Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی مسابقات سازه های ماکارونی دانشگاه فنی و حرفه ای به جوایز نقدی این مسابقات به ارزش 23 میلیون تومان اشاره کرد و گفت : علاوه بر اهدا جوایز نقدی نفیس در مراسم اختتامیه به تیم های برتر، اقداماتی در جهت صدور لوح تقدیر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،

دبیراجرایی مسابقات سازه های ماکارونی دانشگاه فنی و حرفه ای از حضور پررنگ تیم های کشورهای آسیایی واروپایی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علی دهقانی درسومین جلسه کمیته برگزاری این مسابقات گفت: با توجه به ارسال دعوت نامه به دانشگاه های برجسته جهان کشورهای آلمان، فرانسه، اتریش، چین، پاکستان، ترکیه، هند، افغانستان و عراق تاکنون درخواست حضور در این دوره از رقابت ها را به دبیرخانه مسابقات ارسال کرده اند.

وی افزود: هم اکنون در حال برنامه ریزی وانجام اقدامات و هماهنگی های لازم جهت حضور به موقع این تیم ها و بدون بروز مشکلی هستیم و کارهای اولیه در خصوص هماهنگی صدور روادید اعضای این تیم ها انجام شده است.

دبیر اجرایی مسابقات سازه های ماکارونی دانشگاه فنی و حرفه ای به جوایز نقدی این مسابقات به ارزش 23 میلیون تومان اشاره کرد و گفت : علاوه بر اهدا جوایز نقدی نفیس در مراسم اختتامیه به تیم های برتر، اقداماتی در جهت صدور لوح تقدیر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صورت گرفته است.

دهقانی افزود: جک هیدرولیک ساخته شده درمسابقات سال گذشته این دانشگاه هم اکنون در حال بهسازی و تجهیز می باشد و احتمال دارد بتوانیم جک دیگری را به منظور بارگذاری سریع تر سازه ها آماده نماییم.

وی با اشاره به اطلاع رسانی جامع و کامل صورت گرفته به منظور حضور کمی و کیفی تیم های سرشناس در این رقابت گفت: برنامه ریزی های خوبی در جهت آماده کردن بستر های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین فراهم نمودن امکانات رفاهی و برنامه های تفریحی صورت گرفته است و امیدواریم این دوره از مسابقات در یک سطح بسیار بالایی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)

 پس از اولین حمله نظامی مستقیم جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل از سال ۱۹۷۹، نگرانی‌ها از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه و حتی در سطح جهانی افزایش یافته است. بسیاری از مردم نگران شروع جنگ جهانی سوم هستند و مایلند بدانند در صورت وقوع جنگ، امن‌ترین کشورهای جهان کدام خواهند بود.

به گزارش روزیاتو، در ادامه فهرستی از امن‌ترین کشورها در صورت وقوع یک جنگ دیگر آمده است.

  قطب جنوب

این فهرست با مکانی آغاز می‌شود که نه یک کشور، بلکه یک قاره بزرگ است.

بسیار بعید به نظر می‌رسد که قطب جنوب یا جنوبگان که به مناظر زیبا و زمین‌های یخی خود معروف است تحت تاثیر جنگ جهانی سوم قرار بگیرد.

آرژانتین

با آنکه این کشور آمریکای جنوبی سابقه درگیری در جنگ را داشته، می‌توان گفت محتمل‌ترین مکان برای زنده ماندن از قحطی پس از جنگ هسته‌ای است.

مطالعات نشان داده‌اند که انتشار ۱۰۰ بمب هسته‌ای می‌تواند آنقدر دود ایجاد کند که نور خورشید مسدود شود که درنهایت منجر به قحطی خواهد شد. درنتیجه آرژانتین به دلیل فراوانی محصولات کشاورزی مقاوم مانند گندم، مکان امنی خواهد بود.

بوتان

بوتان پس از پیوستن به سازمان ملل متحد در ۲۱ سپتامبر ۱۹۷۱، خود را در قبال هرگونه درگیری بی‌طرف اعلام کرد. این موضع به این معنی است که این کشور اغلب در شاخص صلح جهانی رتبه بالایی دارد.

ترکیب این واقعیت که این کشور محصور در خشکی است و مناطق کوهستانی فراوان دارد به این معنی است که اگر جنگ جهانی سوم آغاز شود، بوتان از امنیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

شیلی

مورد بعدی در این فهرست کشوری با طولانی‌ترین خط ساحلی جهان است که در مجموع ۶۴۳۵ کیلومتر امتداد دارد، به این معنی که فاصله بین مسکو تا مادرید را در بر می‌گیرد.

شیلی نیز مانند همسایه خود، آرژانتین، دارای تنوع محصولات مختلف و منابع طبیعی است.

از نظر سطح توسعه، شیلی پیشرفته‌ترین کشور در آمریکای جنوبی است. بنابراین، اگرچه ممکن است در آن احساس انزوا کنید، اما سطح زیرساخت و دسترسی آن به فناوری مدرن به این معنی است که در صورت وقوع جنگ جهانی سوم می‌تواند نقطه ایده‌آلی باشد.

فیجی

اگر می‌خواهید در زمان وقوع جنگ در کشوری دورافتاده باشید، احتمالاً فیجی برایتان مناسب است. این کشورِ جزیره‌ای واقع در جنوب‌غربی اقیانوس آرام حدود ۴۳۵۰ کیلومتر از نزدیکترین کشور خود که استرالیاست فاصله دارد.

این موضوع، همراه با فقدان استراتژی نظامی، (ارتش آن تنها ۶ هزار سرباز دارد) به این معنی است که فیجی در شاخص صلح جهانی نیز رتبه بالایی دارد.

با توجه به اینکه بخش عمده این کشور از جنگل‌های انبوه تشکیل شده و همچنین منابع فراوانی از مواد معدنی و ماهی دارد، می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای حضور در جنگ جهانی سوم باشد.

گرینلند

گرینلند که متعلق به دانمارک است، بزرگترین جزیره جهان است.

این جزیره بسیار دورافتاده، کوهستانی و از نظر سیاسی بی‌طرف است که آن را به پناهگاهی ایده‌آل در مواقع اضطراری تبدیل می‌کند.

همچنین جمعیت ۵۶ هزار نفری آن به این معنی است که بعید به نظر می‌رسد مورد هدف ابرقدرت‌های جهان قرار گیرد.

ایسلند

ایسلند به طور مداوم در صدر شاخص صلح جهانی قرار دارد و به عنوان یکی از صلح‌آمیزترین کشورهای جهان شناخته می‌شود.

این کشور علاوه بر دورافتاده بودن، به دلیل وجود ذخایر آب شیرین، منابع دریایی و منابع انرژی تجدیدپذیر، نیازی به نگرانی از وابستگی به سایر کشورها برای تامین منابع در صورت وقوع جنگ ندارد.

اندونزی

مانند بسیاری از موارد این فهرست، اندونزی نیز در مورد مسائل سیاسی در سراسر جهان موضع بی‌طرفی دارد.

در سال ۱۹۴۸، اولین رئیس جمهور این کشور، احمد سوکارنو، اصطلاح «آزاد و فعال» را برای اشاره به سیاست خارجی‌شان ابداع کرد. این موضوع به این واقعیت اشاره دارد که آنها در امور بین‌المللی مستقل عمل می‌کنند و بیشترین دغدغه را برای ایجاد صلح جهانی دارند.

نیوزیلند

نیوزیلند در رتبه دوم شاخص صلح جهانی قرار دارد و مدت‌هاست که به دلیل موضع غیر‌حزبی خود در مورد درگیری‌ها موجب شگفتی بوده است.

اگر قرار باشد به آن حمله شود، مناطق کوهستانی این کشور حفاظت کاملی را برای شهروندانش فراهم می‌کند.

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به دلیل برخورداری از منابع متعدد غذا، همراه با مقادیر فراوان زمین حاصلخیز و آب شیرین، به این فهرست راه یافته است.

در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، زیرساخت‌های مدرن این کشور نیز می‌توانند شانس بقای شما را افزایش دهند.

سوئیس

در بین تمام کشورهای جهان، سوئیس احتمالاً طولانی‌ترین سابقه بی‌طرفی در مناسبات جهانی را دارد به‌طوری که از سال ۱۸۱۵ تاکنون وارد هیچ جنگی نشده است.

این کشور نزدیک به ۲۰۰ سال است که به دلیل موقعیت قاطع خود در مورد مسائل مربوط به سیاست بین‌الملل مشهور بوده است و به وسیله مناطق کوهستانی، جغرافیای محصور در خشکی و پناهگاه‌های هسته‌ای متعدد از آن محافظت می‌شود.

تووالو

تووالو که قبلا جزایر الیس نامیده می‌شد، در اقیانوس آرام، تقریباً در نیمه راه بین هاوایی و استرالیا واقع شده است.

جمعیت بسیار کم و ۱۱ هزاری نفر آن به این معنی است که زیرساخت‌هایش در مقایسه با کشورهای پیشرو غربی در سطح پایینی قرار دارند.

با توجه به اینکه منابع طبیعی در تووالو نیز کم است، به نظر می‌رسد که در صورت وقوع جنگ جهانی سوم هدف نامطلوبی باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدید سخنگوی دولت از هجدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • مرادخانی: اسکیت هنری جای پیشرفت دارد/ آرزویم حضور روی سکوی قهرمانی جهان است
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ افتتاح شد
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند
  • فیروزپور در حضور کامران قاسمپور هم مدعی قهرمانی جهان است