Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:00:37 GMT

برنامه جذب 50 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ آزاد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۷۸۷۵

برنامه جذب 50 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ آزاد

مدیرکل بین‌الملل دانشگاه آزاداسلامی از برنامه این دانشگاه برای جذب بیش از 50 هزار دانشجوی خارجی تا سال 1404 خبر داد و گفت: در این راستا اساتید مسلط به زبانهای خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد شناسایی خواهند شد و تعداد دانشجویان خارجی افزایش می یابد.

به گزارش ایسنا،دکتر حسین ابراهیمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد به منظور پیشتازی در مرزهای دانش و فناوری با مرجعیت علمی در جهان درصدد افزایش دانشجویان غیر ایرانی است، گفت: هدف دانشگاه آزاد اسلامی حضور 50 هزار دانشجوی غیرایرانی تا سال 1404 در این دانشگاه‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اشاره به راه اندازیشبکه بین‌الملل در دانشگاه آزاد گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد در داخل و خارج کشور و مصوبه هیات امنای این دانشگاهمبنی بر تاسیس دفاتر دانشگاه آزاددر کشورهای هدف و همچنین وجود بستر آموزش الکترونیکی تحت عنوان "واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی"شبکه بین المللی این دانشگاه با عضویت واحدهای جامع، واحد الکترونیک، واحدهای برون مرزی و دفاتر دانشگاه در خارج از کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌آزاد،دانشگاهی برتر در ارائه کیفیت بالای خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، گفت: این دانشگاه‌با ایجاد شبکه بین‌الملل با همکاری واحدهای دانشگاهی برون مرزی، واحدهای جامع داخل و واحد الکترونیکی توانست پاسخگوی نیازهای آموزشی فارسی زبانان و غیر فارسی زبانان از طریق‌ آموزش مجازی باشد.

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه ایجاد بستر تحصیل ایرانیان و فارسی زبانان مقیم خارج از کشور و متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاداز طریق واحد الکترونیک در فاز اول صورت گرفت، تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این شبکه، همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های طرح‌های پژوهشی، دوره‌های کوتاه مدت آموزشی، دوره‌های مشترک تحصیلی، طرح‌های مشترک اقتصادی دانش بنیان و تبادلات دانشجویی و اساتید بین اعضای شبکه است.

ابراهیمی به تعداد دانشجویان غیر ایرانی حاضر در دانشگاه‌آزاداشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در واحدهای داخل کشور 6 هزار و 870 نفر، دانشجویان شاغل به تحصیل در واحدهای برون مرزی هزار و 808 نفر و دانشجویان شاغل به تحصیل در واحدهای بین المللی داخل کشور بیش از 30 هزار نفر است.

ایجاد سامانه دو زبانه ثبت نام اساتید مسلط به زبان های غیر فارسی

وی از ایجاد سامانه دو زبانه ثبت‌نام اساتید مسلط به زبان‌های غیر فارسی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: در راستای منویات رهبری مبنی بر یادگیری و استفاده از دیگر زبان‌ها در کنار زبان انگلیسی دانشگاه‌آزاد اسلامی سامانه‌ای برای تهیه بانک اطلاعاتی جامع اساتید بین‌المللی دانشگاه آزاد ایجاد کرد تا از ظرفیت این اساتید برای پیشبرد اهداف بین‌المللی، توسعه واحدهای برون مرزی و کمک به بهبود وضعیت شبکه بین‌المللی دانشگاه استفاده شود.

مدیرکل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی همچنین افزود: سامانه دو زبانه ثبت نام اساتید مسلط به زبان‌های غیرفارسی با آدرس www.flpl.iau.ir در کمتر از یک سال توانست بسیاری از ظرفیت‌های بالای علمی و بین‌المللی اساتید ایرانی را برای پیشبرد اهداف کلان توسعه‌ای کشور شناسایی کند.

وی به دیگر سامانه‌های طراحی شده در شبکه بین‌الملل در دوران مدیریت جدید دانشگاه اشاره کرد و گفت: از جمله این سامانه‌ها می‌توان به وبسایت اداره کل بین‌الملل، سامانه ثبت‌نام متقاضیان غیرایرانی، سامانه پذیرش دانشجویان ایرانی و فارسی زبانان خارج از کشور، سامانه ثبت‌نام اساتید مسلط به زبان‌های غیر فارسی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد

قاسم محمدی‌نژاد استاد تمام رشته ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان براساس سوابق علمی آموزشی، پژوهشی و فناوری به عنوان استاد نمونه کشوری سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری، از قاسم محمدی‌نژاد رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان به عنوان استاد نمونه کشور با حضور محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تجلیل شد.

قاسم محمدی‌نژاد استاد تمام رشته ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان است و رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان نیز می‌باشد. 

لازم به ذکر است؛ محمدی نژاد علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی، موسس و رئیس پژوهشگاه افضلی پور دانشگاه شهید باهنر، سرپرستی حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه و ریاست شورای مشاوران دانشگاه را نیز برعهده دارد؛ همچنین وی موسس و مدیریت تنها قطب علمی کشور در دانشگاه شهید باهنر را برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند