Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره احتمال اجماع اصولگرایان در انتخابات شوراها اظهار کرد: انتخابات شوراها یکی از مهمترین انتخابات‌هایی است که به لحاظ پرداختن به رفع مشکلات مردم و پاسخگویی به نیازهای شهروندان باید مورد توجه و رسیدگی جدی گروه‌های سیاسی قرار بگیرد لذا اگر اینطور‌ برداشت شده که مجموعه‌ای مانند جمنا نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری تمرکز بیشتری دارد به این معنی نیست که احزاب و گروه‌های سیاسی اصولگرا از انتخابات شوراها غافل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساز و کار جمنا از ابتدا مشکل داشت

او با بیان اینکه حزب اسلامی ایران زمین به جمنا نپیوسته ادامه داد: ما ساز و کار جمنا را از ابتدا همراه با اشکالات فراوانی می‌دیدیم و تذکرات فراوانی نیز در این‌باره داده بودیم اما متاسفانه تذکرات هم موثر واقع نیفتاد و خروجی آن نیز از نظر حزب ما قابل قبول نیست و معتقدیم نمی‌تواند اجماع همه طیف‌های اصولگرا را به همراه داشته باشد.

لیست جمنا مورد تاییدهمه اصولگرایان نیست

دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین بابیان اینکه اغلب 5 نفر از منتخبین جمنا که پایداری‌ها را نمایندگی می‌کنند مورد تایید طیف‌های معتدل اصولگرایان نیست، گفت: طیف‌های اصولگرایی که از ابتدا با جمنا حرکت کردند و همراه بودند امروز از این نتیجه خشنود و راضی نیستند اما به لحاظ تعهداتی که دارند اگرشده به ظاهر هم حفظ وحدت می‌کنند و این وحدت هم در حقیقت وحدت ظاهری است.

رئوفیان با تاکید براینکه از ابتدای شکل‌گیری جمنا نسبت به ساختار و ساز و کار آن اشکالاتی وارد بود، گفت: ما در حزب اسلامی ایران زمین که در آن موقع در جبهه ایستادگی عضویت داشت اعتراضات و پیشنهادات خود را هم اعلام کردیم اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و همان روندی را در پیش گرفتند که که از ۱۰ الی ۱۱ ماه پیش برخی از فعالان اجتماعی دور هم جمع شده و با هم گفت‌وگو کردند.

از حزب ایستادگی انصراف دادیم

او با بیان اینکه ما در بهمن‌ماه انصراف خود را از جبهه ایستادگی ایران اسلامی اعلام کردیم وبه عنوان اعتراض به تصمیم جبهه درپیوستن به جمنا بدون رعایت قواعد و ضوابط یک کار تشکیلاتی و نادیده گرفتن الزامات منشور مصوب جبهه از آن کناره گیری کردیم، افزود: به نظر ما همه طیف‌های اصولگرا ازنتیجه جمنا رضایت ندارند و از همان ابتدا مشخص بود که خروجی جمنا نشان‌دهنده غلبه تفکر پایداری‌ها و یکتایی‌هاست و احزاب معتدله اصولگرا مانند جبهه ایستادگی ایران اسلامی واحزاب معتدل اصولگرا امتیازی راکسب نخواهند کرد و در حقیقت اجازه کسب امتیاز به آنها نمی‌دهند.

دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین با بیان اینکه متاسفانه دوستان در جبهه ایستادگی به هشدارهای ما توجهی نداشتند، گفت: در جدول رای‌گیری هم دیدیم که آقای قالیباف در رده چهارم قرار گرفته حتی آقای حاجی‌بابایی از آقای محسن رضایی در رده بالاتری قرار گرفته و باز هم تاکید می‌کنم که نتیجه این ائتلاف نشان می‌دهد که پایداری‌ها و یکتایی‌ها در سکوی بالاتری از ایستادگی قرارگرفته و محسن رضایی با چهره‌ای شناخته شده و سابقه‌ای کاملا روشن و توانایی‌هایی که در او وجود دارد باید در انتهای جدول بیاید و این دقیقا موضوعی بود که ما پیش‌بینی می‌کردیم.

رئوفیان گفت: در آن جلسه که با حضور محسن رضایی برگزار می‌شد اعلام کردم که پیوستن جبهه ایستادگی به جمنا مساوی با افول جبهه ایستادگی است و امروز با انتشار این لیست، پیش‌بینی که ما داشتیم و دوستان عنایتی به آن نداشتند، ثابت شده است.

چرا باید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم؟

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این اتحاد ظاهری که شما از آن نام‌بردید در ادامه به تفرقه میان اصولگرایان تبدیل شود گفت: از ابتدا همه اصولگرایان با جمنا به اجماع نرسیدند و این دور از تدبیر است که همه احزاب اصولگراها همه تخم‌مرغ‌هایشان را در یک سبد قرار دهند. در انتخابات سال ۹۲ هم جبهه ایستادگی به طور مستقل نامزدهای شوراها و نامزد ریاست‌جمهوری را معرفی کرد و اتفاق خاصی هم نیفتاد. اصولگرایان در انتخابات مجلس ۹۴ طعم تلخ شکست را چشیدند چرا باید از یک سوراخ چندین‌بار گزیده شویم.

دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین ادامه داد: جبهه «پیشرفت، رفاه و عدالت» با ترکیب ۲۰ حزب پروانه‌دار از جمع اصولگرایان معتدل تشکیل شده و همه پایبند به مبانی انقلاب اسلامی وجمهوریت بودند اما وحدت حاصل نشد امروز هم حتی برخی از احزابی که از ابتدا این وحدت را پذیرفته بودند و فکر می‌کردند نتیجه جمنا، نتیجه منصفانه‌ای باشد امروز اظهار می‌کنند که به صورت باندی عمل شده و برخی‌ها با فراخوانی افرادی را از شهرستان‌ها آورده‌اند و بالابی گری بدون در نظرگرفتن شاخص‌ها به این نتیجه رسیده‌اند

رئوفیان با بیان اینکه کاملا مشخص است که پایداری‌ها و یکتایی‌ها در راس جدول قرار گرفته‌اند، افزود: در جلسه شورای مرکزی که پنجشنبه برگزار شد قبل از اینکه لیست از سوی جمنا اعلام شود ما احتمال می‌دادیم که آقای رییسی برای انتخابات اعلام حضور کند اما مطمئن نبودیم.

او ادامه داد: اقای رییسی به لحاظ شخصیت و کاراکتری که دارد پدیده‌ای جدا از دیگر کاندیدهای حاضر در لیست جمناست و معتقدیم بانگاهی عمیقتر به مسائل و بطور ویژه از دیگران باید مورد ارزیابی قرار بگیرند چون از جایگاه تولیت آستان قدس رضوی منصوب ازسوی رهبری پا به عرصه رقابت خواهندگذاشت و در هرصورت چه رای نیاورد و چه انتخاب بشود تحلیلهایی را در پی خواهد داشت لذا با نگاهی عمیقتر و همه جانبه‌تر درمورد ایشان به تصمیم خواهیم رسید.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، تراب محمدی ظهر روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سوم خرداد، سخت‌ترین و ماندگارترین عملکرد هر ملت را دفاع از شرف، باورها و خاک آن کشور دانست و افزود: مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند در مسیر دفاع از آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی همواره ثابت قدم بوده و هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سوم خرداد به واسطه آزادی خرمشهر، با علم و ایمان نیروهای داخلی به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی تبدیل شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: آزاد سازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد و در این راه رزمندگان سرزمین آفتاب حاضر در جبهه‌ها نیز حضور پررنگی داشتند و شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم کردند.

وی با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر بزرگداشت یاد شهدای سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس، افزود: تشریح و تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلامی در جامعه به خصوص بین نسل جوان، محور برنامه‌های نهادهای متولی در این روز باشد.

محمدی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر جزو به یاد ماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: سوم خرداد یک نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بهترین تعبیر امام خمینی (ره) برای موفقیت بزرگ آزاد سازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان نمود.

تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا، گلباران مزار مطهر شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، سخنرانی پیشکسوتان جبهه و جنگ، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، پیاده‌روی خانوادگی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر، حضور پیشکسوتان جبهه و جنگ در مدارس، عصر شعر در حوزه دفاع مقدس، اعزام گروهای جهادی، صبحگاه مشترک، پخش مستندات تلویزیونی، پخش نماهنگ و موسیقی تصویری از جمله ویژه برنامه‌هایی بود که در این نشست برای سوم خرداد در استان آذربایجان شرقی پیش‌بینی شد.

کد خبر 6099217

دیگر خبرها

  • تصاویری از بنرهای تبلیغاتی شانا و امنا در سطح شهر تهران /از لیست‌های دیگر خبری نیست
  • جمهوری اسلامی ایران نماد ایستادگی در برابر دولت‌های متکبر است
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با۵۰-۶۰ رای وارد مجلس می شوند /برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با50-60 رای وارد مجلس می شوند/ برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است