Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@17:57:30 GMT

اعلام اسامی عاملان انتحاری انفجارهای تروریستی مصر

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۹۱۵۰

اعلام اسامی عاملان انتحاری انفجارهای تروریستی مصر

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات تروریستی دیروز (یکشنبه) به کلیسای سنت مارک در اسکندریه و کلیسای ماری جرجیس در شهر طنطا واقع در شمال قاهره را برعهده گرفت. این دو حمله انتحاری دست‌کم 44 کشته و بیش از 120 زخمی برجای گذاشته است.

داعش در رسانه های وابسته به خود ضمن تهدید به اجرای حملات جدید، ابو باره المصری و ابو اسحاق المصری را عاملان انتحاری این اقدام تروریستی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخستین انفجار تروریستی دیروز در کلیسای ماری جرجیسِ شهر طنطا واقع در 120 کیلومتری شمال قاهره روی داد که براساس آخرین آمار رسمی از سوی وزارت بهداشت مصر، دست‌کم 27 نفر کشته و 78 نفر زخمی شدند.

هدف حمله تروریستی دوم، کلیسای سنت مارک در شهر اسکندریه بود که 17 کشته و 48 زخمی برجای گذاشت. به گفته وزارت کشور مصر، چهار افسر پلیس نیز در این حمله تروریستی کشته شدند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه ای این انفجارها را حملاتی ناجوانمردانه توصیف و آن را به شدت محکوم کردند.

شورای امنیت در این بیانیه از همه کشورهای عضو خواست با دولت مصر برای شناسایی و مجازات عاملان این انفجارها همکاری کنند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرامی ستاد اطلاع رسانی جنگ مقاومت، در این بیانیه آمده است: در حمایت از مقاومت و ملت قهرمان فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به تعرض دشمن صهیونیستی به مناطق مسکونی جنوب لبنان به ویژه در شهرک‌های «القوزح»، «مرکبا» و «صربین»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک صهیونیستی «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.


شب گذشته، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی، خانه‌ای را در شهرک «صربین» در جنوب لبنان بمباران کردند. در این حمله، دست کم ۹ نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. دو نفر از زخمی‌های این حمله، آوارگان سوری ساکن این شهرک هستند.

دیگر خبرها

  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ