Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@02:23:41 GMT

هدف ساماندهي گلزار شهدا دسترسي مناسب تر مردم است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۰۰۶۲

خبرگزاري آريا- مديرکل بنياد استان بوشهر گفت: هدف از اجراي طرح ساماندهي گلزار شهدا فراهم کردن فضاي مناسب تر براي حضور بيشتر و بهتر خانواده هاي شهدا و مردم بر سرمزار شهدا است.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت الاسلام ابراهيم تشکري در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به ساماندهي گلزارهاي شهدا گفت: با ساماندهي گلزار شهداي بوشهر پيش بيني شده در موقع نياز بتوان از سيستم سرمايشي و گرمايشي در سطح آن استفاده کرد که با اين اقدام ديگر براي زائران شهدا در فصل سرما و گرما محدوديتي وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: همچنين پدران و مادران شهدا نيز که به دليل کهولت سن در شرايط نامساعد قادر به حضور در جوار قبور شهداي خود نبودند امکان دسترسي بهتر به مزار فرزند شهيدشان براي آن ها فراهم مي شود.
مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان بوشهر ادامه داد: طرح ساماندهي، دسترسي به گلزار شهدا را محدود نمي کند و در 24 ساعت شبانه روز مردم قادر به زيارت مزار شهدا خواهند بود.
تشکري يادآور شد: نقش تصاوير شهدا روي سراميک بصورت متحد الشکل و نصب آن ها در گلزار شهدا، نصب گلدان و فرش محوطه گلزار، جانمايي 2 واحد کفشداري از ديگر مزيت هاي طرح ساماندهي است.
مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان بوشهر افزود: با ساماندهي گلزار شهداي بوشهر امکان برگزاري مراسم هاي ديني و مذهبي نيز بصورت باشکوه تري در اين مکان فراهم مي شود.
تشکري گفت: براي گلزار شهداي بوشهر خادماني نيز مشغول فعاليت مي شوند که در اين ارتباط افراد زيادي از جمله برخي از مديران براي خادمي گلزار شهدا اعلام آمادگي کرده اند.
وي ادامه داد: با استفاده از ظرفيت 30 راوي عرصه کارگاه هاي شهيد شناسي نيز در مکان جديد براي دانش آموزان و دانشجويان فراهم مي شود که در اين ارتباط انعقاد تفاهم نامه هايي با آموزش و پرورش و برخي مراکز دانشگاه در دستور کار قرار دارد.
تشکري ادامه داد: در ديلم نيز اين ساماندهي انجام که با استقبال خوبي از سوي خانواده هاي شهدا و مردم همراه شده است.
وي تاکيد کرد: در ساماندهي گلزار شهداي شهر بوشهر هيچ هدفي جز تلاش براي آرامش و آسايش بيتشر مردم و به ويژه خانواده هاي شهدا دنبال نمي کنند و همه اقدام ها براي افزايش رضايت حداکثري مردم و به ويژه خانواده هاي شهداست.
تشکري يادآور شد: تا پايان سال 94 همه 210 گلزار شهداي اين استان ساماندهي شدند تا جايي که در 2 سال موفق به کسب رتبه نخست کشور در ارتباط با ساماندهي گلزارهاي شهدا شديم.
وي در ارتباط با اولويت هاي کاري اداره کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان بوشهر در سال جاري گفت: با توجه به تامين پنج هکتار زمين براي احداث نخستين اردوگاه فرهنگي تفريحي ويژه خانواده شهدا به دنبال تامين اعتبار مورد نياز هستيم تا در اولين فرصت زمينه احداث آن را فراهم کنيم.
تشکري، در ارتباط با مجتمع توانبخشي بوشهر گفت: با افتتاح فاز نخست آن زمينه استفاده خانواده هاي شهدا و ايثارگران و عموم مردم از آن فراهم شده و در تلاش هستيم با جذب سرمايه گذار بخش خصوصي زمينه واحد فرهنگي ورزشي اين مراکز را فراهم کنيم.
وي در ارتباط با شمار افراد جوياي کار خانواده شهدا و ايثارگران استان بوشهر نيز گفت: 939 نفر از فرزندان شهدا، ايثارگران و جانبازان اين استان بيکار هستند که براي حل مشکل اشتغال آنها نيازمند همکاري فرابخشي هستيم.
تشکري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: شمار شهداي استان بوشهر 2 هزار و 121 نفر و شمار شهداي مفقود الاثر آن نيز 110 نفر است.
وي يادآور شد: همچنين 39 گلزار شهداي گمنام در اين استان وجود دارد که 127 شهيد گمنام در آن ها به خاک سپرده شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول محفل قرآنی گفت: این آیین معنوی هر هفته پنج شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸:۲۰ در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار می شود.
جمالفرد افزود: محفل قرآنی این هفته فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین همراه با قرعه کشی سفر اربعین ویژه شرکت کنندگان ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای معظم شهر یاسوج برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این برنامه از اربعین سال قبل آغاز شده ادامه داد: در این برنامه ۱۵ دقیقه حزب خوانی قرآن، ۲۰ دقیقه تدبر در قرآن، ۲۰ دقیقه روایتگری شهدا و ۱۵ دقیقه پخش فیلم و تیزر با موضوع قرآن، دفاع مقدس و مناسبت های هفته اجرا می شود.
مسئول محفل قرآنی گلزار مطهر شهدای یاسوج با دعوت از مردم برای شرکت در این مراسم گفت: فردا علاوه بر اجرای برنامه های قرآنی از همه بانیان و همکاران و خیران قدردانی و به قید قرعه به ۱۲ نفر از شرکت‌کنندگان کمک هزینه زیارت اربعین به مبلغ هر نفر ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ریال اهدا می شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • بازار صالح آباد کجای تهران است و مناسب کیست؟
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج