Web Analytics Made Easy - Statcounter

با قراردادن یک جایزه به نام فیلمساز انقلابی (شهید آوینی) نمی‌توان توقع این مهم را داشت که تولید آثار در این حوزه افزایش یاب و فیلمساز به دنبال موضوعات یا نگاه انقلابی هدایت شود.

به گزارش مشرق، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند درباره نزدیکی اثار تولید شده در حوزه مستند به نظر و تفکر شهید آوینی گفت: آثار با دیدگاه‌ها و نگاه‌های مختلف ساخته می‌شود و فضایی که ایشان در آثارشان ترسیم می‌کرد برگرفته از تفکر شان بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلمسازان در این حوزه تلاش‌ می‌کنند که به فضای آثار آن شهید نزدیک شود و به تولید اثر بپردازند. می‌توانم بگویم در حوزه محتوا به اندیشه‌های ایشان نزدیک شدند اما در حوزه تکنیک کار بیشتری باید انجام شود. آثاری در حوزه مستند ساخته می‌شود که با نگاه ایشان کاملاً متضاد است.

وی درباره تشویق و ترغیب فیلمسازان به ساخت آثار با تفکر و اندیشه شهید آوینی و تاثیرگذاری جایزه بزرگ آوینی در جشنواره مستند حقیقت گفت: اساساً با قراردادن یک جایزه به نام فیلمساز انقلابی (شهید آوینی) نمی‌توان توقع این مهم را داشت که تولید آثار در این حوزه افزایش یابد و فیلمساز به دنبال موضوعات یا نگاه انقلابی هدایت شود. اگر ما بخواهیم به این مبسوط دست یابیم با نامگذاری یک جایزه به نام شهید آوینی و آن هم در بخش جنبی جشنواره حقیقت میسر نیست.

مدیر شبکه مستند درباره چگونگی ترغیب و تشویق فیلمسازان به ساخت آثار در این حوزه گفت:در حوزه انقلاب باید تربیت فیلمساز صورت گیرد از سوی دیگر قراردادن برخی سرفصل ها در حوزه های دانشگاهی و مجموعه هایی که خارج از سیستم دانشگاهی به آموزش فیلمسازی می ‌پردازند در تربیت فیلمساز بسیار موثر است. اساساً این که انتظار داشته باشیم در بخش جنبی سینما حقیقت جایزه‌ای با نام شهید آوینی موجب افزایش تولید فیلم های انقلابی و فراتر از آن تربیت فیلمساز شود اشتباه است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای ترغیب فیلمساز جهت فعالیت در حوزه انقلاب گام دوم، حمایت از تولید آثار اینچنینی است. ما نیاز به سیاستگذاری منسجم تری در حوزه تولید برای رسیدن به نوع نگاه شهید آوینی داریم. البته از انصاف نگذریم در سالیان اخیر در حمایت از تولید آثار انقلابی تحول خوبی صورت گرفته و مجموعه‌هایی مانند رسانه اوج ،افق وروایت فتح در تولید آثار انقلابی شتاب بیشتری نسبت به سالیان قبل گرفتند. اما با فعالیت مجموعه‌های مختلف ما با نقطه مطلوب و برطرف کردن نیاز جامعه فاصله داریم. به نظر من به تمام موضوعات در جامعه باید با نگاه ملی – اسلامی توجه کنیم. مشکلات اجتماعی، مشکلات اقتصادی و... باید با نگاه ملی اسلامی بررسی شود.

غفوری در پایان به میزان استفاده آثار با موضوع انقلاب در کنداکتور شبکه مستند گفت: ما به دلیل رسالتی که در شبکه مستند داریم باید تمام حوزه‌ها را در جامعه مورد توجه قرار دهیم و به همین دلیل تلاش می کنیم مستندهایی با نگاه ملی – اسلامی داشته باشیم. اساسا نگاه ما در موضوعات مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس ، انقلاب، بین الملل و... در چارچوب هایی که ترسیم شده، حرکت می‌کنیم البته با نقطه مطلوب فاصله داریم و تلاش می‌کنیم این فاصله را کم کنیم .

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)

در اینجا به برخی از معروف‌ترین نقاشی‌های بریتانیا نگاهی می‌اندازیم تا نشان دهیم که برای فردی که مبتلا به آب سیاه است این نقاشی‌ها چگونه به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، هر یک از این آثار هنری، از جمله «شام در امائوس»(۱۶۰۱) اثر میکل آنژ مریسی دا کاراواجو را می‌توان در گالری ملی لندن یافت. با این حال، محققان آنها را با محو کردن لبه‌هایشان و از دست رفتن جزئیات نشان داده‌اند و این موضوع را شبیه‌سازی کرده‌اند که چگونه افرادی که با آب سیاه به عنوان یکی از عوامل اصلی از دست دادن بینایی درگیر هستند این نقاشی‌ها را می‌بینند.

به نقل از اس‌اف، آب سیاه علت اصلی کاهش بینایی غیرقابل برگشت در سراسر جهان است که در حال حاضر ۸۰ میلیون نفر در کل جهان و سه میلیون نفر در ایالات متحده به آن مبتلا هستند.

«شام در امائوس» از نگاه فرد سالم

گیلز ادموندز(Giles Edmonds)، مدیر خدمات بالینی در شرکت Specsavers که این پروژه را رهبری کرد می‌گوید: مشاهده از بین رفتن جزئیات در این آثار هنری معروف نشان می‌دهد که این وضعیت چه تأثیری می‌تواند نه تنها هنگام تماشای آثار زیبا، بلکه در زندگی روزمره داشته باشد.

انجام آزمایش چشم حداقل هر دو سال یک بار، صرف نظر از سن، بسیار مهم است، زیرا این بیماری قابل درمان است و می‌توان از کاهش بینایی احتمالی یا حتی کوری غیرقابل برگشت جلوگیری کرد.

«شام در امائوس» از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه

از دیگر آثار هنری گرانبهایی که تغییر یافتند می‌توان به «حمام‌کنندگان در اسنیر»(۱۸۸۴) اثر ژرژ سورات و «سفیران»(۱۵۳۳) اثر هانس هولبین جوان اشاره کرد.

گلوکوم یک بیماری شایع چشم است که در آن عصب بینایی بین چشم و مغز آسیب می‌بیند و معمولا از طریق یک آزمایش معمول چشم تشخیص داده می‌شود. این بیماری که اغلب به عنوان «دزد خاموش بینایی» نامیده می‌شود، می‌تواند بدون هیچ علامتی وجود داشته باشد و تقریبا نیمی از افرادی که با این عارضه زندگی می‌کنند از ابتلا به آن بی‌اطلاع هستند.

«حمام‌کنندگان در اسنیر»  از نگاه فرد سالم

تریسی جونز(Tracy Jones) از گالری ملی می‌گوید: این به همه یادآوری مهمی درباره اهمیت انجام آزمایش‌های بینایی منظم می‌کند تا همچنان از آثار هنری مورد علاقه‌شان لذت ببرند، و علائم اولیه بیماری‌هایی مانند آب سیاه را نیز تشخیص دهند.

«حمام‌کنندگان در اسنیر»  از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه

جونز ادامه می‌دهد: خوشبختانه، گالری ملی طیف وسیعی از امکانات در دسترس را برای کمک به عموم مردم برای تجربه مجموعه، بازدید از نمایشگاه‌ها و حضور در رویدادها ارائه می‌دهد. این رویدادها که به طور خاص برای مخاطبان نابینا و کم بینا طراحی شده‌اند، نقاشی‌ها را در سطوح چند بعدی از طریق کلمات، موسیقی و صداها نمایش می‌دهند.

«سفیران» از نگاه فرد سالم «سفیران» از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • «سفر آخر» و نمایشگاهی از شهید آوینی
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • پرداخت بدهی‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج چشم‌انتظار نیکوکاران
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما