Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:44:52 GMT

٩٠ درصد گلزار شهدای دامغان بازسازی شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۳۸۲۵

٩٠ درصد گلزار شهدای دامغان بازسازی شده است

دامغان - رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران دامغان با بیان اینکه ٧١ گلزار شهدا در این شهرستان وجود دارد، گفت: ٩١ درصد از این اماکن نورانی تا پایان سال٩۵ بهسازی و اذین بندی شد.

سید علی میرعلی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهرضمن تشریح عملکرد بنیاد شهید دامغان در امر مرمت و بهسازی گلزار شهدا، توضیح داد:کار مرمت و بهسازی باقیمانده گلزارهای شهدای شهرستان شاهرود شامل فاز دوم گلزار شهدای شهر دامغان و گلزارشهدای روستاهای امام آباد و دشتبو در دستور کار قرار دارد که به علت عدم تخصیص اعتبارات در سال ۹۵ انجام این پروژه‌ها راکد و به تاخیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در سال گذشته برای مرمت و بهسازی گلزارهای شهدایدامغان در کمیته برنامه ریزی ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شدکه تنها ۵۰ میلیون تومان از این میزان اعتبار و در قالب اوراق اسناد اسلامی اختصاص پیدا کرد که تاکنون عملا هیچ مبلغی از سوی استان و شهرستان پرداخت نشده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دامغان خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال جدید و با اختصاص اعتبار از سوی دولت کار مرمت و بهسازی باقیمانده گلزارهای شهدای شهرستان انجام و به اتمام برسد.

میرعلی اکبریافزود: این شهرستان در طول دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس و شهدای والامقام مدافع حرم ۶۳۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی یاد آورشد: از این تعداد ۱۳ شهید از شهدای انقلاب، سه شهید مدافع حرم و مابقی را شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس تشکیل دادند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دامغان گفت:در دوران دفاع مقدس ۱۶ هزار رزمنده از شهرستانبه مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند و در این راستا یک هزارو ۲۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده سرافراز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران