Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اجرایی ستاد طرح ملی بسیج همگام با کشاورز خراسان رضوی گفت: از حجم ۴۰۰ شبکه طرح همگام با کشاورز در 30 ناحیه در سطح استان ۳۰۱ شبکه را فعال کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یاسر زنگنه در گفتگو با خبرنگارپرستوهااظهار کرد: طرح همگام با کشاورز خراسان رضوی در سطح استان از حجم ۴۰۰ شبکه طرح همگام با کشاورز در ۳۰ ناحیه در سطح استان ۳۰۱ شبکه را فعال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اجرایی ستاد طرح ملی بسیج همگام با کشاورز خراسان رضوی ادامه داد: حدود ۱۰۰ کارشناس بسیجی از مهندسین کشاورزی متخصص در حوزه‌های کشاورزی و دام‌پروری در طرح همگام با کشاورز خراسان رضوی فعالیت داشته‌اند.

وی افزود: ۱۰۰۰ کشاورز از خدمات آموزشی طرح همگام با کشاورز در قالب کلاس‌های آموزشی به‌صورت رایگان آموزش‌دیده‌اند و نتایج آن در عملکرد حاصل شد.

بیش از۱۰۰کارشناس کشاورزی درزمینه تسهیلگری آموزش‌دیده‌اند

زنگنه با تأکید بر استمرار آموزش‌های تخصصی برای افزایش بهره‌وری بیان کرد: به همت کارشناسان نخبه و اساتید دانشگاهی بیش از ۱۰۰ کارشناس درزمینهٔ تسهیلگری آموزش‌دیده‌اند تا ضمن هم‌افزایی راهکارهای جدید نیز معرفی شود.

مسئول اجرایی ستاد طرح ملی بسیج همگام با کشاورز خراسان رضوی تصریح کرد: محصولات هدف در طرح همگام با کشاورز گندم، جو، کلزا، زعفران، انار، پسته، انگور و سیب تعیین شدند و خوشبختانه تغییرات عملکردی خوبی در سطح استان ایجاد شد

وی خاطرنشان کرد: سعی در افزایش عملکرد در استان خراسان رضوی با توجه به اقلیم‌های متنوع انجام شد که تغییرات مثبتی در عملکرد محصولات هدف در مشهد، چناران، قوچان، جوین، بردسکن، کاشمر، خلیل‌آباد، رشتخوار، تربت‌جام و نیشابور شاهد بودیم.

استفاده از بذور متناسب با هر منطقهبه میزان نیاز یکی از راهکارهای افزایش عملکرد در طرح همگام با کشاورز است

زنگنه ادامه داد: عمده‌ترین کارها در راستای افزایش عملکرد در طرح همگام با کشاورز استفاده از بذور متناسب با هر منطقه به میزان نیاز، استفاده بهینه از سموم در راستای تولید محصول سالم، برگزاری همایش‌های علمی سازی کشاورزی در سطح استان به‌صورت فصلی در جهت علمی کردن کشاورزی باهدف رسیدن به افزایش عملکرد پایدار و استفاده بهینه از منابع آبی بود.

مسئول اجرایی ستاد طرح ملی بسیج همگام با کشاورز خراسان رضوی با تأکید بر اینکه استفاده بهینه از منابع آبی مورد تأکید است، افزود: در خصوص اینکه استفاده بهینه از منابع آبی یل ترغیب کشاورزان به استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری تحت‌فشار و یا کم‌فشار و یا استفاده از انتقال آب با عملیات لوله‌گذاری و ایجاد کانال‌کشی کارهای ترویجی و اجرایی انجام‌شده است.

وی افزود: به کار بردن ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی مناسب از دیگر راهبردهای طرح همگام با کشاورز در به زراعی و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی هدف بود.

کارهای ویژه برای تولید محصول سالم در طرح همگام با کشاورز انجام دادیم

زنگنه یادآور شد: در طرح همگام با کشاورز چند کار ویژه در راستای تولید محصول سالم انجام‌شده است به صورتی که در خلیل‌آباد توسط کانون بسیج مهندسین کشاورزی کاهش خسارت کرم خوشه خوار با نصب تله‌های پیش‌آگاهی در جهت تولید کشمش مرغوب و مقابله با آفت چوب‌خوار پسته با نصب تله شکار انبوه پروانه خوار انجام‌شده است.

وی افزود: یکی از مزیت‌ها در طرح ملی بسیج همگام با کشاورز نسبت به طرح‌های دیگر ترویجی که سابقاً در عرصه کشاورزی انجام‌شده این است که این طرح به‌صورت مردمی و توسط خود مردم روستا انجام می‌شود.

علم و تجربه در کنار هم به کمک کشاورزان می‌رود

مسئول اجرایی ستاد طرح ملی بسیج همگام با کشاورز خراسان رضوی بیان داشت: کشاورزان این طرح در کنار علم کارشناس مربی از تجربه یک کشاورز پیشرو نیز استفاده می‌کنند درواقع علم و تجربه در کنار هم به کمک کشاورزان می‌رود.

وی در انتها گفت: مهم‌ترین عامل موفقیت طرح ملی بسیج همگام با کشاورز این است که پایگاه‌های بسیج در روستا به‌عنوان کارگروه علمی کردن کشاورزی در روستا با مسئولیت فرمانده پایگاه است.

سردار نقدی به عنوان مسئول سازمان بسیج مستضعفین در سال ۹۲ تصمیم گرفتند تا جهاد سازندگی را احیا کنند و با عمل به فرمان مقام معظم رهبری، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی را در روز ۲۷ خردادماه ایجاد کرد. شاخص ترین برنامه ما در سال طرح بسیج همگام با کشاورز است و در این طرح مهندسین ما به صورت شبکه ای یعنی هر مهندس در دو روستا قرار می گیرد و به مشکلات کشاورزی منطقه می پردازد. مهندسین در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت و رسیدگی مشکلات به کشاورزان کمک می کنند و کشاورزان نیز تعامل بسیار خوبی با آن ها دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟