومان است، تصریح کرد: برپایی این گونه برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار با ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

وی افزود: در این دیدار ۳۶۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه به خانواده‌های کم‌بضاعت و ۴۵ میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند اختصاص داده شد.

پورات عنوان کرد: همچنین به سه نفر وسایل و خدمات توانبخشی اختصاص داده شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

وی گفت: در این دیدارها، ۲۵۵ میلیون تومان تسهیلات ضروری، ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن به افراد تخصیص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهم‌ترین موضوعات متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرای طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

کد خبر 6087835

دیگر خبرها

  • کار‌های عجیب و غیر ممکن این افراد را ببینید
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • شرم از بدن
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟