Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@14:30:36 GMT

ایام‌البیض روزهایی روشن برای معتکفان است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۶۲۲۵

ایام‌البیض روزهایی روشن برای معتکفان است

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به اینکه اعتکاف یک عمل انسان ساز است، از ایام البیض به عنوان روزهایی روشن برای معتکفان سخن گفت.
به گزارش سرویس فرهنگ جهان نيوز،حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده گفت: ایام اعتکاف هم در ماه مبارک رمضان صورت می گیرد و هم در ماه های شعبان و رجب مرسوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خدا را شکر در سالهای اخیر به ویژه پس از انقلاب اسلامی مومنان استقبال بسیار زیادی از مراسم اعتکاف انجام می دهند. این کارشناس مذهبی تصریح کرد: جای خوشحالی دارد که گرایش جوان ها و مردم ما نسبت به معنویات بیشتر می شود و حضورشان در مراسم های مذهبی از جمله شب های احیاء و همچنین روزهایی مانند عاشورا و تاسوعا در ماه محرم، هر سال پر رنگ تر می شود. وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: موضوع مورد توجه در شرایط کنونی این است که ما مراسم اعتکاف را درماه رجب برگزار می کنیم گر چه فضیلت آن در دهه آخر ماه مبارک رمضان بیشتر است. حجت الاسلام و المسلمین خداداده توضیح داد: شب سیزدهم ماه رجب مومنان در مسجد حضور پیدا می کنند و سحر روز سیزدهم را که با روز ولادت حضرت علی (ع) برابر است را در مسجد درک می کنند به این معنا که نماز صبح را نیز باید در مسجد به جای بیاورند. وی یادآور شد: مومنان به مدت سه روز و در تاریخ های 13 ،‌14 و 15 ماه رجب که ایام البیض خوانده می شود، در مسجد معتکف می شوند. این کارشناس مذهبی همچنین گفت: ایام البیض به معنای ایامی نورانی برای معتکفان است که در آن زمان ماه در میان آسمان قرار دارد و روشن تر از سایر ایام است. وی افزود: البته می توان از این ایام یک تعببیر معنوی هم داشت و تعبیر دیگر این است که مومنان دراین روز معتکف می شوند و به عبادت می پردازند. حجت الاسلام و المسلمین خداداده تصریح کرد: به طور معمول مناسبت های مذهبی ما نیز با حضور اولیای الهی متبرک است که در این میان هم انبیاء و هم امامان معصوم (ع) نقش پر رنگی دارند واز این جهت می توان به مصادف شدن روز اول اعتکاف با روز ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) اشاره کرد. وی اظهار کرد: البته روز ولادت حضرت علی (ع) روز بسیار بزرگ و پربرکتی برای اسلام و مسلمانان است اما فلسفه اعتکاف این نیست که چون حضرت علی (ع) متولد شده اند، ما معتکف شده ایم. این کارشناس مذهبی یادآور شد: به طور یقین هر عملی را که انسان به قصد نزدیک شدن به خداوند انجام دهد، مورد عنایت خدا نیز قرار می گیرد و پروردگار از خزائن غیب خود به او لطف و رحمت می رساند. وی همچنین گفت: پاداش معنویات قابل تصور نیست مگر اینکه فرد به خود و دلش نگاهی بیندازد و نزد خود ارزیابی کند که آیا فعالیت هایی را که انجام داده برای رضای خدا بوده است یا خیر. حجت الاسلام و المسلمین خداداده خاطرنشان کرد: به طور معمول فردی که به خاطر خدا در این مدت اعتکاف به مسجد آمده و عبادت کرده ، پس از سه روز احساس سبکی می کند و به امید خدا مورد رحمت الهی و مغفرت نیز قرار می گیرد و از این جهت می توان گفت که اعتکاف یک عمل انسان ساز است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد

به گزارش ورزش سه و به نقل از اعتماد، در يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي اين فصل ليگ برتر دو تيم استقلال و تراكتور به مصاف يكديگر مي‌روند. تراكتور با مربي جديد به فكر روزهاي خوب در آينده است و استقلال با مالكان جديد مي‌خواهد صدرنشيني را حفظ كند. نكو و شاگردانش با از پيش رو برداشتن تيم قرمزپوش تبريزي مي‌توانند گام بلندي به سوي قهرماني بردارند. به بهانه واگذاري استقلال به پتروشيمي و اين بازي حساس با حسن روشن يكي از پيشكسوتان پرافتخار استقلال تماس گرفتيم كه صحبت‌هاي‌مان به ديگر مسائل پيرامون اين باشگاه و حواشي چند وقت گذشته كشيده شد كه خواندن آن خالي از لطف نيست!
مي شود گفت استقلال در صورت پيروزي  برابر تراكتور قهرمان ليگ مي‌شود؟

نه! در اينكه يكي از دو تا تيم پرسپوليس و استقلال قهرمان مي‌شوند كه بحثي نيست. اما الان تراكتور تيم خيلي خطرناكي براي استقلال است. خدا رحمت كند. فوت همسر آقای زنوزي و رايگان كردن تماشاي بازي هم مي‌تواند براي تراكتور باعث ايجاد انگيزه مضاعف شود. اينها همه كار مي‌كنند تا بگويند ما براي تيم همه كار كرديم حالا اگر نتيجه نگيرند، مقصر نيستند. اين بازي براي استقلال خيلي خطرناك است حالا چه تدبيري براي بازي دارند به خودشان مربوط است، اما اگر بازي را ببرند شانس‌شان براي قهرماني بيشتر مي‌شود و اگر نبرند از كورس قهرماني عقب خواهند بود. تراكتوري‌ها انگيزه خيلي بالايي دارند.

استقلال مقابل شمس آذر از همان ابتدا هجومي بازي كرد. فكر مي‌كنيد مقابل تراكتور هم بايد هجومي بازي كند؟

با اينكه دارد ليگ تمام مي‌شود، اما استقلال هنوز ثبات ندارد. يك بازي دفاعي كار مي‌كند و يك بازي هجومي و يك بازي معمولي. واقعا نمي‌شود روي اين تيم حساب كرد. خوشبختانه ستاره ندارند كه روي آن حساب كنند و بچه‌ها خيلي دونده هستند. من دلواپس اين قضيه هستم كه چند تا بازيكن پاي خودشان را مي‌گيرند و به نظر مي‌رسد به لحاظ بدني هم نياز به كار اضافه دارند تا پاي‌شان نگيرد. اواخر ليگ شده و به نظر مي‌رسد به لحاظ بدني مشكل دارند.

غيبت حسيني مي‌تواند به ضرر استقلال تمام شود؟

به هرحال دروازه‌بان ذخيره بايد يك جاهايي مثل اين مواقع به درد بخورد.حالا اين بازي اجبار است. من دروازه‌بان دوم تيم را نمي‌شناسم، اما بايد او را از نظر روحي بسازند. يعني نبايد فقط تمرين فيزيكي داشته باشد. غلامپور كارش سخت است، چون هم بايد او را تمرين بدهد و هم روحيه‌اش را بالا ببرد بقيه و‌ جواد نكونام هم بايد روي ‌مسائل روحي اين دروازه‌بان كار كنند. انگليسي‌ها يك‌ مثالي دارند كه به بازيكن مي‌گويند خودت باش و سعي نكن بخواهي خودت را بهتر نشان بدهي. همان كه به عنوان رزرو استقلال از اين دروازه‌بان انتظار داشتند و او را جذب كردند، باشد. ‌يكي كه مي‌خواهد تست بدهد يك كار فراتر از خودش انجام مي‌دهد تا به چشم بيايد، اما اين بازيكنان مورد توجه بودند كه قرارداد امضا كردند.

درباره واگذاري باشگاه استقلال چه صحبتي داريد؟

فكر مي‌كنم پرسپوليس را بانك شهر خريداري كرده اما استقلال را نمي‌دانم! ولي اگر مديريتش به مسائل آگاه باشد كه به نفع استقلال است. منظور من اين است اينها بايد يك هيات مديره براي خودشان انتخاب كنند و روي عملكرد مدير و هيات مديره و حتي مربي نظارت داشته باشند يا در اعضاي هيات مديره نقش داشته باشند تا بعدها كه تيم‌ نتيجه نگرفت، نگويند اينها را ما انتخاب نكرديم! يك هيات مديره و مدير درست و حسابي بگذارند و جز اينها يك كميته فني قوي انتخاب كنند و قرارداد ببندند تا تيم را جمع و جور كنند.

سهم پيشكسوتان هم ‌۵ درصد است؛ به شما ابلاغ شده؟

خير، هنوز به ما كه چيزي ابلاغ نكرده‌اند.

با اين تغيير و تحولات و حضور افراد سياسي فكر مي‌كنيد پيشكسوتان از باشگاه مورد علاقه خود دور خواهند شد؟

دور كه هستند، اما اگر آدم باشند بايد دو تا تفكر داشته باشند، چون تمام باشگاه‌ها روي اين دو محور مي‌چرخد: يكي احترام و رسيدگي به پيشكسوت و ديگر توجه به آكادمي. يعني بچه‌هاي مردم‌ كه ‌الان پول ‌ندارند، بيايند در اين تيم‌ها. بايد سرمايه‌گذاري كنند؛ تبليغات هم براي‌شان مي‌شود و رضايت مردم ‌هم‌ هست. اگر به اين دو مساله اهميت ‌بدهند يعني انتخاب خوبي است.

دیگر خبرها

  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد