Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج هنرمندان هرمزگان با بیان اینکه سهمی برای معرفی افکار و نظریه‌های شهید آوینی در تالار بزرگ شهید آوینی شهر بندرعباس در نظر گرفته شده است گفت: هرمزگان از فقر زیرساخت‌های فرهنگی, هنری رنج می‌برد.

آصف زامیران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت شهید مرتضی آوینی اظهار داشت: در هرمزگان بالغ بر 3 هزار هنرمند بسیجی سازماندهی و در تمامی شاخه های هنری فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیج هنرمندان هرمزگان سالانه بیش از 4 جشنواره ملی برگزار می‌کند بیان داشت: تمام موضوعات جشنواره‌های بسیج هرمزگان با رویکرد ارزشی و البته دغدغه‌های نظام اسلامی در قالب ملی پیگیری می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان هرمزگان این استان را در برخی از رشته های هنری صاحب سبک دانست و افزود: تلاش داریم تا هنرمندان را هم به لحاظ هنری و هم بصیرتی رشد دهیم.

زامیزان با بیان اینکه هنرمندان بسیجی همزمان با رشد تخصصی بایستی از لحاظ اعتقادی نیز پیشرفت داشته باشند تصریح کرد: رشد اعتقادی و بصیرتی جامعه هنر مقدمه رشد تخصصی این هنرمندان را فراهم می‌آورد.

وی بر ارتقای بصیرت سیاسی هنرمندان تاکید کرد و افزود: تعداد 10 انجمن تخصصی هنری در ذیل بسیج هنرمندان هرمزگان فعالیت دارد که وظیفه مشاوره و تصمیم‌گیری در برنامههای متنوع هنری استان را بر عهده دارند.

مسئول بسیج هنرمندان هرمزگان با اشاره به واگذاری برنامه های هنری بسیج هنرمندان هرمزگان به خود استان گفت: 13 کانون فعال در شهرستان‌های استان برنامه های سال را دریافت کرده و اعتبارات تخصیص یافته طبق برنامه‌های تدوین شده هزینه می شود.

زامیران با تاکید بر ضرورت معرفی و ترویج افکار شهید مرتضی آوینی به عنوان یک نظریه پرداز صاحب سبک به نسل جدید بیان داشت: متاسفانه علیرغم فعالیت بزرگترین تالار فرهنگی استان هرمزگان به نام شهید آوینی، جز تابلو این مجموعه هیچ سهمی برای معرفیافکار، راه و نظریه‌هایی این شهید هنرمند لحاظ نشده است.

وی در ادامه با اشاره به گذشت 10 سال از افتتاح تالار شهید آوینی در بندرعباس گفت: علیرغمگذشت این مدت زمان حتی یک همایش برای معرفی شخصیت و جایگاه این شهید بزرگوار در سالن منسوب به نام وی برگزار نشده است.

مسئول بسیج هنرمندان هرمزگان از فقر زیر ساخت های فرهنگی استان به عنوان یکی دیگر از دغدغه‌های هنرمندان استان نام برد گفت: اداره کل ارشاد اسلامی هرمزگان در شهر بندرعباس با توجه به تمرکز بافت جمعیتی جامعه هنر تنها 2 سالن بزرگ دارد که متاسفانه هنرمندان استان برای استفاده از آن مستلزم پرداخت هزینه‌اند.

زامیران در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی مدیران فرهنگی توجه بیشتری به بخش اقتصادی هنر دارند گفت: تالار شهید آوینی در طول سال در اختیار برگزار کنندگان کنسرت بوده و هزینه یک سانس استفاده از آن برای هنرمندان وحتی همایش ها بیش از 40 میلیون ریال اعلام شده است.

وی هزینه استفاده از سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای طوبی را مبلغ 15 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به جمعیت هنرمندان استان برخی مواقع مجبوریم دست به دامان ادارات، سازمان ها و مراکز آموزشی شویم که البته مشکلاتی نیز در پی داشته است.

مسئول بسیج هنرمندان هرمزگان با اشاره به برنامه های بسیج هنرمندان هرمزگان در هفته هنرانقلاب اسلامی گفت: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، شرکت در نماز جمعه، برگزاری شب شعر ، تئاتر خیابانی و زیارت عاشورا در گلزار شهدای گمنام از مهمترین برنامه های بسیج در سراسر استان است.

انتهای پیام/

R7872/P1384/S6,58/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۴۰ خودروی شوتی در هرمزگان

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و توقیف ۴۰ دستگاه خودرو شوتی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سرهنگ عباس علی یاری اظهار داشت: در ادامه طرح های پاکسازی محلات و مناطق آلوده به قاچاق در استان، طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت در حوزه های استحفاظی و سرزمینی پاسگاه های مرکزی شهرستان بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح با اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی های هدفمندعوامل انتظامی بندرعباس و همکاری مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس مجموعا تعداد 40 دستگاه خودرو سواری شوتی سوختبر و یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق توقیف و در بازرسی از خودرو های توقیفی جمعا 12هزار لیتر گازوئیل، 6 دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون ، 20 رأس احشام و 25 تن و 800 کیلو تخمه خام قاچاق کشف و ضبط شد.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: دراین طرح در یکدستگاه خودرو و یکدستگاه موتورسیکلت سرقتی شناسایی و کشف و تلاش مأموران برای شناسایی مالباختگان و تحویل وسایل نقلیه مکشوفه به آنها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر در اسرع وقت از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به پاکسازی محل و شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • شمار دستگاه های دیالیز جدید و پیشرفته در بندرعباس به ۱۶ رسید
  • ۱۱ دستگاه دیالیز با اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی تامین شد
  • راه‌اندازی ۱۶ دستگاه دیالیز جدید در بندرعباس
  • عرضه مستقیم ماهی تنظیم بازار در بندرعباس
  • عرضه مستقیم ماهی در بازار صادقیه بندرعباس
  • توقیف ۴۰ خودروی شوتی در هرمزگان
  • لزوم ترسیم پیوست فرهنگی و هنری برای اقدامات جهادی در استان مرکزی
  • معرفی رئیس جدید بسیج هنرمندان
  • میزبانی تالار رودکی از ارکستر فیلارمونیک وستای اصفهان
  • جزییات برگزاری یک کنسرت ویژه نوروزی در سن پترزبورگ