Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: شرایط مرتع در استان کردستان در مقایسه با تعدادی از استان های دیگر بهتر است این ظرفیت می تواند در راستای افزایش اشتغال اما با توجیه اقتصادی تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری افزود: اولین ارزش توسعه باغات دیم توجیه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:شرایط مرتع در استان کردستان در مقایسه با تعدادی از استان های دیگر بهتر است این ظرفیت می تواند در راستای افزایش اشتغال اما با توجیه اقتصادی تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: درجه بندی مراتع به چهار سطح، منجر به تسهیل در انجام روند واگذاری ها می شود و انگیزه ی حضور و مشارکت مردم را تضمین می نماید.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان ها باید با جدیّت کامل در رسیدگی به پرونده ها اقدام نمایند و برای تحقق اهداف مشخص شده یعنی افزایش باغات دیم در استان اهتمام بیشتری ورزند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در راستای طرح توسعه باغات دیم اظهار داشت: موانع واگذاری اراضی به مردم را باید برداشته و افراد تحصیل کرده بخش کشاورزی را برای مشارکت در این طرح تشویق و ترغیب نماییم.

ذوالفقاری یاد آور شد: یکی از اهداف ما مشارکت دادن بسیج سازندگی در طرح توسعه باغات دیم است که این همکاری می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، به عنوان یک فرصت ویژه برای اشتغال بسیجیان مفید واقع شود.

وی با اشاره به کاهش دغدغه کشاورزان کردستانی برای تهیه ی نهال مناسب افزود:نهال های مناسب و گواهی شده با استفاده از گونه هایی که توجیه اقتصادی مناسبی دارد باید در اسرع وقت در اختیار باغداران قرار گیرد و نگرانی در این مورد نداشته باشند و با اطمینان خاطر نسبت به کاشت نهال به موقع اقدام نمایند.

ذوالفقاری اظهار کرد: تا پایان سال ۹۶ باید ۶۰۰۰هزار هکتار از اراضی ملی جهت توسعه باغات دیم عقد قرارداد و اجرائی شود.

وی اهمیت آموزش در طرح توسعه باغات دیم را در اولویت قرار داد و عنوان کرد: فراموش نکنیم که لازمه موفقیت در اجرای هر طرحی آموزش است که می تواند تضمینی برای موفقیت باغداران باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود:مدیران منابع طبیعی با هماهنگی و تامل بیشتر با مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان ها را نسبت به تعیین تکلیف پرونده های واگذاری اراضی برای پیشبرد طرح توسعه ی باغات دیم اقدام نمایند.

وی گفت:طرح مشارکتی جنگل می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد، استفاده از گونه هایی مانند انگور و...به جای گونه های جنگلی اقدامی ارزشی برای افزایش درآمد برای مرتع در آن باشد.

ذوالفقاری در پایان تاکید کرد: تسهیل در پروسه های اداری انگیزه ی مشارکت مردم را افزایش می دهد.

طرح توسعه باغات دیم از سال 88 در قالب اعتبارات ملی در کردستان شروع و در 6 شهرستان؛ سنندج، سقز، بانه، کامیاران، سروآباد و مریوان تداوم خواهد داشت.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری