Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: متولیان قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی نسبت به تولیدات قرآنی در مؤسسات گام‌های مؤثر تری بردارند.

به گزارش خبرگزاری مهر،حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت کشور در گفتگویی در خصوص توجه هر چه بیشتر به شعار سال ۹۶ گفت: امسال به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده است که بحث مهمی را در خصوص مجموعه‌های مردم نهاد در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی در ادامه گفت: در ارتباط با این سه موضوع مهم می‌توان معانی زیادی را مدنظر گرفت اول اینکه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته نیز نامگذاری شده و از آنجا که توسط اساتید اقتصاد کشور معیارها و فاکتورهایی برای تحقق آن بصورت مفصل در مقالات و مصاحبه‌های مختلف آمده است از شرح و تفصیل آن صرف نظر می‌کنم.

نقش مؤسسات قرآنی در تحقق شعار سال

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در خصوص نقش مؤسسات قرآنی در تحقق شعار سال تصریح کرد: ما می‌توانیم مؤسسات قرآنی موفق را به عنوان الگوی موفقی از عملکرد و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی مطرح کرده و بر همان اساس شیوه‌های موفق حوزه‌های اقتصادی را در جامعه گسترش دهیم. در بسیاری از موسساتی که راندمان کاری بسیار بالا بوده و با کمترین منابع موجود کار گسترش پیدا کرده که همین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مهم اقتصاد مقاومتی است.

وی در خصوص بحث تولید و اشتغال افزود: در تولید و اشتغال نیز مؤسسات بسیار خوبی در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی داریم که اشتغال بسیار زیادی ایجاد کرده‌اند به عنوان مثال یکی از مؤسسات هزار و چهارصد نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم کارمند حقوق بگیردارد که این یک آمار بسیار فوق العاده در حوزه کار آفرینی و اشتغال زایی است که توسط یک موسسه فرهنگی می‌تواند ایجاد شود.

محمدی به تولیدات انبوه محصولات قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: در بحث تولیدات نیز محصولات متعدد و متنوعی در عرصه فرهنگی در بین مؤسسات قرآنی ایجاد شده است. ما با شعار سال باید به سمت حمایت بیشتر از مؤسسات قرآنی بپردازیم قطعاً این شعار تنها مختص بنگاه‌های اقتصادی نیست بلکه می‌تواند در همه عرصه‌ها علی الخصوص عرصه‌های فرهنگی که یکی از عرصه‌های بسیار مهمی نیز به شمار می‌رود تأثیر گزار باشد.

جامعه ما نیازمند تولیدات بومی و متناسب با اهداف قرآنی _اسلامی است

وی با اشاره به مغایر بودن محصولات متعدد غربی با اهداف نظام اسلامی و دینی گفت: واقعیت این است که با محصولات متعدد غربی که به صورت آشکار یا نهان اهدافی مغایر با اهداف دینی و اسلامی دارند راهی جز تولید محصولات فاخر با فاکتورها و معیارهای مورد نظر نداریم که باید توسط مؤسسات و نهادهای مردمی که مستلزم داشتن نگاه ویژه تر به تولید محصولات و فرهنگی و قرآنی است انجام شود و متولیان قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی نسبت به تولیدات قرآنی در مؤسسات گام‌های مؤثر تری بردارند.

اعطای تسهیلات قرض الحسنه راهی جهت پیشرفت در حوزه تولیدات قرآنی

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت کشور نیز در خصوص حمایت‌های این نهاد از مؤسسات و تولید کنندگان افزود: قاعدتاً در اتحادیه حمایت‌های متعددی را برای مؤسسات داشته باشیم گرچه پیشنهادات بیشتری در خصوص بخش‌های اشتغالزایی و تولیدی بیشتری می‌توان مطرح نمود با این حال بنظر می‌رسد بیشترین کمک اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مؤسسات را داشته‌ایم.

ایجاد بانک اطلاعاتی تولیدات و محصولات قرآنی را در جلسات شورای توسعه مطرح خواهیم کرد

محمدی به بزرگ‌ترین چالش روبرو در این بخش اضافه کرد و ادامه داد: یکی از خلاهای در این بخش عدم وجود بانک اطلاعاتی تولیدات در سطح کشور است. البته بارها گام‌هایی برداشتیم که بتوانیم محصولات را شناسایی و معرفی کنیم ولی به طور جدی یک بانک اطلاعات جامعی از محصولات در دسترس نیست که در گام اول این بانک اطلاعاتی قرآنی را جمع آوری کرده وبه تصویب خواهیم رسانید که کار موازی در مؤسسات انجام نشود.

این فعال قرآنی تصریح کرد: اتحادیه نیز در زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی تولیدات مؤسسات پیشنهاد خود را به شورای توسعه مبنی براینکه محصولات مؤسسات را جمع آوری کرده و از آن یک بانک جامع اطلاعاتی تهیه کنیم و به دست کلیه مؤسسات برسانیم خواهیم داد.

استقبال و تأثیر مخاطب دو عنصری برای میزان سنجش محصولات

این مدیر قرآنی در خصوص معیارهای ارزیابی جهت سنجش یک محصول قرآنی گفت: تعریف دقیقی از معیارهای سنجش یک محصول وجود ندارد اما مهم‌ترین میزان ارزیابی یک محصول، میزان استقبال مخاطب و تاثیری که بر مخاطبین می‌گذارد است که البته نباید غافل از این باشیم که تأثیر گزاری منجر به فدا شدن اهداف اصلی موسسه قرآنی نشود.

محمدی در ادامه عنوان کرد: اثری فاخر دو عنصر اساسی باید داشته باشد: اولی اینکه مفاهیم و اهداف اصلی که تبیین و القای مبانی اسلامی و قرآن در آن نهفته باشد و دوم اینکه مورد استقبال قرار بگیرد در حال حاضر در دنیا کارهای فاخر در بخش‌های مولتی مدیا بازی و انیمیشن از مرحله جلب مخاطب گذشته‌اند و به یک مرحله جدیدی ورود کرده‌اند.

وی در خصوص تشریح کار فاخر گفت: کار فاخر خودش نیازهای مخاطب را شکل می‌دهد نه اینکه نیاز مخاطب را بسنجد و بر اساس نیاز تولیدات داشته باشد بلکه با یک فضا سازی و تبلیغات نیاز را در فرد ایجاد کرده تا تولید خودش مورد توجه قرار گیرد.

محمدی در خصوص مؤسسات با بضاعت محدودتر گفت: مؤسسات ضعیف تر و کم بضاعت تر نیز باید از دیگر موسسه‌ها الگوبرداری کنند چرا که همه از جایی آغاز کرده اگر موسسه ای ایده مناسب و یک تولید فاخری که بتوان از آن حمایت کرد ما حداقل با این وضع موجود در حد تسهیلات قرض الحسنه حمایت خواهیم کرد و اگر نیاز به حمایت‌های مختلف معنوی دیگر اعمم از پشتیبانی، تبلیغات، اطلاع رسانی از تولیدات فاخر باشد بی شک اتحادیه در آن کمک خواهد کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است