Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@04:25:08 GMT

لاریجانی: پرداخت دیه شهدای منا پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۸۳۸۳

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از خانواده‌های شهدای منا، بر پیگیری پرداخت دیه شهدای منا از سوی عربستان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از خانواده‌های شهدای منا، بر پیگیری پرداخت دیه شهدای منا از سوی عربستان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی لاریجانی امروز دوشنبه (21 فروردین ماه) در نشست فراکسیون شاهد مجلس، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)، افزود: بدون شک فعالیت اعضای فراکسیون شاهد به برخی مسایل موجود در حوزه ایثارگران کمک خواهد کرد و این باعث افتخار مجلس است که اعضای این فراکسیون در حوزه تقنین، نظارت و مسایلی در باب فرهنگی، به حوزه ایثارگران کمک می کند.

وی ادامه داد: در حوزه ایثارگران قانون دائمی جامعی به تصویب رسید که فراز و فرود زیادی داشت همچنین در قانون برنامه ششم توسعه نیز مواد خوبی از سوی نمایندگان برای ایثارگران مورد تایید قرار گرفت.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: گاهی ممکن است در برخی قوانین تعارضی وجود داشته باشد که بهتر است این اشکالات از سوی نمایندگان رفع شود و اگر در این زمینه اعضای فراکسیون شاهد این کار را بر عهده بگیرند، کمک ویژه ای برای آینده ایثارگران خواهد بود که بدون شک ما هم حمایت می کنیم.

لزوم حمایت از خانواده شهدای منا

لاریجانی با تاکید بر حمایت از خانواده های شهدای منا، افزود: در مورد حمایت از خانواده های شهدای منا نیز لازم است برنامه ریزی صورت گیرد، چراکه امروزه این افراد با مشکلاتی روبرو هستند که بنده نیز پیگیر آن بودم.

وی تاکید کرد: در آخرین صحبت ها قرار بود اگر در بودجه 96 معادل 30 میلیارد تومان برای حمایت از خانواده های شهدای منا در نظر بگیریم مشکلات آنها به طور کلی حل خواهد شد لذا اگر مبلغی دیده نشده باید راهی برای آن در نظر گرفت.

پرداخت دیه شهدای منا از سوی عربستان تعیین تکلیف نشده است

بر اساس این گزارش، در این نشست علی مطهری نایب رئیس مجلس این پرسش را از رئیس مجلس مطرح کرد که کشور عربستان دیه شهدای منا را پرداخت خواهد کرد یا خیر؟ که رئیس مجلس پاسخ داد گویا هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده، اما در صورت لزوم می توان آن را پیگیری کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در هر حال لازم است تا خانواده های شهدای منا تحت پوشش بیمه قرار گرفته و در این زمینه مساعدتی صورت گیرد.

رئیس مجلس بعد از نشست با اعضای فراکسیون شاهد مجلس با حضور در مزار شهدای گمنام در مجلس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند اظهار کرد: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول سال‌جاری در عمل به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم‌بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین‌نژاد منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس با قدردانی از نگاه ویژه کمیته امداد در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت این کمیته گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم، حامی محرومان و نیازمندان باشد و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748005

دیگر خبرها

  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند