Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@20:56:31 GMT

برنده‌ها و بازنده‌هاي تلويزيون در نوروز 96

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۲۹۸۵

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح:


برنده ها


معرفي هشت برنده اصلي نوروز 96 که به هر لحاظ از سطح استاندارد فراتر بودند و حال مخاطبان را خوش کردند.

وضعيت تلويزيوني در نوروز 96 به حد متوسط استاندارد نزديک تر بود. خيلي راحت مي توانستيم دست روي چند گزينه بگذاريم و درباره اينکه آثار موفقي هستند با صراحت صحبت کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالي که دو سال گذشته عملا چنين امکاني نداشتيم. با اين حال اما کماکان تعداد برنامه ها، سريال ها، بازيگران و مواردي که حالمان را خوب کردند و مي توانيم برنده اعلامشان کنيم، زياد نيست و همچنان با تعداد بازنده ها برابري نمي کند. ديوار به ديوار، محسن تنابنده، محمد صالح علا، احسان عليخاني، پژمان جمشيدي و... برنده هاي نوروز امسال تلويزيون به ما هستند.

سريال؛ ديوار به ديوار

زماني که اعلام شد قرار است «ديوار به ديوار» سامان مقدم در نوروز امسال رقيب اصلي سريال «علي البدل» باشد، فهميديم امسال کار سيروس مقدم خيلي سخت شده است. با اين حال تجربه «پايتخت ها» نشان داده بود که مردم سليقه اين کارگردان را دوست دارند و از اينجا به بعد بود که رقابت پيچيده تر به نظر رسيد. جالب اينجا بود که در هر دو سريال، اسم خشايار الوند به عنوان نويسنده به چشم مي خورد و رقابت از اين جهت هم تنگاتنگ بود.





بعد از چند قسمت، «ديوار به ديوار» از آنجايي که گزينه ساده تر و خودماني تري براي تعطيلات نوروز بود و زياد نياز به تحليل و واکاوي نداشت، توجه هاي بيشتري را جلب کرد. سامان مقدم از فرمول موفق روابط ميان همسايه ها استفاده کرد. قصه هاي کوتاه و جالبي تعريف کرد ،شخصيت هاي درست و متفاوتي خلق کرد و به خاطر دست گذاشتن روي بازيگران درجه يک، توانست حال خوشي در مخاطبانش ايجاد کند. او سال ها پيش در «شمس العماره»، چنين تجربه جذابي را پشت سر گذاشته بود.



همه کاره، محسن تنابنده





شايد «علي البدل» در نگاه برخي از مخاطبان، از کار محبوب محسن تنابنده، يعني سري مجموعه پايتخت، عقب تر باشد، اما حقيقت ماجرا اين است که محصول جديد سيروس مقدم و تنابنده سريال بسيار رو به جلوتري از همه کارهاي قبلي آنها است. او سال ها مترصد فرصت مناسب بود تا اين طرح توسط سيروس مقدم به تصوير کشيده بشود تا اينکه سال گذشته، اين امکان مهيا شد.

با تيزهوشي تمام و با روايت قصه اش در روستايي که روي گنجي چون آب درماني بنا شده و اهالي با بهره برداري از آن روزگار مي گذرانند. او با روايت قصه اش در اين روستا نقبي زده به مسائل روز جامعه و تمام مناسبات سياسي و اجتماعي را به چالش کشيده است. علاوه بر اين در بخش بازيگري هم با ايفاي نقش «آغاسي» وجه ديگري از توانايي هاي خود را در خلق کاراکتري بديع نشان داد. يک آدم شارلاتان که تنابنده توانسته جزييات رفتاري او را به درستي به تصوير بکشد.



مجري؛ محمد صالح علا





اسم محمد صالح علا يک جورهايي با آرامش گره خورده. داستان ها، يادداشت ها، اشعار و متون ادبي اش منحصر به فردند. مخصوصا وقتي خودش براي خواندن آنها دست به کار مي شود که ديگر نور علي نور است. صالح علا در ويژه برنامه نوروز «چشم شب روشن»، به جاي گفت و گوهاي پيچيده ادبي و هنري، فضايي بسيار آرام تدارک ديد. خودش داستان و شعرهايش را خواند و از ترانه سراها و هنرمندان عرصه هاي مختلف خواست که در آيتم هايي کوتاه، فضاي برنامه را عيدانه کنند. براي آنهايي که اهل ادب و شعر بودند، «چشم شب روشن»، يکي از بهترين برنامه هاي عيد امسال بود.



مجري؛ احسان عليخاني





احسان عليخاني آنقدر در سري برنامه هاي ماه عسل و ويژه برنامه هاي سال تحويل در سال هاي مختلف خوب کار کرده که خودش در برنامه سازي در اين عرصه به بزرگ ترين رقيبش تبديل شده است. از همين روست که مخاطبان هميشه از او انتظار دارند که در هر فصل از برنامه اش براي آن ها کار شگفت انگيزي انجام دهد. او نوروز امسال برنامه استاندارد و قابل قبولي را براي ساعات تحويل سال روي آنتن شبکه سه فرستاد، برنامه اي که هر چند در ظاهر به مانند کارهاي قبلي بود، اما انجام همين کار يعني حضور آن تعداد خواننده معتبر در استوديو و اجراي زنده و ضبطي اصلا کار آساني نيست.



مسابقه؛ ادابازي



رامبد جوان مي توانست مثل تمام پانتوميم هايي که در خندوانه اجرا مي کرد، مسابقه ادابازي يا همان پانتوميم را هم به ساده ترين شکل ممکن برگزار کند اما براي آن برنامه ريزي دقيقي انجام داد و نهايتا مسابقه اي پيچيده با قوانين محکم و درجه يک روي آنتن برد. اين رقابت برخلاف ساير رقابت هاي قبلي، نيازي به آراي مردم نداشت و حتي بدون اينکه بحث راي دهي مطرح باشد، مخاطبان را تا آخر پاي برنامه نگه داشت. نکته قابل توجه ديگر اين بود که خود رامبد و نيما شعبان نژاد هم در رقابت شرکت کردند و بدون کمترين ابهامي آن را تا آخر ادامه دادند و نهايتا حذف شدند.



شبکه؛ شبکه ورزش





شبکه ورزش از زمان آغاز به کار رسمي اش هميشه جزو شبکه هايي بوده که در ايام نوروز توانسته با کنداکتوري پر و پيمان مخاطبانش را راضي نگه دارد. البته اگر بدسليقگي مسئولان اين شبکه در انتخاب فرشيد نوابي براي اجراي «نوروز فوتبالي » را فاکتور بگيريم، در بقيه موارد توانستند در نوروز 96 کارنامه خوبي از خودشان به جا بگذارند. پخش مستندهاي جذاب ورزشي يکي از برنامه هاي ثابت کنداکتور نوروزي اين شبکه بود. اين شبکه همچنين پخش فيلم هاي سينمايي ورزشي را هم با انتخاب يکسري فيلم هاي هيجان انگيز اين ژانر در نوروز امسال ادامه داد و در کنار اينها دربي هاي خاطره انگيز را هم روي آنتن فرستاد.



بازيگر؛ حسن زارعي فرد





سامان مقدم در «ديوار به ديوار» يک چهره تازه رو کرده که توانسته در بين همه ستاره هاي شناخته شده اين سريال خودي نشان دهد و به نوعي بدرخشد. صحبت از حسن زارعي فرد است، بازيگر ميانسالي که در سريال «ديوار به ديوار» نقش همسر گوهر خيرانديش را بازي مي کند. او در اين سريال نقش پيرمرد زحمتکشي را که اهل خانواده است و کمي هم دست و پاچلفتي است، آنقدر درست و با جزييات بازي کرده، که خيلي از مخاطبان با ديدن او بلافاصله آدم هايي از اين دست را که در اطرافشان ديده اند به ياد مي آورند. نکته اصلي در بازي او دقت در جزييات رفتار آدم هاي اين چنيني است که موجب شده بازي اش به چشم بيايد.



بازيگر؛ پژمان جمشيدي





پژمان جمشيدي يکي از مهم ترين چهره هاي عيد امسال بود. او همزمان فيلم «خوب، بد، جلف» را در ارکان سينماها داشت و در سريال «ديوار به ديوار» هم بازيگر يکي از نقش هاي اصلي بود. او توانست استعدادش را در زمينه بازيگري به خوبي نشان دهد و ثابت کند که در کارهاي کمدي به يک استاندارد خاصي رسيده است. جمشيدي براي نقش بهرام، از بلاهت پژمان جمشيدي سريال «پژمان» و «خوب، بد و جلف» فاصله گرفت و در قالب يک آدم کاملا معمولي ظاهر شد و ظرافت هاي اين نقش را خيلي کامل منتقل کرد. در حال حاضر در نظرسنجي سايت تي وي پلاس که روز گذشته منتشر شده، با اختلاف بهترين بازيگر نوروز شناخته مي شود.




بازنده ها

مروري بر يازده بازنده تلويزيون در نوروز 96؛ برنامه ها، چهره ها، سريال ها و شبکه هايي که انتظارات را برآورده نکردند.

در دو سال اخير، پيدا کردن بازنده از ميان برنامه هاي نوروزي تلويزيون، آنقدرها سخت نبود. از ميان فهرستي بلند و بالا که از بازنده ها در اختيار داشتيم راحتي مي توانستيم دست به انتخاب بزنيم و بازنده ترها را گزينش کنيم. امسال اما يک قمدار ماجرا فرق مي کرد. غير از چند نمونه خاص، ساير بازنده ها، با اغماض انتخاب شدند. يعني با وجود اينکه ايرادهاي زيادي داشتند و انتظاراتمان را برآورده نمي کردند اما باز هم برايشان زحمت کشيده شده بود و درجايگاه خودشان آثار استانداردي به نظر مي رسيدند.

برنامه ساز؛ حميد مدرسي

نمي خواهيم سر ماجراي جنجال کلاه قرمزي و حذف اين برنامه از کنداکتور نوروزي شبکه دو، صرفا تقصير را گردن برنامه سازان بيندازيم اما معتقديم که بخش قابل توجهي از تقصيرها متوجه بنرامه سازان اين برنامه عروسکي است. مشکل حميد مدرسي با تلويزوين ارتباطي به مديران جديد اين رسانه ندارد. عوامل اين برنامه از اوايل دهه نود، براي ساخت هرکدام از ويژه برنامه هاي نوروزي، بارها قهر کردند و بارها شرط و شروط گذاشتند. هر سال چند روز مانده به عيد، در رسانه ها اعلام کردند که کلاه قرمزي را به تلويزيون نمي دهند يا قراردادشان را لغو کرده اند. تلويزيون هر بار با آنها تعامل کرد و شرط و شروطشان را پذيرفت اما سال بعد باز آش همان بود کاسه همان.





تنها حرکت مديران جديد اين بود که ناز عوامل کلاه قرمزي را نخريدند. حالا حميد مدرسي و ايرج طهماسب مي خواهند با مجموعه عروسکي توليدشده چه کنند؟ آنها فقط در صورتي اجازه دارند مجموعه را در شبکه نمايش خانگي توزيع کنند که مجوز تلويزيون را داشته باشند. حالا که چنين مجوزي ندارند تکليف اين همه قسمت چه مي شود؟



بازيگر؛ اميرحسين آرمان

«مرز خوشبختي» کلا سريال خوبي از کار درنيامد، وقتي کليت يک سريال خراب باشد، متعاقبا جزييات آن مثل کاراکترها و بازي ها هم خوب درنيامده است. باز اميرحسين آرمان و کاراکتري که او در اين سريال نقشش را بازي مي کند هم از اين قاعده مستثنا نيست. آرمان که چند ماه قبل تر از اين سريال، همکاري نسبتا موفقي با حسين سهيلي زاده در سريال «پريا» داشت و توانسته بود از پس نقشش به خوبي بربيايد، در اينجا از خلق کاراکتر يک مهندس مثلا باسواد که دست و پاچلفتي و در عين حال ساده دل است بربيايد.





آرمان براي خلق اين کاراکتر به ابتدايي ترين و دم دست ترين اکت ها که براي تصوير کردن چنين کاراکترهايي به ذهن مي رسد استفاده کرده و همين هم موجب شده تا بازي اش تصنعي و حتي در جاهايي آزاردهنده از کار دربيايد. پلک زدن هاي دايمي او، بازي با عينک و نوع راه رفتن و حرف زدنش همه از جمله همين اکت هاي دم دستي هستند که اصلا درست هم اجرا نشده اند.



داور؛ عليرضا خمسه





عليرضا خمسه ساز ناکوک مسابقه «ادابازي» بود. او قطعا به دليل کمدين بودنش و همچنين تخصص اش در عرصه پانتوميم توسط رامبد جوان براي داوري و کارشناسي اين مسابقه انتخاب شده بود، منتها ماحصل اين انتخاب اصلا با کليت فضاي مسابقه و شرکت کننده هايش جور درنيامده بود. اصرار بيش از حد خمسه براي نمکين کردن اجرايش موجب شده بود تا او در هر فرصتي که براي حرف زدن پيدا مي کند، به زعم خودش نکته بامزه اي را خطاب به شرکت کنندگان بگويد که در اکثر مواقع اين نکات نابجا و در عين حال بي مزه از کار دربيايد، تا جايي که حتي مي توان گفت در جاهايي او مرزهاي بي مزگي را هم جا به جا کرد.



شبکه؛ شبکه دو





ضعيف ترين سريال نوروزي امسال «مرز خوشبختي» حسين سهيلي زاده بود که در شبکه دو به نمايش درآمد. اين شبکه ويژه برنامه خاصي براي اين ايام نداشت و حتي بعد از عدم تعامل با عوامل کلاه قرمزي، نتوانست هيچ جايگزين خاصي روي آنتن بفرستد. براي همين هم خيلي زود به فکر پخش يک مجموعه تکراري در باکس اصلي ساعت 20 افتاد. درباره ويژه برنامه تحويل سال شبکه دو، انتخاب جالبي صورت گرفته بود. گمان مي کرديم داريوش فرضيايي فضاي برنامه را جذابتر از سال هاي قبل پيش ببرد اما عملا موفقيت خاصي در انتظارش نبود و پژمان باغزي و فرضيايي ترکيب جالبي براي اجرا نبودند.



سريال؛ مرز خوشبختي





دوره سريال هاي شعاري که آدم بدهاي داستان يک شبه متحول مي شوند و به راه راست بر مي گردند خيلي وقت است که گذشته. درست است که تلويزيون گهگاه چنين آثاري را مي سازد و روانه آنتن مي کند اما حسين سهيلي زاده چرا؟ اين کارگردان مطرح و پرکار تلويزيوني که بايد بداند مردم ديگر حال و حوصله چنين برنامه هايي را ندارند. واقعا چگونه انتظار دارد مردم باور کنند يک آدم خلافکار يک شبه با شنيدن صداي دعا اشک توي چشم هايش جمع شود و تحول پيدا کند؟ سريال «مرز خوشبختي» به سطحي ترين حالت ممکن پيش رفت و گره گشايي کاملا کودکانه اي داشت.



مسئول؛ فضل الله شريعت پناهي





در بين مديران سيما، افراد زيادي هستند که مي توان نامشان را در بين بازنده ها گذاشت، اما در اين بين شايد مدير گروه اجتماعي شبکه يک، يعني فضل الله شريعت پناهي اولويت بيشتري دارد. گروه تحت مديريت او در ايام نوروز دو برنامه شاخص روي آنتن داشت، يکي ويژه برنامه سال تحويل و ديگري برنامه «بوي عيدي» که هيچکدام نتوانستند نه تنها موفقيتي براي شبکه به ارمغان بياورند که حتي به واسطه کيفيت ضعيفشان عملکردهاي شبکه را زير سوال بردند. انتخاب مجريان ناهمگون براي برنامه سال تحويل و روي آنتن فرستادن برنامه اي بي محتوا به نام «بوي عيدي» که فقط عرصه اي بود براي تبليغ اسپانسر و...



برنامه؛ دورهمي





انتخاب برنامه «دورهمي» در فهرست بازنده هاي نوروز، به اين معني نيست که ساير برنامه هاي ويژه نوروز در تلويزيون درجه يک بودند و صرفا برنامه مهران مديري ناموفق به نظر مي رسيد. اصلا اينطور نيست. ساير برنامه هاي ويژه غير از «خندوانه»، عيار چنداني براي رقابت نداشتند و براي همين بود که اصلا اسمشان را در جمع بازندگان نياورديم.

«دورهمي» سال گذشته بهترين برنامه نروزي بود و امسال برگ برنده اي نداشت. نه مهان هاي قابل قبولي به برنامه دعوت شدند و نه اتفاق اثرگذاري افتاد. حتي آيتم هاي نمايشي هم افت داشتند. اگر پلاتوي مهران مديري درباره انتخابات و صحبت هاي حميد گودرزي نبود، عملا برنامه هيجاني نداشت.



بازيگر زن؛ مجموع بازيگران زن علي البدل





سيروس مقدم همان اندازه اي که روي انتخاب بازيگران مرد مجموعه «علي البدل» حساسيت ويژه نشان داده، نسبت به انتخاب بازيگران زن اين سريال، بي تفاوت بوده. البته نبايد از حق بگذريم که «علي البدل»، سريالي مردانه است و شايد اصلا نيازي به انتخاب بازيگر زن درجه يک براي آن وجود نداشته. اما با اين حال بازي ضعيف بازيگران زن مجموعه، کاملا توي ذوق مي زند و اين اتفاق از سيروس مقدم بعيد است. البته آنطور که شنيده مي شود ابتدا قرار بوده يکي از خان ها زن باشد و گوهر خيرانديش نقش آن را بازي کند اما با مخالفت تلويزيون رو به رو شده و براي همين هم فضاي سريال يک مرتبه شديدا مردانه شده است.



مسابقه؛ زماني براي خنديدن





روز گذشته درباره انتخاب عجيب داوران برنامه «زماني براي خنديدن» نوشتيم اما مسئله اينجاست که مشکل اصلي اين برنامه فقط داوران آن نبودند. ايراد اصلي، کپي برداري جزء به جزء از روي برنامه شمابه ماهواره اي بود. از يک طرف عبدالله روا، مجري «زماين براي خنديدن»، در پوشش، حرکات و لحن صحبت کردن سعي مي کرد به مجري برنامه ماهواره اي شباهت داشته باشد و از طرف ديگر، گروه بندي ها درست مثل همان مسابقه انجام شده بود و شيوه داوري ها تفاوت خاصي با آن نداشت. نهايتا اين مشکلات در کنار اين داوران عجيب، مجموعه اي نامفوق پديد آورد که کسي نه هدفش را مي دانست و نه با آن سرگرم مي شد.



تيتراژ؛ موسيقي هاي تيتراژ سريال ها





در نوروز امسال عملا هيچ رقابتي ميان تيتراژ هاي سريال ها و برنامه هاي مختلف وجود نداشت. هيچ خواننده درجه يکي به ميدان نيامد و هيچ موسيقي جذاب و ماندگاري خلق نشد. تيتراژ سريال «علي البدل» آنقدر معمولي بود که تا همين اواخر خيلي ها حتي نمي دانستند که حجت اشرف زاده آن را خوانده. علي لهراسبي که در موسيقي تيتراژ سريال ها جايگاه خاصي دارد هم براي «مرز خوشبختي» کار ويژه اي نکرد. موسيقي تيتراژ ديوار به ديوار هم آنطور که بايد مورد توجه قرار نگرفت. اين در حالي است که سال گذشته موسيقي تيتراژ سريال «زعفراني» و «دورهمي» با صداي مهران مديري، شديدا مورد توجه قرار گرفت.



مجري؛ فرشيد نوابي





فرشيد نوابي هم براي خودش عالمي دارد و هر بار در حال طبع آزمايي در يک عرصه است. يک روز بازيگري، روز ديگر تهيه کنندگي، بعد از آن اجراي برنامه سينمايي و حالا هم مجري گري يک برنامه تخصصي فوتبال. نکته جالب هم اينجاست که او در هيچ زمينه اي هم به توفيقي دست نيافته، از جمله همين کار آخري يعني اجراي برنامه فوتبالي. او در نوروز 96 با بي سليقگي هرچه تمام تر براي اجراي «نوروز فوتبالي» انتخاب شد که ماحصل آن يک فاجعه تمام عيار بود. ارائه اطلاعات دم دستي درباره فوتبال و جذابيت هاي آن و عدم تسلطش در مصاف با مهمانان نشان داد که در اين عرصه هم طرفي نخواهدبست و بايد بي خيال اين کار شود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفتگو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می‌شود.
این مستند تلاش دارد اطلاعات تازه‌ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته‌هایی به فراز و فرود‌های زندگی حرفه‌ای این مربی محبوب کشتی می‌پردازد، فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.
«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند سینماحقیقت حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.
بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسائل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستند‌های ورزشی گفتگو می‌کنند.
در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره  مهمان برنامه است تا درباره مسائل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفتگو کند.
«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست در گروه مستند شبکه افق تولید می‌شود و تلاش می‌کند نگاه متفاوتی به مقوله مستند داشته باشد.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب‌ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی