Web Analytics Made Easy - Statcounter

«وزرای هزار میلیاردی قادر به حل مشکلات اقتصادی مردم نیستند حتی اگر وعده‌های 100 روزه داده باشند».شبکه اطلاع‌رسانی دانا در گزارشی نوشت: دولت روحانی از همان ابتدا با شعار تغییر در وضع اقتصادی به صحنه آمد و در سخنرانی انتخاباتی خود وعده‌های بسیاری داد که در حال حاضر هیچ کدام از آنها محقق نشده و وزرای دولت هم ظاهرا تمایلی برای تحقق آن وعده‌ها ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی در روزهای تبلیغات انتخاباتی وعده داد که «راه‌حل‌های کوتاه‌مدت یک ماه و 100 روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم».این سخنان در اولین برنامه تبلیغاتی آقای روحانی در رسانه ملی 7 خرداد سال 92 مقابل دوربین برنامه‌ای با اسم «با دوربین» قرار گرفت و درباره برنامه‌هایش برای اداره کشور با مردم سخن گفت. آقای روحانی در زمانی از رفع مشکلات اقتصادی آن هم در بازه زمانی 100 روزه سخن به میان آورد که مردم با بسیاری از مشکلات اقتصادی در آن زمان دست و پنجه نرم می‌کردند و به نوعی منتظر سخنانی بودند که امیدی برای آنان در زمینه اقتصادی داشته باشد.اما سخنان روحانی درباره وعده 100 روزه مسائل و مشکلات اقتصادی تنها به دوران نامزدی وی برای ریاست‌جمهوری ختم نشد و در اولین سخنرانی خود بعد از پیروزی در انتخابات سال 92 مجددا یادآور وعده‌ 100 روزه خود شد و گفت: «وعده می‌دهیم که طبق سخنان قبلی، حتما طی 100 روز اول و حتی کوتاه‌تر از آن اقدامات ضروری و فوری را برای رونق‌بخشی اقتصادی و حل مشکلات انجام دهیم و ماحصل آن نیز به اطلاع مردم خواهد رسید».بعد از این اظهارات روحانی درباره حل مشکلات اقتصادی و گذشت 100 روز از عمر دولت یازدهم مردم و رسانه‌ها سخن از اعتراض به میان آوردند که چرا بعد از گذشت 100 روز هنوز که هنوز است مشکلات اقتصادی حل نشده است و حال اقتصادی مردم بدتر از گذشته شده است.در این میان بود که دولتمردان روحانی و شخص رئیس‌جمهور گفتند منظور ما ارائه راه‌حل برای مشکلات اقتصادی بود و کسی صحبت از حل مشکلات در 100 روز به میان نیاورده است.در این بازه زمانی کوتاه‌مدت که شاید دو ماه هم به طول نیانجامیده است دولت مردان دولت یازدهم چندین‌بار سخنان خود را تغییر دادند و بعد از آن هم به گفته بسیاری از نمایندگان و کارشناسان دولت یازدهم نتوانست وعده‌های خود را محقق نماید و امروز بعد از گذشت چهار سال از عمر این دولت مردم هنوز که هنوز است با بسیاری از مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.برخی معتقدند که شاید علت عدم تحقق وعده‌های دولت یازدهم به دلیل ضعف و بی‌توجهی مسئولان و وزرای کابینه این دولت به مشکلات اقتصادی مردم است، وزرای سرمایه‌دار دولت که رنگ و بویی از ضعف و فقر در زندگی خود ندیده‌اند و صاحبان سرمایه‌های کلان و چندصدمیلیاردی کشور هستند شاید به خوبی درد و ضعف قشر کم توان و فقیر جامعه را ندارند.الیاس نادران نیز در برنامه ثریا اشاره‌ای به سرمایه میلیاردی وزرای دولت یازدهم کرد و گفت: چند وزیر دولت بین 800 میلیارد تا هزار میلیارد تومان ثروت دارند، آیا وزرا حاضر هستند دارایی‌های‌شان را اعلام کنند.قدیری‌ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک نیز طی سخنانی در جمع دانشجویان فنی و مهندسی دانشگاه باهنر شیراز درخصوص دارایی‌های مسئولان و رئیس‌جمهور گفته است که اگر مردم بدانند که رئیس‌جمهور در خانه 50 میلیارد تومانی زندگی می‌کند، دیگر به او رأی نخواهند داد.با این اظهارنظرها و تفاسیر اینکه برخی از وزرای دولت سرمایه‌های کلان و چندصدمیلیاردی دارند و خود دولت هم هزینه‌های جاری زیادی را برای خود به وجود آورده است بر کسی پوشیده نیست، به گفته یکی از کارشناسان اقتصادی میزان هزینه‌های جاری دولت تا حدی زیاد است که برای تامین این هزینه‌ها حتی دست به منابع صندوق توسعه ملی زده‌اند تا بخشی از این هزینه‌ها را جبران کنند.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت : دشمنان جمهوری اسلامی با اجرای طرح ابراهیم و کریدورِ آیمک درصدد بودند ایران عزيز را در جبهه   اقتصادی به انزوا بکشانند و مزیتهای نسبی سرزمین ایران را کم اثر کرده، یا از او بگیرند.

حجت  الاسلام هاشمی افزود :  طوفان الاقصی و وعدة صادق باعث شد قصة دالان زنگزور اجرا نشود  و دولت باکو هم فعلا آن را بایگانی کند.

 امام جمعه ماکو گفت : اکنون با این تجربة موفق، قوای سه گانه و همه  دستگاههای دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، بايد يک طوفان الاقصی و وعدة صادق اقتصادی را ایجاد کنند. 

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان ساخت : وعدة صادق نشان داد که منطقِ مقاومت و هجومِ بر دشمن، نه تنها باعث شد تا تنش اقتصادی در کشور کاهش يابد، بلکه به ثباتِ بازار نيز کمک میکند و به خاطرِ امنیت وبازدارندگی که ایجاد ميکند، باعث ميشود تا سرمایه گذاران عزيز، در اين کشور به سرمایه گذاری بیشتر تشویق شوند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه دولت محترم، بانک مرکزی و وزارتخانه های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کامِ مردم را تلخ کرده است، باید يک نقشة روشن و اقداماتِ نقطه زن بر علیه سوداگرانِ امنیتِ اقتصادیِ ایران تهیه و تدارک ببینند گفت : باید خانه های فساد اقتصادی   در اربیل و اتاقهای سیاه دلار فردایی و تلگرامی را مورد هدف قرار دهند و بدون مماشات، فراز و فرودهای آزاردهندة بازار پول و سرمایه را کاهش دهند. 

  حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نامگذاری سال جدید بنام  سال «جهش توليد و مشارکت مردم»  گفت :   در صورتي مردم در بخش توليد سرمايه گذاري خواهد کرد که دولت محترم زمينه را براي حضور مردم در عرصة توليد فراهم کند.

امام جمعه ماکودر ادامه  با انتقاد از اجرایی نشدن و به اتمام نرسیدن طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو گفت :  از جمله  طرحهاي دولت سابق براي مشارک مردم در جهش توليد، طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو است که از سال 1394 اجرا شد.

وی افزود:  متأسفانه این طرح در شهرستان به خاطر اینکه 90 درصد آن اجرا، و بعد از آن رها شده  و بهره برداران هم  طرح ناقص را از دولت تحویل نگرفتند، و این امر باعث شد بسیاری از وسائل آن نیز به سرقت برود و این طرح هنوز هم به خاطر بیکفایتی برخی مسئولین عقیم مانده است.

وی گفت :  چرا مسئولین استانی و کشوري این طرح را تکمیل نمی نمایند تا بیت المال بیش از این به غارت نرود. 

 امام جمعه ماکو در بخش دیگری از خطبه های نماز به بر گزاری دو برنامه مهم در روز های آینده در ماکو هم اشاره کرد و گفت : در هفته آینده  دو حادثة ميمون و مبارک در شهرستان ماکو اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام هاشمی افزود:  در روز يکشنبه انشاء الله، منطقه آزاد ماکو ميزبان نماينده  محترم ولي فقيه در استان و ائمه  محترم جمعه استان آذربايجان غربي خواهد بود و نشست فصلي ائمه  جمعه استان در منطقه آزاد ماکو تشکيل خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو  برگزاري اولين همايش منطقه اي حجاب و عفاف و زيست عفيفانه در شهرستان ماکو را دومین رویداد در این منطقه اعلام کرد و گفت : این برنامه با حضور  مسئولين استاني و شهرستاني و منطقه اي، ائمةمحترم جمعه  استان، نمايندة محترم ولي فقيه در استان، علماء و روحانيون شهرستان، اساتيد و دانشجويان از اقصي نقاط کشور برگزار خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو در ادامه با تبریک روز معلم و سالروز شهادت  شهادت استاد فرزانه، آيت الله شهيد مرتضي  به نقش و جایگاه معلم  اشاره کرد و گفت : معلم    انسان را از جهالت به معرفت رهنمون ميسازد .

امام جمعه ماکو به هفته عقیدتی سیاسی در سپاه هم اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه سپاه يک ارگان نظامي، آرماني است، لذا نياز به عقيدتي سياسي در آن بيش از ساير نيروهاي مسلح احساس ميشود.

دیگر خبرها

  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است