Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چرا از همان آغاز با مطرح شدن نام ابراهيم رئيسي، نه فقط ديگر نامزدها و يا مشتاقان نامزدي در ميان اصولگرايان در عمل به حاشيه رانده شدند، بلکه زمينه‌هاي ترميم شکاف به ظاهر پرناشدني جبهه پايداري با ديگر تشکل‌هاي اصولگرا هم فراهم شده است؟

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، همزمان با قطعي شدن حضور آيت الله رئيسي به عنوان يکي از کانديداهاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، سايت شبکه بي بي سي، وابسته به دولت انگليس در يادداشتي با عنوان آيا ابراهيم رئيسي پديده انتخابات اين دوره است؟ به بررسي جايگاه آيت الله رئيسي در انتخابات رياست جمهوري پيش رو پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چرا ابراهيم رئيسي يکباره و تا اين اندازه در عرصه سياست در جمهوري اسلامي مطرح و مهم شده است؟ چرا از همان آغاز با مطرح شدن نام ابراهيم رئيسي، نه فقط ديگر نامزدها و يا مشتاقان نامزدي در ميان اصولگرايان در عمل به حاشيه رانده شدند، بلکه زمينه‌هاي ترميم شکاف به ظاهر پرناشدني جبهه پايداري با ديگر تشکل‌هاي اصولگرا که اکنون در قالب ائتلاف جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي (جمنا) گرد هم آمده اند، نيز فراهم شده است؟

نگاهي به کارنامه ابراهيم رئيسي نشاني از آن ندارد که او بازيگر نقش اولي در سياست جمهوري اسلامي بوده باشد. بنابراين، مي‌توان پرسيد او که تمام دوران فعاليتش در دستگاه قضايي جمهوري اسلامي سپري شده، و 14 ماه پيش با حکم آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان متولي نهاد پرنفوذ و ثروتمند آستان قدس رضوي معرفي شد، چه دارد که حتي طرح نامش ديگر مدعيان رياست جمهوري را در ميان اصولگرايان به تاملي دوباره در نامزدي خود واداشته است؟

ابراهيم رئيسي، در سال 1359، زماني که تنها 20 سال داشت ابتدا به سمت دادستان کرج و اندکي بعد با حفظ سمت به دادستاني همدان منصوب شد. در سال 1364، جانشين دادستان تهران شد و در جنجالي‌ ترين فعاليت خود، در سال 1367 با حکم مستقيم آيت الله خميني، به همراه حسينعلي نيري، مرتضي اشراقي و مصطفي پورمحمدي عضو هيئتي شد که حکم اعدام هزاران زنداني سياسي را صادر کرد.
پس از آن، ابراهيم رئيسي پله‌هاي ترقي در دستگاه قضايي را با سرعت بيشتري پيمود: از سال 1368 تا 1373 دادستان تهران شد، از سال 1373 تا 1383 رياست سازمان بازرسي کل کشور را بر عهده گرفت و بعد از آن به مدت ده سال، معاون اول قوه قضاييه شد. پيش از آنکه متولي آستان قدس رضوي شود، يک سال دادستان کل کشور بود و بيش از چهار سال است که دادستان دادگاه ويژه روحانيت است.

چنين پيشينه‌اي، تصويري از او به عنوان چهره‌اي سياسي که قصد رياست جمهوري کند به دست نمي‌دهد، پس ناگهان اين قدرت وحدت آفريني از کجا آمده که اصولگرايان را واداشته تا دريافت پاسخي از او، عملا پرونده نامزدي ديگر چهره‌هاي مورد نظر خود را ببندند؟

در چند سال اخير، به ويژه در پي بستري شدن آيت‌الله خامنه‌اي، بحث جانشيني (آيت الله) رئيسي در سطحي وسيع مطرح شد.

به دلايلي متعددي حدس و گمان‌هاي بسيار در مورد رهبر آينده جمهوري اسلامي مطرح و از افراد مختلفي نام برده شد، اما هيچ کس، کوچک‌ترين اشاره‌اي هم به [آيت الله] رئيسي نمي‌کرد، تا اينکه در رويدادي نه چندان قابل پيش بيني، آيت‌الله خامنه‌اي، آستان قدس رضوي را به او سپرد و ناگهان، نام وي نيز در فهرست جانشينان احتمالي رهبري ظاهر شد.
به همين دليل، نامزدي او در انتخابات رياست جمهوري مي‌تواند چنين مهم و تعيين کننده شود.

به گزارش جام نيوز، بي بي سي در ادامه با تلاش براي منصرف کردن آيت الله رئيسي از حضور در انتخابات مي نويسد: «با اين همه، خود را در معرض راي مردم قرار دادن و شرکت در رقابت‌هاي انتخاباتي، به ويژه وقتي رييس جمهوري وقت خود يکي از رقبا است چندان هم ساده و بي‌خطر نيست و با پيچيدگي‌هاي بسيار همراه است؛ به ويژه براي کسي مثل ابراهيم رئيسي که نه قبلا هرگز با راي مردم انتخاب شده و نه براي رسيدن به رهبري به راي مستقيم مردم نياز دارد.»

بي بي سي در ادامه با اشاره به قطعي شدن نامزدي افزود: «وقتي براي اولين بار جمنا از ابراهيم رئيسي به عنوان يکي از نامزدهاي خود نام برد، نزديکانش گفتند که او نامزد نخواهد شد. خود او هم 18 اسفندماه سال گذشته تاکيد کرد که نامزد انتخابات نخواهد شد، اما به نظر مي‌رسد در يک ماه گذشته اتفاقات ديگري رخ داده و يا نزديک شدن به زمان ثبت نام موجب شده که حالا از قطعي شدن نامزدي وي سخن برود.

پيش از اين، هيچ يک از نامزدهاي رياست جمهوري در چنين وضعيتي قرار نداشتند، حتي اکبر هاشمي رفسنجاني که اکنون به نظر مي‌رسد مرگش، نتايج خود را در اين انتخابات آشکار خواهد کرد. به همين دليل، بازار تحليل و حدس وگمان‌ها داغ شده همان طور که انتظار مي‌رود تنور انتخابات چنين شود.»



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال

آفتاب‌‌نیوز :

 سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!