Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: در عرصه سیاسی تئوری‌ای داریم به نام سپر بلا که وحدت داخلی با سپر بلا کردن یک عامل خارجی به دست می‌آید. در تحولات سوریه هم ترامپ شاید قصد دارد عامل خارجی را سبب وحدت داخلی کند.

علی امیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی "الشعیرات" سوریه، اظهار کرد: جمع‌بندی نهایی در خصوص حادثه زود است ولی تبلیغات شدیدی پیرامون حمله هوایی سوریه به ادلب شد، اما به هر حال هنوز معلوم نیست سلاح شیمیایی را چه کسی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا با این اقدام می‌خواست موضع قدرتمند خود در سیاست خارجی را نشان دهد.

وی بابیان اینکه لغو فرمان‌های حکومتی ترامپ توسط قاضی فدرال شکست‌های داخلی برای او بود، گفت: ترامپ می‌خواهد نشان دهد که آمریکا در عرصه سیاست خارجی همچنان قدرتمند است و جایی که منافع آمریکا پیش بیاید هیچ‌گاه عقب نشینی نمی‌کند.

این استاد علوم سیاسی تصریح کرد: در عرصه سیاسی تئوری ای داریم به نام "سپر بلا" که وحدت داخلی با سپر بلا کردن یک عامل خارجی به دست می‌آید. در تحولات سوریه هم ترامپ شاید قصد دارد عامل خارجی را سبب وحدت داخلی کند.

امیدی گفت: موشک باران پایگاه هوایی الشعیرات سوریه نشان می‌دهد که دولت آمریکا هرگاه احساس کند که پای منافعش در میان است موضع شدیدی می‌گیرد.

وی ادامه داد: در عرصه سیاست داخلی آمریکا هم بحث تبانی با پوتین مطرح بود که رییس جمهور آمریکا با حمله به پایگاه الشعیرات ثابت کرد که چنین چیزی صحت ندارد.

این استاد علوم سیاسی افزود: حال اگر بخواهیم بگوییم سیاست آمریکا در برابر سوریه با این حمله تغییر کرده زود است و البته بعید می‌دانم که سیاست آمریکا در قبال سوریه تغییر کرده باشد. ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که هدف اصلی او مبارزه با تروریست است.

وی بابیان اینکه آمریکا بازیگر منحصر به فرد تحولات سوریه نیست، گفت: این حمله یک حمله موشکی بود، اما اگر آمریکا حمله هوایی به این پایگاه می‌کرد خیلی فرق داشت، چراکه با پدافند هوایی روسیه مواجه می‌شد، بنابراین آمریکا تا این مرحله پیش نرفت.

امیدی خاطرنشان کرد: برخی دولت‌های عربی و اروپایی خواستار دخالت مؤثرتر آمریکا نسبت به سوریه شده‌اند. اولویت اول آمریکا نابودی داعش است اما به دنبال تقویت برخی گروه‌ها در سوریه هستند تا در مذاکرات سیاسی این گروه‌ها قدرت چانه زنی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

پایگاه هوایی هالومان در ایالت نیومکزیکو

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • روز ۲۰۸ طوفان‌الاقصی|یمن: با آتش بازی نکنید
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت