Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@21:18:11 GMT

فرمانده یمنی: تا 10 سال آینده قدرت‌ برتر موشکی می‌شویم

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۶۹۵۷

فرمانده یمنی: تا 10 سال آینده قدرت‌ برتر موشکی می‌شویم

فرمانده یمنی با تشریح قدرت موشکی یمن گفت: این کشور در سایه برخورداری از رهبری حکیم و اتکا به نیروی علمی جوانان خود تا 10 سال دیگر به یکی از قدرت‌های موشکی برتر در سطح منطقه مبدل می شود.

به گزارش مشرق، «عبدالملک عیسی»، فرمانده نظامی یمنی اظهار داشت: برنامه ارتش و کمیته های انقلابی یمن برای ارتقای قدرت موشکی این کشور از حیث قدرت تخریبی و بُرد آن جزء اسرار نظامی است که برای عربستان، آمریکا، کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی هنوز در هاله ای از ابهام است، با این وجود رسانه های منطقه و دنیا بخش اصلی از مساله یمن را به این قضیه اختصاص می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی گفت: اطلاعات موجود درباره برنامه ساخت موشک ها در یمن اندک و پراکنده است و تنها به آنچه که از طریق دایره اطلاع رسانی جنگ در یمن منتشر می شود محدود است تا عامل پیشگیری و حفاظت از تاسیسات نظامی صنعت دفاعی محسوب شود که در مراحل ابتدایی کار خود قرار داد.

این فرمانده نظامی یمن تاکید کرد: سلاح موشکی تنها قدرت بازدارندگی اصلی ارتش و کمیته های مردمی در سطح راهبردی است که شدیدترین ضربه ها را به دشمن متجاوز و مزدوران آن وارد کرده است.

عیسی اولین موشک یمنی ها را «برکان ۱ » خواند و گفت: برکان ا موشک بالستیک از نوع اسکاد و ارتقا یاقته است که برد آن بیش از هشتصد کیلومتر و طول آن ۱۲ و نیم متر است.


وی افزود: قطر این موشک ۸۸ سانتی متر و وزن کلاهک جنگی آن حدود نیم تن است و قدرت تخریبی آن متوسط و وزن موشک هشت تن است که برای بمباران پایگاه های نظامی دشمن استفاده شده است.


فرمانده نظامی یمن دومین نوع موشک بومی یمن را «برکان ۲ » خواند و گفت: این موشک هم از نوع موشک های بالستیک راهبردی دوربرد و از نوع ارتقا یافته موشک برکان ۱ است که یک هزار کیلومتر برد دارد.

عیسی سومین نوع موشک یمنی ها را «توشکا» خواند و گفت: این موشک روسی الاصل بالستیک هم ۱۸۵ کیلومتر برد و ۲ تن وزن دارد.


فرمانده یمنی موشک «قاهر ۱ » را چهارمین نوع موشک یمنی ها خواند و گفت این موشک هم روسی الاصل و از نوع سام ۲ زمین به هواست که از سوی یمنی ها ارتقا یافته و به موشک بالستیک زمین به زمین مبدل شده است.

عیسی گفت: این موشک طی ۲ مرحله و با سوخت جامد و مایع کار می کند و برد آن هم ۲۵۰ کیلومتر و وزن آن ۲ تن و کلاهک جنگی آن نیز ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد.


فرمانده یمنی موشک «قاهر ۲ » را پنجمین نوع موشک یمنی ها خواند و گفت: این موشک نوع توسعه یافته موشک قاهر ۱ است که از دفت بالایی در اصابت به هدف برخوردار است و برد آن به ۴۰۰ کیلومتر می رسد و وزن کلاهک جنگی آن هم ۳۵۰ کیلوگرم است.

وی افزود: این موشک آزمایش های متعددی را پشت سر گذاشته تا به این سطح از کاربرد خود رسیده است.


عیسی موشک «النجم الثاقب ۱ » را نیز موشک بومی ساخت داخل یمن خواند و گفت برد این موشک به ۴۵ کیلومتر می رسد که مجهز به کلاهک انفجاری به وزن ۵۰ کیلوگرم حاوی مواد منفجره شدید است.

فرمانده یمنی موشک «النجم الثاقب ۲ » نیز دومین موشک بومی یمنی هاست که برد آن به ۷۵ کیلومتر می شود و مجهز به کلاهک انفجاری با وزن ۷۵ کیلوگرم حامی مواد منفجره شدید است.


عیسی گفت: مهم ترین اهداف نظامی سعودی ها در جیزان که هدف موشک های النجم الثاقب یمن قرار گرفته شامل العمود، الإم بی سی، جبل الدود، جبل الدخان، الرمیح، برج و مرکز الردیف، پادگان قوزع و پادگان العین الحارة است که پادگان بزرگی است و اهمیت نظامی فوق العاده ای در منطقه جیزان دارد و این علاوه بر پایگاه هایی نظامی در عسیر و نجران است که هدف این نوع موشک ها قرار گرفته شد.

فرمانده یمنی گفت: سامانه موشکی «الصرخه» نیز نوع سوم موشک های بومی و دست ساز یمنی هاست که وزن کلاهک آن ۱۵ تا ۳۵ کیلوگرم است و برد آن بین ۱۷ کیلومتر تا ۲۵ کیلومتر است.

عیسی سامانه «زلزال ۱» را نیز از دیگر موشک های بومی یمن توصیف کرد که سه کیلومتر برد داشته و شدید الانفجار است.

وی افزود: «زلزال ۲ » نیز از جمله موشک های بومی یمن است که ۱۶ کیلومتر برد داشته و وزن کلاهک جنگی آن ۳۵۰ کیلوگرم است.

فرمانده یمنی گفت: موشک زلزال ۲ از نسل موشک های مدرن و تاکتیکی پیشرفته ای است که با فناوری های قدیمی صنعت موشکی متفاوت است.

عیسی موشک «زلزال ۳ » را نیز با طول ۶ متر و برد ۶۵ کیلومتر توصیف کرد و گفت: وزن کلاهک جنگی آن ۵۰۰ کیلوگرم است.

فرمانده یمنی گفت: سامانه موشکی «عاصف ۱ » نیز سامانه جدید موشکی یمنی هاست که برد کوتاهی دارد و در حملات نظامی به سوی اهداف نظامی سعودی در نجران بکارگرفته می شود.

وی افزود: موشک صمود هم یک موشک یمنی بومی است که برد آن به ۳۸ کیلومتر می شود و وزن کلاهک جنگی آن ۳۰۰ کیلوگرم است و وزن کلی آن به یک هزار کیلوگرم می رسد.

فرمانده یمنی گفت: امروز ملت یمن در سایه تجاوز و محاصره از سوی دشمنان در حال ارتقای صنعت موشکی خویش است تا با بزرگان این صنعت رقابت کند.

عیسی تاکید کرد: یمن در سایه برخورداری از رهبری شجاع، دانا و وفادار به میهن آینده درخشانی را پیش رو دارد و اگر روند ارتقای صنعت موشکی یمن به همین روال پیش رود تا ۱۰ سال دیگر یمن به یکی از قدرت های موشکی برتر در سطح منطقه مبدل می شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ به استفاده واشنگتن از حقوق‌بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم، رفتار خصمانه و ضد کره شمالی، گزینه‌های قاطع و محکمی را برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود انتخاب خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا هفته پیش گزارش سالانه خود را درباره «مسائل اساسی حقوق‌بشر» در کره شمالی را منتشر کرد و این کشورا را به «نقض حقوق‌بشر» متهم کرد.

سخنگوی کره شمالی همچنین با اشاره به پرتاب ماهواره کره جنوبی در ماه آوریل از فشارهای دولت آمریکا برای توقف آزمایش‌های موشکی و سایر پرتاب‌ها انتقاد کرد؛ واشنگتن مدعی است که آزمایش‌های موشکی کره شمالی، «نقض قطعنامه‌های سازمان ملل» است.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی اخیراً به علت رفتارهای تحریک‌آمیز و آزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره افزایش یافته است. هفته پیش رسانه‌های رسمی و دولتی کره شمالی اعلام کردند که ارتش این کشور یک آزمایش موشکی موفق دیگر را انجام داده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در این‌باره گزارش داد که «اداره موشکی کره شمالی روز جمعه یک کلاهک بزرگ طراحی‌شده برای موشک کروز راهبردی «هواسال-۱ آرآ-۳» و همچنین یک موشک ضدهوایی «پیولجی۱-۲» را با موفقیت آزمایش کرد.»

بنابر این گزارش این موشک ضدهوایی، نوع جدیدی از موشک‌های ضدهوایی است.

این رسانه کره شمالی با اشاره به اینکه «این آزمایشها هیچ ربطی به شرایط پیرامونی ندارد.» افزود: آزمایش این تسلیحات بخشی از فعالیت‌های منظم و معمولِ اداره موشکی و موسسات علوم دفاعی وابسته به آن است.

در اوایل آوریل هم کره شمالی اعلام کرد که یک موشک مافوق صوتِ میان‌بردِ جدید با سوخت جامد را آزمایش کرده و رسانه های دولتی نیز تصاویری از پرتاب آن را با نظارت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی منتشر کردند.

به نوشته الجزیره موشک‌های کروز از جمله مجموعه‌ای در حال رشد از سلاح‌های کره شمالی هستند که برای غلبه بر دفاع موشکی منطقه (آمریکا و کره جنوبی) طراحی شده‌اند. این موشک‌ها زرادخانه عظیم موشک های بالستیک کره شمالی از جمله انواع قاره پیما که گفته می شود در قاره ایالات متحده هدف قرار می گیرند را تکمیل می کنند.

تحلیلگران می گویند فناوری موشکی ضدهوایی عرصه‌ای است که کره شمالی می تواند در همکاری نظامی عمیق خود با روسیه از آن بهره‌مند، زیرا این دو کشور در مواجهه با رویارویی های جداگانه و تشدیدشونده خود با آمریکا همسو می شوند.

آمریکا و کره جنوبی کره شمالی را به ارائه گلوله های توپخانه و سایر تجهیزات به روسیه برای کمک به گسترش توانایی جنگی این کشور در اوکراین متهم کرده اند؛ اتهامی که پیونگ‌یانگ و مسکو آن را رد می‌کنند.

کره شمالی از زمان دومین آزمایش هسته‌ای خود در سال ۲۰۰۹ تحت تحریم های شدید بین المللی قرار گرفته، اما توسعه برنامه های هسته ای و تسلیحاتی این کشور بی وقفه ادامه داشته دارد.

کد خبر 6089441

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • کلوپ: کی گفته ممکن نیست قهرمان شویم!
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)