Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، گفت :این ویژه نامه روز هنر انقلاب اسلامی به همت مجتمع فرهنگی هنری شهر سازمان با برداشتی از کتاب «رستاخیز جان» شهید سید مرتضی آوینی، به بازخوانی مقاله «منشور تجدید عهد هنر به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وحید مدرس زاده، افزود :علاوه بر استفاده از پیام تاریخی امام روح الله در تقدیر از هنرمندان متعهد در ابتدای این ویژه نامه، تحلیل سید شهیدان اهل قلم در مورد نگاه ویژه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نسبت به هنر یادآوری شده و روایت کمال طلبانه شهید آوینی در این عرصه نیز مورد اشاره قرار گرفته است.
وی تصریح کرد :عبارات«هنرمندان فرزانه آن رزم آوران برگزیده ای هستند که جبهه های عشق شهادت و شرف و عزت از خون پاکشان رنگ گرفته است و شجره هنر، به مفهوم اصطلاحی آن، اگر در این خاک خون آلوده نبالد هنر نیست و نه آنکه هنر نیست بلکه عین بی هنری است...» به عنوان دست نوشته ای از خالق روایت فتح در مورد رسالت هنر متعهد در طلیعه این اثر درج شده است.
به‌گفته‌وی، «رستاخیز جان» که به عنوان منبع ویژه نامه روز هنر انقلاب اسلامی توسط مجتمع فرهنگی هنری شهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان مورد استفاده قرار گرفته، کتاب هفتم از مجموعه آثار شهید مرتضی آوینی از نشر ساقی است که در آن مقالاتی در سال‌های 1368 تا 1371در حوزه هنر، ادبیات و فرهنگ در مطبوعات به چاپ رسیده بود، گزینش شده است.



انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در «فلک‌الافلاک»

به گزارش خبرنگار مهر، هم‌زمان با ایام نوروز ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در محوطه قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» در حال برگزاری است.

این ویژه‌برنامه‌ها شامل اجرای نمایش طنز از سوی هنرمندان لرستانی، برگزاری مسابقات همراه با جوایز، نمایشگاه محصولات فرهنگی، ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان، مناجات‌نامه خوانی تلاوت کلام وحی، است که با استقبال مهمانان نوروزی و همشهریان خرم‌آبادی نیز همراه بوده است تا ۱۲ فروردین در حال برگزاری است.

این برنامه با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شورای‌عالی قرآن لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6063487

دیگر خبرها

  • اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • استمرار برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در «فلک‌الافلاک»
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • تئاتر زبانی صلح‌آمیز است