Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@11:44:36 GMT

علل و راه درمان درد بيضه در آقايان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۲۰۶۰

خبرگزاري آريا -
بيضه و بافتهاي مجاور آن استعداد قابل ملاحظه اي جهت ابتلا به عفونت دارند

علل و راه درمان درد بيضه در آقايان
درد در بيضه ها علت هاي مختلفي مي تواند داشته باشد. معمولاً کوفتگي و تورم بيضه از جمله عوارض بد ضربات مستقيم به حساب مي آيند ولي عليرغم وجود اين حالت هشدار دهنده، در اکثر موارد با انجام اقدامات محافظتي مي توان در طي چند روز اين مسائل را برطرف نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقدامات محافظتي شامل : پوشيدن لباسهاي زير خاص، استفاده از مسکنها و کمپرس گرم مي باشد. تورم و کوفتگي ناشي از عمل وازکتومي نيز به همين طريق قابل درمان هستند.

- عفونت بيضه:
هم بيضه و هم بافتهاي مجاور آنها استعداد قابل ملاحظه اي جهت ابتلا به عفونت دارند. زمانيکه اين عفونتها رخ مي دهند التهاب سبب بروز درد مي شود و بيضه ها بخصوص در لمس بسيار درناک خواهند بود.
عفونتهاي باکتريايي معمولاً از طريق سيستم ادراري بالا مي روند و سبب عفونت در اين اعضا مي شود که البته به آنتي بيوتيک بسيار عالي پاسخ مي دهند.
عفونتهاي ويروسي نظير اوريون در بالغين به ندرت سبب درگيري بيضه ها مي شوند. اما در صورت درگيري معمولاً يک بيضه را درگير مي کنند. اما گاهي در افراد کمي هر دو بيضه با هم درگير مي شوند. عفونت بيضه ناشي از اوريون، در صورت درگيري هر دو بيضه مي تواند منجر به عميقي شود.

هيدروسل (تجمع مايع دور بيضه):
به معناي تجمع مايع شفاف در داخل کيسه اي است که بيضه را احاطه کرده است. گاهي اوقات ممکن است از بدو تولد اين حالت وجود داشته باشد که بيشتر به خاطر اختلالات شکل گيري کيسه هاي اطراف بيضه هاست. هيدروسلهاي کوچک به سختي قابل تشخيص بوده و خودبخود بهبود مي يابند. اما انواع بزرگ هيدروسل بايد به وسيله جراحي درمان شوند.

- واريسي شدن رگهاي بيضه و تجمع آب در اطراف بيضه ( هيدروسل) :
هر دو حالت فوق مي تواند منجر به بروز ناراحتي در اطراف بيضه ها شود. در اين حالت فرد بيشتر درد را در اطراف بيضه ها حس مي کند و خود بيضه ها معمولاً فاقد درد است. وريدهاي اطراف بيضه نيز همانند وريدهاي پا مي تواند واريسي شود که سبب بروز احساس گرمي در نوک بيضه ها و محل واريس شدن وريدها در اطراف بيضه ها مي شود. گاهي عروق در لمس نيز حساس مي شوند. در موارد متوسط تا شديد استفاده از روشهاي جراحي جهت برداشتن عروق واريس، راهکار درماني خواهد بود.


مرد با يک بيضه نيز مي تواند فعاليت جنسي طبيعي داشته باشد

پيچ خوردگي بيضه ها:
بيضه ها تا حدي متحرک هستند و اتصالات آنها به پوسته بيضه سبب مي شود ميزان حرکت به حداقل برسد. اما گاهي اوقات با ايجاد فشارهاي يکباره و شديد ممکن است بيضه ها دچار چرخش و پيچ خوردگي شوند و در نتيجه گردش خون آنها دچار مشکل شود. سپس بيضه ها متورم شده و درد ايجاد مي شود.
اگر چه گاهي اوقات ممکن است بروز تورم منجر به بازگشت پيچ خوردگي شود اما پيچ خوردگي دائمي مي تواند بسيار خطرناک باشد زيرا در صورت عدم خونرساني کافي به بيضه ها در طي 6 ساعت اين بافت خواهد مرد. در نتيجه جهت تصحيح اين اختلال بايد بلافاصله جراحي انجام شود. اما اگر بيضه دچار تخريب شده باشد بايد برداشته شود. گفته مي شود مرد با يک بيضه نيز مي تواند فعاليت جنسي طبيعي خود را دنبال کند و بچه دار شود.

فتق :
فتق زماني رخ مي دهد که ديواره عضلاني تشکيل دهنده شکم در يک نقطه ضعيف شده و بخشي از حلقه هاي روده از بين اين شکاف بيرون مي زنند و سبب ايجاد يک توده مي شوند که روي پوست قابل مشاهده مي باشد.در ناحيه کشاله ران در صورت بروز فتق، موجب پائين آمدن حلقه اي از روده سبب مي شود که در اين حالت بيضه بزرگتر از معمول به نظر آمده و دردي ايجاد مي شود که بيشتر بنظر مي رسد داراي منشاء شکمي باشد و اين درد با حرکت ، سرفه يا عطسه بدتر مي شود.


سرطان بيضه بيشتر در سنين بين 15 تا 35 سالگي شايع است

تحريکات جنسي
گاهي اوقات تحريکات جنسي که درنهايت منجر به انزال نشود، منجر به بروز احتقان در لوله هاي مني بر خواهد شد که اين امر منجر به بروز درد در بيضه ها مي شود، اين حالت بطور کلي خطرناک نيست اما ناخوشايند خواهد بود. در هر صورت بعد از چند ساعت درد بهبود خواهد يافت.

سنگهاي کليه :
گاهي اوقات در حين دفع سنگ ممکن است، درد تيزي در ناحيه شکم احساس شود که معمولاً اين درد به ناحيه بيضه ها انتشار مي يابد. اين نوع درد، وجه مشخصه دفع سنگ خواهد بود. گاهي حتي ممکن است خون در ادرار ظاهر شود. زمانيکه پزشک در حضور چنين علايمي هيچگونه اختلالي در بيضه ها پيدا نکرد درمان جهت سنگهاي کليه توصيه مي شود.

سرطان بيضه:
اين نوع سرطان به ندرت سبب بروز درد و ناراحتي در بيضه ها خواهد شد. بطور معمول سرطان بيضه منجر به بروز تورم بدون درد در يک بيضه خواهد شد. از طريق معاينه نمي توان علت تورم را تشخيص داد که از بيضه ها است يا از مجاري اسپرم بر.

از آنجايي که اين سرطان بيشتر در سنين بين 15 تا 35 سالگي شايع است و در صورت عدم درمان مي تواند منجر به بروز عوارض خطرناکي شود. لذادر صورت وجود هرگونه توده در ناحيه بيضه ها که جديداً ايجاد شده باشد و بنظر غيرطبيعي مي رسد، بايد به پزشک مراجعه نمود . در حال حاضر در صورت تشخيص به موقع سرطان بيضه ، تا حدود 99 درصد مي توان بطور موفقيت آميزي آنها را درمان نمود. لذا جاي هيچگونه ترسي نيست و بلافاصله بايد اقدامات تشخيصي و درماني صورت گيرد
منبع : hidoctor.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

به گزارش خبرگزاری مهر، چهار بازیکن جهت ارائه پاره‌ای از توضیحات در خصوص اتفاقات بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر آقایان به کمیته انضباطی و کمیته فنی دعوت شدند. سعید داورپناه از طبیعت به کمیته انضباطی و آرمان زنگنه از تیم طبیعت، محمد جمشیدی از تیم مهرام تهران، سالار منجی و کریم علمی از تیم شهرداری گرگان به کمیته فنی دعوت شدند.

مبین مرشدی، محمد تالاری، محمد جواد جعفزی و فرهاد بابایی از تیم خانه بسکتبال کاشان در جریان رقابت‌های لیگ دسته یک ملی بسکتبال آقایان ایران نیز به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.

کد خبر 6088484 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است