Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@07:58:23 GMT

بهترین خاطره نامزد چهره هنر انقلاب در سال ۹۵

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۵۹۶۷

بهترین خاطره نامزد چهره هنر انقلاب در سال ۹۵

بهناز ضرابی‎زاده، نویسنده جوانی است که امسال به عنوان یکی از نامزدهای چهره هنر انقلاب معرفی شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بهناز ضرابی‎زاده در سال 1347 در همدان متولد شد؛ ضرابی‎زاده کارشناس مسئول آفرینش‎های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. او تاکنون سردبیری نشریه استانی جاودانه‎ها، دبیر انجمن داستان دفاع مقدس از سال 1386، عضو شورای نویسندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس، عضو شورای انتخاب کتاب بنیاد شهید استان همدان، دبیر انجمن داستان سازمان بسیج هنرمندان را بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تألیف و چاپ بیش از دویست و پنجاه اثر داستانی و ادبی در نشریات و مجلات برگزیده کشوری از دیگر فعالیت‎های ضرابی‎زاده است.

ضرابی‎زاده برگزیده بیش از 30 جشنواره داستان‎نویسی سراسری؛ از جمله کسب مقام اول در نخستین جایزه داستان ویژه مخاطبان کودک و نوجوان با موضوع امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، تقدیر شده در چهارمین و ششمین جایزه ادبی اصفهان، کسب مقام‎های برگزیده در هشتمین، نهمین و دهمین جشنواره مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد.

بهناز ضرابی‎زاده مقام‎های اول، دوم، سوم در یادواره شهدای دانشجویی کشور، کسب مقام برتر در کنگره سراسری حضرت زینب (س)، کسب مقام برگزیده در سیزدهمین جشنواره کتاب سال (سلام) به جهت تألیف کتاب آدم برفی، معرفی به عنوان نخبه بسیجی در سال 1388 توسط آموزش و پرورش و سازمان بسیج هنرمندان، داور مسابقات مختلف ادبی استانی بیش از ده مورد همکاری مجلات کیهان بچه‎ها و رشد دانش‎آموز را نیز در کارنامه درخشان خود دارد.

سال گذشته برای این نویسنده جوان، سال ویژه ای بود؛ رهبر انقلاب بر کتاب های دختر شینا و گلستان یازدهم تقریظ نوشتند؛ و امسال هم این نویسنده به عنوان یکی از نامزدهای چهره سال انقلاب معرفی شده است.

متن ذیل گفت و گوی کوتاهی با این نویسنده جوان است:

قشنگ ترین خاطره سال 95 برای شما چه چیزی بود؟

ضرابی زاده: بهترین و زیباترین خاطره سال قبل مربوط به دیدار رهبری و تقریظ ایشان بر چهار کتاب دختر شینا گلستان یازدهم آب هرگز نمی میرد و وقتی مهتاب گم شد می باشد.

روزی که دوستان عزیزی از بیت رهبری به همدان سفر کردند و خبر این اتفاق زیبا را به من دادند بهترین روز سال 95 بود و به دنبالش بیستم بهمن ماه که آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری در همدان با شکوه کم نظیری برگزار شد روز به یاد ماندنی وخاطره انگیزی است که بعد از گذشت ماه ها ی سختی که در سوگ پدر مهربانم گذشت لبخند را بر لب ها ی خانواده ما نشاند.

کتاب جدیدتان در مورد چه موضوعی است؟

ضرابی زاده: این روزها در حال انجام مصاحبه با خانواده معظم شهیدی والامقام در استان همدان هستم که متاسفانه پدر ایشان در قید حیات نیستند و مادر نیز خاطرات اندکی به یاد می آورند اگر بتوانم از دوستان و همرزمان ایشان خاطرات مفیدی را به دست آورم حتما بر روی زندگی این شهید عزیز کار خواهم کرد.

تعریف تان را از هنر انقلاب اسلامی می گویید؟

ضرابی زاده: هنر بیان زیرکانه هنرمندانه و لطیف حقایق و نیازهای بشری است. و هنرانقلاب هنرمتعهدانه و هدف‌مند و ارزشمندی است ای است که با حرکتی نرم و لطیف هم هنرمند و هم مخاطب را به سوی تعالی سوق می دهد.هنر انقلاب هنر پویایی ،تحول ،تعالی و حقیقت است.

روز شهادت شهید آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، به عنوان یک نویسنده چه ویژگی در نوشته های شهید آوینی برایتان جالب توجه بوده است؟

ضرابی زاده: شهید آوینی هنرمندی تمام عیار بودکه هدف متعالی خود را شناخته و آگاهانه و مدبرانه برای بیان اندیشه های ناب خود مجاهدانه تلاش می کرد و در این راه دشوار در مقابل تمام ناملایمات و مصائب مردانه ایستاد تا صدای رسای هنر خود را به گوش مخاطبانش برساند. ایمان و معرفت ،تلاش و تعهد،سلامت روح وذکاوت و تیزبینی وهدفمندی از بارزترین ویژگی های شهید آوینی است. / فرهنگ نیوز

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عادل ساری در نشست خبری که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و بسیج فرهنگیان در سالن جلسات هتل فجر اهواز برگزار شد، ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم، اظهار کرد: بسیج، تعالی معرفتی و نشاط معنوی به عنوان شعار محوری هفته عقیدتی سیاسی انتخاب شده است؛ نظر به اهمیت هفته معلم، مقام معلم یک مقام بی‌بدیل در جامعه است و وظیفه همه ما است که مقام معلم و مربی را گرامی بداریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان با بیان اینکه علامه بزرگ شهید مطهری سرآمد همه معلمان و مربیان است، تصریح کرد: امام راحل در خصوص شهید مطهری فرمودند خدمتی که ایشان به انقلاب داشته هیچ شخصی نداشته است؛ آثار ایشان بی‌بدیل است، اندیشه‌های نابی که ایشان به همراه رهبری امامین انقلاب امام راحل و مقام معظم رهبری داشته‌اند، باعث شده در مدت ۴۵ سال گذشته با وجود همه توطئه‌هایی که ضد انقلاب اسلامی صورت گرفته، انقلاب ما از مسیر اصلی خودش منحرف نشود، همچنین باعث شده از دل انقلاب سربازان بزرگی همچو حاج قاسم سلیمانی و برخی معلمانی که در حال فعالیت هستند بیرون آید.

وی افزود: در فتنه‌های اخیر شاهد هجمه‌های دشمنان بودیم که متوجه دانش آموزان شده است و معلمان در مقابل این فتنه‌ها و توطئه‌ها با دست خالی اما با تقوا ایستادگی و مقاومت کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان گفت: بزرگترین فتنه‌ای که علیه انقلاب طراحی شده این است که می‌خواهند نسل‌هایی که آینده انقلاب را می‌سازند، وجود نداشته باشند اما معلمان و مربیان، در جامعه نسل‌های آینده انقلاب را می‌سازند.

سرهنگ ساری با اشاره به در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف از جانب سپاه و آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم، عنوان کرد: تشکیل ستاد هفته عقیدتی و معلم در شهرستان‌های خوزستان، ناحیه‌های مقاومت بسیج و حوزه‌های استان از اولین کارهای انجام شده در این راستا است.

وی با بیان اینکه هفته عقیدتی سیاسی تا پیش از این به روز عقیدتی معروف بود و تنها ۱۲ اردیبهشت را به عنوان روز معلم و روز عقیدتی می‌شناختیم، تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که این هفته در سپاه و آموزش و پرورش دارد از روز عقیدتی سیاسی به هفته عقیدتی سیاسی معروف شده و در این خصوص سپاه به مدت یک هفته از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه برنامه‌های مختلفی را برگزار خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان بیان کرد: دیدار ماندگار معلمان و مربیان که روز دوازدهم با مقام معظم رهبری سرآمد همه برنامه‌ها است که برای خوزستان ۵۵ سهمیه مربی و معلم در نظر گرفته شده است.

سرهنگ ساری با اشاره به روزشمار هفته عقیدتی سیاسی در بسیج، اظهار کرد: در روز اول که مصادف با هشتم اردیبهشت ماه است در سراسر خوزستان کنفرانس خبری برگزار می‌شود. در روز دوم در سراسر استان برنامه‌هایی نظیر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نشست اساتید و معلمان، جلسه‌های تبیین و گفت‌وگو پیرامون حجاب و تجلیل از اساتید و معلمان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نشست‌های تربیتی در تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد، محلات و حلقه‌های صالحان که بیشتر به موضوع شعار سال خواهند پرداخت از برنامه‌های روز سوم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان گفت: همچنین در مدارس، دانشگاه و مدارس الگوی صالحه که در اختیار سپاه هستند تبیین آثار و خدماتی را که شهید مطهری داشته است، خواهیم داشت؛ همچنین تجلیل از پژوهشگران و نواختن زنگ انشای مطهر در مدارس از دیگر برنامه‌های روز چهارم است؛ سپاه‌های استان و شهرستان در روز پنجم به همراه جمعی از فرهنگیان، مربیان، اساتید بسیجی و اساتید گروه‌های صالحان به دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان و ائمه جمعه خواهند رفت.

سرهنگ ساری با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور در مدارس خوزستان زنگ سپاس معلم برای تبیین دستاوردهای انقلاب و جایگاه معلم نواخته خواهد شد، اظهار کرد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا توسط فرهنگیان، بسیجیان، اساتید و مربیان در روز پنجشنبه از دیگر برنامه‌ها به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی است که همراه با قرائت وصیت نامه شهدا خواهد بود؛ البته دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی افزود: در روز آخر هفته، در سراسر مصلی‌های کشور حضور در نماز جمعه به همراه مربیان عقیدتی سیاسی، حلقات صالحان و فرهنگیان انجام می‌شود که در استان مسؤول حوزه نمایندگی و نماینده مقام معظم رهبری در سپاه و در شهرستان‌ها نماینده ولی فقیه در نواحی مقاومت به ایراد سخن خواهند پرداخت.

کد خبر 6090848

دیگر خبرها

  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • بازگشت چهره جنجالی به تیم ملی
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند