Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار الزاویه تنها بازاری در نوار غزه بوده است که از هر سو به این بازار می‌آمدند، در این بازار، راسته آهنگری، نجاری، عطاری، روغن، شیرینی و پارچه وجود دارد، تمام این اقلام در این بازار وجود داشت.

دعاء‌ انعیم، خبرنگارخبرگزاری تسنیم، غزه : خبرنگار : بازار «الزاویه» به محض این‌‌که بین راسته‌هایشقدم بزنی، بوی خوش گذشته از آن به مشامت می‌رسدو سبک معماری و مهندسی را که متناسب با فضاها و شرایط آب و هوایی است، می‌بینی، به طوری که از قدیم‌الایام از هجده حجره(دکان) و در راسته دیگر، شانزده حجره قرار داشته که همگی زیر یک سقف با حالت ضربدری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از حجره‌داران در این بازار به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بازار الزاویه تنها بازاری در نوار غزه بوده است که از تمام طرف‌ها به این بازار می‌آمدند، در این بازار، راسته آهنگری، نجاری، عطاری، روغن، شیرینی و پارچه وجود دارد، تمام این اقلام در این بازار وجود داشت، زیرا تنها بازار در نوار غزه بود، این بازار دورش دیوار چیدند و شما اکنون سقف آن را می‌بینید که قبلا با چوپ پوشیده شده بود، اما اکنون پس از توسعه ساختمان‌ها، بازار را بر اساس سبک جدید معماری ساخته‌اند.

بازار الزاویه در صدر بازارها قرار دارد و تمام طبقات جامعه فلسطین را دور هم جمع کرده است به طوری که بازار در ابتدا مکانی برای عطاری و پوست بود تا اینکه به تدریج توسعه یافت و تمام نیازهای زندگی از عطاری و فروش سبزی، میوه، مرغ و ماهی را در بر گرفت.

شهروندی که برای خرید به بازار الزاویه آمده است، هم به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بازار الزاویه بازار مرکزی و بازار قدیمی است یعنی این بازار پیش از سال 1948 وجود داشته است، این بازار بازار اساسی است، همه چیز در آن وجود دارد، خدا را شکر، همه تجارت‌ها در آن وجود دارد، این بازار اساسا در این مکان ایجاد شده یک بازار قدیمی است نه تنها از سال 1948 و حتی پیش از سال 1948 ، نام این بازار، خیابان بازار غلات بود.

شاید مهمترین ویژگی بازار الزاویه قرار داشتن آن در نزدیکی بزرگترین مسجد در شهرک‌های قدیمی در شرق یعنی مسجد بزرگ العمری است که یک در از آن به وسط بازار الزاویه باز می‌شود و ماهیت عمرانی و تجاری دارد.

یک شهروند فلسطینی در این زمینه به خبرنگار تسنیم می‌گوید : همچنین در سمت شرقی بازار، مسجد بزرگ العمری قرار دارد که بزرگترین و قدیمی‌ترین مسجد در سرزمین فلسطین پس از مسجد مبارک الاقصی به شمار می‌رود، این مسجد همچنان وجود دارد و در نزدیکی بازار الزاویه و بازار القیصریه وجود دارد، القیصریه نیز یک بازار از دوره ممالیک است که به ارث رسیده و پس از آن به آل حلبی رسیده است، در منطقه جنوبی مسجد مغازه روغن‌فروشی به جای عمارت ابورحمه وجود دارد که در مرکز شهر غزه قرار دارد.

با وجود تعدد بازارها، اما بازار الزاویه که در منطقه میانی شهر قرار دارد، همواره مملو از مشتریانی است که از مناطق مختلف نوار غزه به سمت آن سرازیر می‌شوند.

انتهای پیام/

R36355/P36461/S8,90,94/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟