Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:20:23 GMT

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی گلستان تمدید شد + جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۸۸۹۳

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی گلستان تمدید شد + جزئیات

رئیس اداره سنجش استان گلستان از تمدید مهلت ثبت نام مدارس نمونه استان گلستان تا 26 فروردین ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ احمد قندهاری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور رفع نگرانی خانواده های محترم، ثبت نام این آزمون، از 20 فروردین 96 لغایت 26 فروردین 96 تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمون برای ورود حدود3هزار دانش آموز در 49 مدرسه نمونه دولتی دوره اول و دوم و هنرستان های نمونه دولتی راس ساعت 9 صبح روز جمعه 9تیرماه سال 96 ( اولین جمعه بعد از ماه مبارک رمضان) در سراسر کشور به صورت هم زمان برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش؛ دانش آموزان و خانواده های برای ثبت نام می توانند ابتدا با گرفتن شناسه ثبت نام از آموزشگاه خود با ورود به سایت http://azmoon.goledu.ir/ برای ثبت نام نهایی اقدام نمایند.

ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان بر اساس دستورالعمل ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی به این شرح است:

-داشتن تابعیت ایرانی (ثبت نام اتباع غیرایرانی تابع بخشنامه تیرماه 1395 مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور است)

-ملاک ثبت نام دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی دوره اول متوسطه کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس و یا مقیاس خوب در یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در نوبت اول در سال تحصیلی 96-1395 است.

- ملاک ثبت نام دانش آموزان پایه نهم در آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی دوره دوم و هنرستان های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول در سال تحصیلی 96-1395 است.

-در محدوده‌هایی که امکان ثبت نام در دو واحد آموزشی (دبیرستان های نمونه دولتی دوره اول و دوم متوسطه)، وجود داشته باشد دانش آموزان می توانند در فرم تقاضانامه ثبت نام، هر یک از دو اولویت (اول و دوم) را انتخاب کنند.

-رقابت علمی برای ورود به هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی در بین دانش آموزان شهر و شهرستان بدون لحاظ کردن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

-ثبت نام دانش آموزان ایرانی خارج از کشور با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و سایر مدارک مورد نیاز، می تواند توسط وکیل آنها در استان محل سکونت متقاضیان انجام پذیرد.در این خصوص ضروری است ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی همکاری و مساعدت لازم را با دانش آموزان ایرانی مدارس خارج از شور داشته باشند.

کارت ورود به جلسه امتحانات پس از صدور از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان، بایداز سوی ادارات تابعه در اختیار مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول ودوم محل تحصیل دانش آموز قرار بگیرد و تا سه روز قبل از برگزاری آزمون به دانش آموزان تحویل شود. همچنین اعلام اسامی پذیرفته شدگان و شروع ثبت نام با درنظر گرفتن سهمیه های تعیین شده برای هر واحد، حداکثر تا دوهفته پس از برگزاری آزمون اعلام می شود.

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم

ایسنا/کرمانشاه زنگ سپاس معلم به مناسبت روز معلم در مدارس کرمانشاه نواخته شد.

آیین نمادین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار و جمعی از مسئولین، امروز(یازدهم اردیبهشت) در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه برگزار و زنگ سپاس معلم توسط استاندار کرمانشاه به صدا درآمد.

سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان، افزود: همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید قدردان زحمات معلم‌های خود باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: همچنین قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی در ادامه اشاره‌ای هم به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر 100 و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردوهای دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعدادهای دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی همچنین با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در 1.5 سال گذشته قریب 60 مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستانها از 30 میلیارد تومان در سنوات قبل به 100 میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

امروز، زنگ سپاس معلم در دیگر مدارس استان کرمانشاه هم به صدا درآمد.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • انتخاب دو معلم نمونه کشوری از گلستان
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد