Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@17:45:01 GMT

کاهش فشار خون با این خوراکی ها

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۲۷۳۹

کاهش فشار خون با این خوراکی ها

محمد کاظم زاده با اشاره به آمار بالای مبتلایان بهفشار خونبالا در ایرانی‌ها به ضرورت آگاهی از تغذیه سالم تأکید کرد و گفت: با تصمیم به کاهش مصرف نمک، مصرف اندک غذاهای شور از جمله گوشت نمک سود شده، کنسروها، همبرگر، سوسیس و کالباس، سبزی‌های کنسرو شده، خیار شور، ماهی‌های شور و دودی، ترشی‌ها و آجیل شور ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به محدود کردن استفاده از نمک برای پخت غذا و همچنین برای سفره غذا اشاره کرد و افزود: تا جایی که امکان دارد از نمکدان هنگام صرف غذا و سر سفره استفاده نشود.

کاظم‌زاده با تاکید بر گنجاندن میوه‌ها، سبزی‌ها، حبوبات و غلات در برنامه غذایی روزانه اظهار کرد: با توجه به نقش پتاسیم در پیشگیری و درمان پرفشاری خون از میوه‌هایی نظیر زردآلو، گوجه فرنگی، هندوانه، موز، سیب زمینی، آب پرتقال و گریپ فروت که منابع خوبی از پتاسیم هستند، استفاده کنید و مصرف سبزی‌های حاوی سدیم بالا شامل اسفناج، کرفس، ریواس و شلغم در افراد مبتلا به فشارخون بالا کاهش یابد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان با اشاره به نقش دو عنصر کلسیم در کاهشفشار خونو منیزیم موثر در افزایش قطر عروق گفت: انواع غلات سبوس دار، سبزی با برگ سبز تیره، حبوبات، مغزها و نان منبع منیزیم، شیر و فرآورده‌های لبنی کم چرب دارای کلسیم هستند.

کاظم‌زاده به مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها در غذای اصلی و میان وعده‌ها توصیه کرد و افزود: مصرف روغن‌هایی با منبع حیوانی از جمله پیه، کره و روغن های جامد باید کاهش یابد و روغن‌های گیاهی مانند ذرت و آفتاب‌گردان جایگزین آنها شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه با تأکید بر مصرف منظم ماهی در برنامه غذایی گفت: مصرف مواد غذایی حاوی اسید چرب اشباع و کلسترول شامل گوشت قرمز، لبنیات پر چرب، زرده تخم‌مرغ، چربی‌های حیوانی، مارگارین، روغن‌های جامد و کره کاهش دهید.

وی پرهیز از مصرف غذا در رستوران‌ها را به دلیل استفاده از نمک و روغن فراوان را ضروری برشمرد.

کاظم زاده در پایان اظهار کرد: فراموش نشود که پیاده‌روی و ورزش منظم در کاهش فشارخون و همچنین پیشگیری از ابتلا به آن بسیار موثر است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی افزود: بیشترین قارچ خوراکی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می شود و عمده قارچ خوراکی تولیدی در استان از نوع دکمه ای است.

وی اضافه کرد: ۶۸ واحد تولیدی قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

دیانتی اضافه کرد: در سال جاری یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول اغلب در سالنهای سرپوشیده است، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی قارچ خوراکی از این واحدها جهت توسعه و تداوم تولید حمایت می کند.

دیانتی اضافه کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحد های دانش بنیان تولید، آماده سازی و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود.

قارچ سرشار از پروتئین است و مصرف آن باعث تنظیم کلسترول خون، افزایش فعالیت مغز، تقویت معده در هضم غذا و تسهیل در جذب مواد غذایی در بدن می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • سالم‌سازی همبرگر با کاهش سدیم
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن