Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@14:03:25 GMT

سال ۹۶ از راه رسید و سوت قطار به ارومیه نرسید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۴۸۷۴

سال ۹۶ از راه رسید و سوت قطار به ارومیه نرسید

خط آهن قطار مراغه - ارومیه پروژه‌ای است که ۲۰ سال است در آذربایجان غربی اجرا می‌شود ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است مسئولان دولتی نیز برای چندمین بار در حال تغییر زمان آخرین وعده هایشان هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، آذربایجان غربی یکی از استان‌های مرزی ایران است که به سبب دارا بودن مرز مشترک با کشور از اهمیت ویژه‌ای در توسعه کشور دارد اما خود از توسعه کیلومترها فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطار یکی از زیرساخت‌های توسعه هر منطقه به حساب می‌روداین زیرساخت توسعه در آذربایجان غربی 20 سال است که به وعده‌ای توخالی مبدل شده و هنوز به تحقق نرسیده است.

به نظر می‌رسد مردم تا زمانی که خود در صندلی کوپه‌های قطار ننشسته و شیرینی یک سفر را توسط آن نچشند وعده‌های مسئولان دولتی ذره‌ای باور در آنها ایجاد نمی‌کند وعده دولت‌ها در مورد قطار مراغه-ارومیه چیزی شبیه وعده سرخرمن است.

ولی باز هم ما امیدواریم که امسال این وعده 20 ساله به حقیقت بپیوندد، امسال مسئولان دولتی با قاطعیت بیشتری از اتمام این پروژه صحبت می‌کنند و ادعا دارند که این پروژه در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌‌رسد.

عیدی‌های دولتیکه سر وقت پرداخت نمی‌شوند

نخستین شخصیت دولتی که این وعده را قبل از ورود به سال 96 به عنوان عیدی به مردم آذربایجان غربی داد استاندار آذربایجان غربی بود.

این خبر آن‌قدر هیجان انگیز بود که خبرنگاران تاب نیاوردند تا پیام نوروزی استاندار را نوروز پخش کنند و چند روز مانده به عید تیتر همه رسانه‌های آذربایجان غربی این وعده را به مردم مژده داد.

استاندار آذربایجان غربی در این پیام اظهار کرده است: یکی از پروژه‌هایی که از 24 سال قبل جزو آرزوهای مردم استان آذربایجان غربی است اتمام پروژه راه آهن مراغه به ارومیه است که اجرای این پروژه تا مهاباد پیش رفته بود اما به سبب نبود اعتبار ادامه آن ممکن نبود تا اینکه در سفر رئیس جمهور این اعتبار تأمین شد و خوشبختانه اکنون همه بدهی‌های پیمانکاران و حتی مطالبات پیش پرداخت آنها نیز اجرا شد و بدون شک این پروژه در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

ریل گذاری قطار صرفا با هدف برای خبرسازی و اشغال افکار عمومی

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه راه آهن نقده گفت: راه آهن آذربایجان‌غربی و اتصال خط آهن ارومیه به مسیر ریلی کشور یکی از پنج محور از اولویت‌های ریلی دولت یازدهم به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت مسیر راه آهن مهاباد به نقده بیان کرد: تاکنون 23 کیلومتر از زیرسازی و روسازی مسیر ریلی مهاباد به نقده انجام شده و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا دو هفته دیگر به پایان برسد.

وی با بیان این که با سفر ریاست جمهوری تا اواخر خرداد ماه خط آهن ارومیه به نقده نیز تکمیل می‌شود افزود: از مسیر ریلی 75 کیلومتری نقده به ارومیه 25 کیلومتر آن آماده ریل‌گذاری است و امروز مقدمات آن از دو نقطه آغاز می‌شود.

خادمی تصریح کرد: ارومیه، رشت، کرمانشاه، همدان و تبریز پنج محوری هستند که منابع اعتباری آنها برای افتتاح راه آهن تأمین شده و با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه قطار خط آهن همدان زودتر از دیگر شهرها به بهره‌برداری می‌رسد.

فرصت‌های از دست رفته برای احداث پروژه قطار ارومیه

سید هادی بهادرینماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: پیگیری پروژه قطار مراغه به ارومیه از اولویت‌های سال 96 است چرا که مردم 20 سال است در انتظار تحقق این پروژه هستند و جای تأسف دارد که این پروژه تا بدین اندازه به طول انجامیده و در طول سالهای گذشته فرصت‌های زیادی از دست رفته است.

وی افزود: در سال 95 به اندازه 20 سال گذشته این پروژه پیشرفت داشته است و 170 میلیارد تومن برای این پروژه اعتبار تزریق شده و تا شهرستان نقده به اتمام رسیده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون اقدامات ریل‌گذاری نقده ـ ارومیه از دو طرف در دست احداث است تلاش دولت بر این بود تا این پروژه تا اردبیهشت امسال به پایان برسد ولی ممکن است تا خرداد نیز به طول بیانجامد در هر حال ما پیگیر مستمر این پروژه هستیم تا موانع را از سر راه برداریم موانعی از قبیل تلاقی خط آهن با برخی راه‌های روستایی و ایجاد پل‌ها ارتباطی که پیمانکار پروژه نیز به طور جدی وارد عمل شده است.

بهادری گفت: با توجه به احداث ایستگاه‌ها، محوطه‌سازی‌ها و تکمیل همه اجزای این پروژه به نظر می‌رسد افتتاح رسمی آن در به هفته دولت واگذار شود.

گزارش از ژیلا علیقلی‌نیا

انتهای پیام/

R41361/P1357/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه با توجه به یازدهم اردیبهشت و روز کارگر اظهار کرد: مسئله کار و کارگر در دین ما مسئله مقدسی است گرچه در تمامی جهان نیز به مسئله کار اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

وی افزود: اما در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد؛ بنا بر گفته پیامبر اکرم (ص) دستانی که کار کرده و زحمت کشیده و روزی حلال کسب می‌کنند آتش جهنم را نخواهند دید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: کار کردن و درست کار کردن عبادت است و اجر تلاش در راستای کسب روزی حلال برای خانواده بیشتر از جهاد در راه خدا است.

وی با بیان اینکه دشمنان در حوزه اقتصاد به کشور فشار وارد کرده و جنگ اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: وقتی دشمنان تلاش می‌کنند اقتصاد و معیشت جامعه را نابود کنند کسانی که در تلاش و کوشش هستند اهمیتشان دوچندان می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی تأکید کرد: امنیت شغلی و بیمه کارگران باید مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد و کارگران نیز کار محول شده را نزد خود امانت از سوی خداوند متعال بدانند.

وی با اشاره به مسئاله حجاب عنوان کرد: حجاب مسئله شرعی و قانونی است و دشمنان چالش برای کشورمان ایجاد کرده چرا که می‌بینند بانوان محجبه به بالاترین جایگاه‌های علمی و مدیریتی دست یافتند و هم اکنون می‌خواهند انتقام بگیرند.

امام جمعه شهرستان ارومیه تأکید کرد: باید با برخورد مناسب این مسئله را مدیریت کرد و باید بانوان خودشان در این راستا پای کار باشند؛ در دین ما ارزش بانوان به اندازه‌ای است که حتی مردان نمی‌توانند به جایگاه آن‌ها دست یابند.

حجت‌الاسلام قریشی با تبریک روز معلم و الگو قرار دادن شهید مطهری اظهار کرد: معلمی شغلی بسیار مقدس بوده و هیچ شغلی به اندازه معلمی در دین اسلام مورد ارزش قرار نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: خداوند خودش را معلم دانسته و پیامبرمان نیز معلم است و از خداوند برای تمامی معلمان سلامتی و برای درگذشتگان مغفرت طلب می‌کنم.

کد خبر 748072

دیگر خبرها

  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید