Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:24:40 GMT

تاسیس رشته های علوم پزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد زنجان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۴۰۸۸

تاسیس رشته های علوم پزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد زنجان

زنجان-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از تاسیس رشته های علوم پزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد زنجان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان، یدالله رجایی در دیدار با استاندار زنجان افزود: با افزایش رشته های جدید علوم پزشکی و تحصیلات تکمیلی و استفاده از ظرفیت موجود باید برای درآمد زایی تلاش هایی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاسیس و توسعه رشته های علوم پزشکی را یکی از اولویت های اصلی این دانشگاه دانست و گفت: با توجه به وجود متقاضیان فراوان و جدیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تاسیس رشته های علوم پزشکی و تحصیلات تکمیلی، اقدامات اساسی در این راستا صورت گرفته،به طوری که برای تاسیس ۷ رشته علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قدم های ویژه ای از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برداشته شده است.

رجایی به افق و چشم اندازی که در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت نظام آموزشی در قالب برنامه ۵ ساله ترسیم و تدوین شده است،اشاره کرد و افزود:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری،توسعه شرکت های دانش بنیان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان،از تاسیس ۱۸ شرکت دانش بنیان و ارائه ۶ هزار و ۲۶۸ مقاله از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مختلف در سطح استان خبر داد و گفت:با توسعه شرکت های گردشگری،توریستی و جهان گردی، تاسیس مرکز تحقیقات سرب و روی و شرکت های سرمایه گذاری می توان از ظرفیت استان زنجان در حوزه های مختلف استفاده نمود.

رجایی به ایجاد شهرک فناوری آزاد در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد:با توجه به تایید هیات امنای دانشگاه آزاد،بخشی از زمین سایت امام (ره) دانشگاه آزاد واحد زنجان به ایجاد شهرک فناوری آزاد و تاسیس واحد های صنفی،خدماتی،گردشگری و فناوری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه، ۳۰ درصد دانشجویان استان زنجان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند،یادآور شد:۱۷ هزار و ۶۵۰ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰ هزار نف ردر مقاطع کاردانی و کارشناسی،۷ هزار نفر در دوره های کارشناسی ارشد و ۶۵۰ نفر نیز در مقطع دکتری تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تصریح کرد:تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ۶۴۴ نفر است، به طوری که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان زنجان در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

رجایی یادآور شد: نسبت استاد به دانشجو در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان، یک به ۲۷ است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ابتدای تاسیس دانشکده دندانپزشکی مشهد ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته دندانپزشکی ۳۵ نفر بود که با گذشت زمان و افزایش یونیت‌های دندانپزشکی و ظرفیت ها و تجهیزات دندانپزشکی ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی به ۶۰ تا ۷۰ دانشجو افزایش یافت.

 دکتر ناصر سرگلزایی افزود : در کنکور سال گذشته پذیرش دانشجوی دندانپزشکی این دانشکده به ۱۰۰ دانشجو افزایش یافت و این در حالی است که زیرساخت‌های آموزشی برای این دانشجویان در مشهد تامین نشده و این امر سبب ایجاد مشکلاتی در این حوزه شده است.

وی با اشاره به این که هم اینک ۳۱۵ یونیت دندانپزشکی و ۱۱ بخش عمومی و تخصصی در تمامی رشته های دندانپزشکی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است افزود: هم اکنون ۱۱۵ عضو هیات علمی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به فعالیت هستند.

سرگلزایی با بیان این که هم اکنون ۷۱۵ دانشجوی رشته عمومی، چهار نفر در مقطع پی.اچ.دی و ۹۷ رزیدنت در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به تحصیل هستند ادامه داد: از این تعداد ۲۴ نفر از دانشجویان رشته عمومی اتباع غیرایرانی و از کشورهای افغانستان، عراق، لبنان و بلژیک هستند و ۹ نفر از دانشجویان رشته تخصصی دندانپزشکی از اتباع غیر ایرانی و از کشورهای افغانستان و عراق هستند.

وی اضافه کرد: درمان دندان با خدمات بیهوشی با ۲۰ درصد هزینه بخش خصوصی در درمانگاه این دانشکده انجام می‌شود و مردم می‌توانند برای بهره‌مندی از این خدمات به این دانشکده مراجعه کنند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تجهیز درمانگاه تحت بیهوشی و راه اندازی بخش دیجیتال دانشکده دندانپزشکی مشهد، بازدید ۱۵ سفیر از کشورهای مختلف از این دانشکده در راستای افزایش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی در حوزه بین‌الملل، برگزاری دوره آموزشی برای دندانپزشکان کشورهای دیگر، از جمله اقدامات مهم این دانشکده طی سال گذشته به شمار می‌رود.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدمتی ۵۰ ساله دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه
  • جامعی: راز‌های کائنات و مغز انسان هنوز سر به مهر مانده است
  • موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان