Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه استان همدان از فوت 20 نفر در تعطیلات نوروزی امسال بر اثرتصادفات جاده ای خبر داد و گفت: استان همدان نیازمند 70 دوربین کنترل سرعت در جاده ها برای مدیریت سرعت خودروها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از رودآور؛«رضا عزیزی» گفت: از روز 28 اسفندماه سال 95 تا 14 فروردین ماه سال جاری 20 نفر بر اثر تصادف جاده ای در استان همدان جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: سال گذشته در ایام تعطیلات نوروزی تصادفات جاده سبب ساز فوت 28 نفر از هموطنان عزیزمان شد.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه میزان تردد در جاده های استان همدان در تعطیلات نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشت، افزود: با این وجود در این مدت با کاهش 17 درصدی تصادفات جرحی روبرو بودیم و البته همین مقدار هم باید کاهش یابد.

عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر برای کنترل و مدیریت سرعت به 70 مورد دوربین کنترل سرعت در سطح جاده های استان نیازمندیم، تصریح کرد: خوشبختانه 55 دستگاه دوربینکنترل سرعت خرداد ماه سال جاری و همزمان با روز آزادسازی خرمشهر در استان به بهره برداری می رسد و امید است با تهیه دوربین های دیگر به ویژه برای محورهای حوزه استحفاظی تویسرکان و غار علیصدر مدیریت سرعت بهتری در سطح جاده های استان داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ۹ نفر جان باختند

سرهنگ رضایی در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان در سال ۱۴۰۳ که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد با اشاره به اینکه در تصادفات جاده ای نوروز امسال ۹ نفر جان باختند و ۲۰۹ نفر مصدوم شدند گفت: ۶ نفر از فوتی‌ها در محور‌های غرب استان جان خود را از دست دادند لذا این منطقه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او بر فعال شدن پویش‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در روز‌های خاص تأکید کرد و افزود: شدت تصادفات جاده‌ای زیاد است و افزایش تردد در تعطیلات پیش رو پیش بینی می‌شود.

سرهنگ رضایی ادامه داد: علیرغم افزایش ۲ درصدی تردد، اما جاده‌ها خلوت و سرعت بالاست اگرچه از لحاظ کنترل میانگین سرعت جزو استان‌های موفق هستیم.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی عنوان کرد: برنامه ریزی سازمان‌های امداد و نجات در موج بعد از تعطیلات نوروزی ضرورت دارد، چون تعطیلات عید فطر پیش رو است.

او با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اقدامات کنترلی و کاهش تصادفات فوتی استان نسبت به نوروز پارسال تصریح کرد: دوربین‌های ثبت تخلف در سطح جاده‌ها کمک کننده بوده و هزار و ۲۵۰ وسیله نقلیه با سرعت بحرانی توقیف ساعتی شدند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه هزار و ۳۵۰ وسیله نقلیه هم توقیف سیستمی شدند ادامه داد: سرعت و سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی، انحراف به چپ و نقص فنی مهمترین تخلفات در کنترل‌ها بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار کرد: تأکید و پیگیری استاندار برای برپایی سیاه چادر‌ها در محور‌های استان منجر به کاهش ۱۵ درصدی واژگونی‌ها شده است.

او بیان کرد: تصادفات بیشتر در قبل و بعد از افطار رخ می‌دهد که زمان خلوتی جاده‌ها است لذا انتظار می‌رود یگان‌های امدادی در این ساعات حضور پر رنگتری داشته باشند.

سرهنگ رضایی با اشاره به توقف اتوبوسی که روز گذشته ترمز بریده بود عنوان کرد: این اتوبوس با سرعت زیاد در حرکت بود که با باز شدن لاین اضطراری توانستیم آن را در ورودی مهرشهر متوقف کنیم.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نصب نشانگاه روشنایی و تابلوی فسفری ویژه در گریزگاه‌ها را ضروری دانست تا چنین حوادثی را بتوان مدیریت کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) قزوین
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم قزوین
  • پنج فوتی در ۲۷۱ حادثه رانندگی در نیمه اول تعطیلات نوروزی همدان
  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • ۲۷۱ حادثه در نیمه اول تعطیلات نوروزی در همدان
  • ۵ فوتی در تصادفات ترافیکی سفرهای نیمه اول تعطیلات نوروزی استان همدان
  • در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ۹ نفر جان باختند
  • ۹ کشته و ۲۰۹ مصدوم در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی
  • ثبت بیش از ۷ میلیون تردد در همدان