Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@05:41:28 GMT

نوشیدنی هایی مفید برای حفظ سلامت پوست

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۱۰۸۱

نوشیدنی هایی مفید برای حفظ سلامت پوست

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ فصل بهار خبر از آمدن هوای گرم می دهد. معمولا بدن در چنین روزهایی سریع تر آب خود را از دست می دهد. کم آبی هم بلافاصله روی پوست تاثیر منفی می گذارد.

اگر می خواهید بدن و پوست تان همیشه با طراوت بماند، به اندازه کافی آب بنوشید.

علاوه بر نوشیدن آب، یکسری نوشیدنی های دیگر وجود دارد که می توانند پوست تان را باطراوت و در عین حال درخشان نگهدارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله به چند مورد از آنها اشاره شده است.


آب زغال اخته، موز و شیر نارگیل

تعریق سبب از دست رفتن آب و الکترولیت های بدن( منظور املاحی نظیر کلرید سدیم، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است) می شود و فرد دچار صدمات فراوانی از جمله مشکلات قلبی-عروقی می شود و در عین حال پوست بدن او، طراوت خود را نیز از دست می دهد.

نارگیل به طور طبیعی میوه ای انرژی بخش است و سرشار از الکترولیت و منبع خوبی از پتاسیم می باشد. البته موز علاوه بر پتاسیم، دارای منیزیم فراوان می باشد و می تواند انرژی خوبی برای ماهیچه ها فراهم کند.

زغال اخته نیز منبع فراوانی از آنتی اکسیدان ها هستند. ترکیبی از آب این میوه ها، نوشیدنی خوبی برای داشتن پوستی شفاف آماده می کند.


آب سیب

نوشیدن آب سیب پوست را باطراوت و درخشان می کند.

به دلیل وجود آنتی اکسیدان های بسیار قوی در پوست و گوشت سیب، اثرات مضر رادیکال های آزاد در پوست را از بین برده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

همچنین روند چروک شدن پوست و تشکیل نقاط قهوه ای روی پوست و دیگر مشکلات ناشی از مسن شدن را کند می کند.

سیب همچنین روند جریان خون را بهبود می بخشد و این موضوع پوست را جوان نگه می دارد. جریان مرتب خون، سلول های مرده را با سلول های تازه جایگزین می شوند.


آب چغندر

اگر مقدار فراوانی آهن، پتاسیم، نیاسین (ویتامین ب3)، مس و ویتامین سی می خواهید، آب چغندر مصرف کنید. چغندر فواید ضد التهابی دارد و سرشار از مواد مغذی کلسیم، منگنز، منیزیم، روی و اسیدفولیک است. آب چغندر به پاکسازی کبد می پردازد و مشکلات پوستی را برطرف می کند. نوشیدن روزانه مخلوطی از آب چغندر و آب لیموترش، اثر بسیار خوبی روی طروات پوست دارد.


آب هویج

هویج ها بهترین گزینه برای طراوت و شادابی پوست هستند.

هویج سرشار از بتاکاروتن که یک ویتامین آ بسیار قوی است، می باشد و این سبزی می توان از فساد سلول های پوست پیشگیری کرده و پوست را شاداب و سلامت نگهدارد.

همچنین ویتامین آ موجود در آب هویج، می تواند بافت های بدن، چشم ها، استخوان و دندان ها را سالم نگهدارد.

هویج ها همچنین مقدار بسیار زیادی ویتامین سی دارند و این ویتامین می تواند رشد کولاژن را افزایش داده و انعطاف پذیری پوست را حفظ کند.

در ضمن هویج می تواند الکترولیت بدن را در حد متعادل نگهدارد و از جوش ،نقاط تیره و همچنین اثر زخم های پوست بکاهد.

آب زنجبیل

آب زنجبیل علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و اثرات سلامتی کلی روی بدن دارد، فواید بسیاری برای پوست دارد. زنجبیل حاوی منیزیم، پتاسیم، منگنز و ویتامین ب 6 است که فواید ضد التهابی دارد.

نوشیدن آب زنجبیل با چین و چروک پوست صورت تان مبارزه می کند و به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان از مقدار توکسین موجود در سلول های پوست کاسته و روند پیری پوست را آهسته می کند.

همچنین آب تازه رنجبیل می تواند آفتاب سوختگی را درمان کند و باعث شفافیت پوست شود. اثر رخم ها را نیز از بین می برد.


آب انگور

انگور " ملکه میوه ها" نامیده شده است و سرشار از ویتامین سی بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن ، قند انرژی دهنده و آنتی اکسیدان های ضد التهاب است.

آب انگور یکی از بهترین درمان های آفتاب سوختگی است و به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی در این میوه، روند پیری پوست آهسته شده و پوست شاداب باقی می ماند.

همچنین با از بین بردن سلول های مرده پوست به جوان سازی پوست کمک بسیاری می کند. اثر به جا مانده از زخم ها را کاهش می دهد و پوست را شفاف و درخشان می کند.


آب کلم کالی

برگ های سبز کلم کالی سرشار از مواد مغذی است. آن حاوی ضد التهاب طبیعی است که با انواع جوش و دیگر مشکلات پوستی مبارزه می کند.

آب کلم کالی همچنین روده را پاکسازی می کند. درضمن منبعی غنی از ویتامین های آ، ب1، 2 و 3 ، سی، ایی، کا، بتاکاروتن، کلسیم، مس، آهن، فسفر، منیزیم، اسیدهای چرب امگا3 است که برای سلامت پوست مفید هستند.

کلم کالی به دلیل اینکه بیش از سبزی های برگدار سبز دیگر آنتی اکسیدان دارد، ماده ای عالی برای پیشگیری از ایجاد رادیکال های آزاد است و بدین ترتیب جلوی صدمه به پوست را می گیرد و روند پیری پوست را به تعویق می اندازد.

آب لیموترش

آب لیموترش، فواید پزشکی و غذایی فراوانی دارد. لیموترش سرشار از ویتامین سی، اسیدسیتریک و ویتامین های ب است و به پاکسازی خون وکلیه کمک کرده و بدن را از شر دیگر مواد سمی خلاص می کند.

لیموترش می تواند پوست را شفاف و درخشان کند. از آنجایی که حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است، رادیکال های آزاد را خنثی می کند و تولید کولاژن را افزایش می دهد.

این میوه در برطرف کردن نقاط تیره پوست موثر است و پوست هایی که بر اثر برنزه کردن صدمه دیده اند را بهبود می بخشد. کمی عسل به آب لیموترش اضافه کنید تا اثر آن دوچندان شود.


آب جعفری

جعفری گیاهی است که می تواند لکه های پوستی را برطرف کند. جلوی عفونت مثانه را گرفته و مجرای ادراری، کبد و کلیه را تمیز نگه دارد.

به دلیل وجود ویتامین کا در سبزی جعفری، بهترین آب سبزی برای روشن کردن پوست است. همچنین وجود ویتامین سی و کلروفیل در جعفری، به برطرف کردن حلقه های سیاه دور چشم کمک می کند.

جعفری ویژگی های ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد و به همین دلیل می تواند جوش ها و دیگر مشکلات عفونی پوست را برطرف کند.

این سبزی حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، تاسیم، منگنز، مس و روی است و وجود این مواد برای سلامت پوست الزامی است.


آب تره

آب تره به پاکسازی خون و کبد کمک می کند و آنتی اکسیدانی قوی برای سالم و درخشان نگهداشتن پوست است.

مصرف یک لیوان آب تره می تواند نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامین آ را برطرف کند.

آن همچنین منبع خوبی از ویتامین های سی، ایی، کا، بتاکاروتن، ویتامین های ب، فولات، ید و کلسیم است.

آب تره با محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش، از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری می کند.

همچنین در درمان خارش پوست و آفتاب سوختگی بسیار موثر است. از آنجایی که تره ، سرشار از سولفور است می تواند پوست را شفاف و بهبود بخشد.


چند نکته در مصرف آب میوه و سبزی

* از سبزی و میوه های خام و تازه برای آبگیری استفاده کنید. زیرا سبزی و میوه های تازه، بیشترین ویتامین و مواد معدنی را دارند.

* از میوه و سبزی های ارگانیک استفاده کنید. همچنین هنگام شستن آنها نهایت دقت را به کار برید. می توانید آنها را با سرکه سیب بشویید.

* به علت اینکه آب میوه و سبزی ها به محض آماده شدن، شروع به اکسیده شدن می کنند، بنابراین آب آنها را بلافاصله باید مصرف کرد.

* از آنجایی که آب میوه و سبزی ها، قند فراوان دارند، آن را با آب معمولی رقیق کنید. یعنی در هر لیوان باید نصف آن آب معمولی باشد.

* تنها آب میوه و سبزی برای سلامت بدن کافی نیست، باید رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشید.


منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو

این روغن مفید از دانه درخت ماکادمیا بومی استرالیا گرفته می‌شود و در دمای اتاق مایعی شفاف و زردرنگ است که معمولا خالص استفاده می‌شود. با رایج‌ترین کاربردهای این روغن مفید در ادامه آشنا می‌شوید.

۱. آشپزی

به گزارش چطور، روغن گیاهی ماکادمیا یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توانید برای آشپزی سالم استفاده کنید. نقطه دود این روغن از بسیاری روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون بالاتر است و این باعث می‌شود برای سرخ‌کردن هم مناسب باشد.

۲. مراقبت از پوست

این روغن گیاهی یکی از اجزای مهم بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. ممکن است بپرسید که «آیا فرد می‌تواند روغن خالص را مستقیما روی پوستش بمالد؟» خب بهتر است ابتدا این روغن را روی قسمت کوچکی از پوست‌تان بمالید و آن را آزمایش کنید. برخی از افراد ممکن است پس از استفاده مستقیم این روغن روی پوست، دچار جوش شوند. افرادی که به آجیل درختی آلرژی دارند نباید از روغن ماکادمیا استفاده کنند.

۳. تقویت مو

بسیاری از افراد از روغن دانه ماکادمیا خالص برای تقویت مو و حالت‌دادن به آن استفاده می‌کنند. افرادی که از این روغن گیاهی به‌عنوان نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو استفاده می‌کنند معتقدند که این روغن گیاهی برای تقویت، صافی و درخشندگی موها بسیار مفید است.

خواص روغن ماکادمیا ۱. تقویت سلامت قلب

مصرف روغن ماکادمیا برای پخت‌وپز سلامت قلب را تقویت می‌کند. این روغن گیاهی دارای مقدار زیادی چربی تک غیراشباع است که مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و کم‌شدن مقدار کلسترول بد هم از حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

۲. سرشار از آنتی‌اکسیدان

روغن دانه ماکادمیا منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. رادیکال‌های آزاد در بدن باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شوند و استرس اکسیداتیو نیز در پیری زودرس و ابتلا به انواع سرطان نقش دارد. دریافت آنتی‌اکسیدان‌ها بهترین روش مقابله با رادیکال‌های آزاد است.

همچنین این روغن گیاهی سرشار از اسید اولئیک است، نوعی اسید چرب غیراشباع که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. بر اساس آزمایشی که سال ۲۰۱۶ روی موش‌ها انجام شد، مصرف مکمل‌های اسید اولئیک از بدن در برابر اثرات استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

سایر پژوهش‌ها هم حاکی از آن‌اند که ممکن است مصرف اسید اولئیک برای پیشگیری از سرطان و بیماری‌های خودایمنی و التهابی مفید باشد. بااین‌حال برای تأیید این یافته‌ها لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.

۳. سرشار از ویتامین E

روغن دانه ماکادمیا حاوی موادی به‌نام توکوترینول است که از خانواده ویتامین E محسوب می‌شوند. بر اساس پژوهش‌ها، ویتامین E و توکوترینول‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند که ممکن است در برابر ابتلا به سرطان و انواع دیگر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی‌عروقی و عصبی از بدن محافظت کنند.

۴. کاهش خارش و جوش پوست

بسیاری از افراد از روغن ماکادمیا برای لک صورت و جوش‌های پوستی استفاده می‌کنند. فیتواسترول موجود در این روغن گیاهی برای کاهش التهاب بسیار مؤثر است. این روغن گیاهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و مالیدن محصولات حاوی روغن دانه ماکادمیا روی پوست خارش پوست و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد و عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را نیز درمان می‌کند.

۵. ترمیم جای زخم و ترک‌های پوستی

ماکادمیا سرشار از اسید لینولئیک، اسید پالمیتولئیک و اسید اولئیک است و بر اساس پژوهش‌ها، این مواد برای درمان ترک‌های پوستی و ترمیم جای زخم بسیار مفیدند. این روغن گیاهی مرطوب‌کننده‌ای فوق‌العاده است که باعث تغذیه پوست به بهترین شکل ممکن می‌شود.

۶. پیشگیری از چین‌وچروک‌های زودرس

روغن دانه ماکادمیا حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان کمیاب به‌نام اسکوآلن است که با تحریک بازسازی کراتینوسیت‌های پوست از ایجاد چین‌وچروک‌های زودرس روی پوست پیشگیری می‌کند. اسید لینولئیک یکی از اسیدهای مفید موجود در روغن ماکادمیاست که پوست را آب‌رسانی می‌کند. آب‌رسانی به پوست با این روغن مفید از ایجاد چین‌وچروک روی پوست پیشگیری می‌کند.

۷. درمان ترک‌خوردگی لب‌ها

خواص ضدالتهابی این روغن باعث شده این روغن مفید در بسیاری از محصولات آرایشی مختلف از جمله رژ لب، کرم ضدآفتاب و نرم‌کننده‌های پوست استفاده شود. حتی می‌توانید با استفاده از این روغن گیاهی و موم زنبور عسل یک بالم لب خانگی درست کنید که با آب‌رسانی به لب‌ها ترک‌خوردگی آنها را درمان می‌کند و ظاهر زیباتری به لب‌هایتان می‌دهد.

۸. نرم‌کردن موهای وز و خشک

این روغن گیاهی حاوی اسیدهای چربی است که درخشندگی و رطوبت موها را تقویت می‌کنند. اگر موهای خشک و وزی دارید، حتما محصولات مراقبت از موی حاوی روغن گیاهی ماکادمیا را امتحان کنید. این روغن چربی زیادی ندارد و بسیار سبک است و بدون چرب‌کردن موها، وزی و خشکی موهایتان را برطرف می‌کند.

۹. آب‌رسانی به پوست سر

خواص روغن ماکادمیا برای مو در حدی است که حتی برای تقویت ریشه موها هم مفید است. این روغن گیاهی پرطرف‌دار تولید چربی پوست سر را تنظیم کند و این‌طوری پوست سر و موها را همیشه مرطوب نگه می‌دارد. اسید اولئیک موجو در این روغن گیاهی پوست سر را بازسازی و با مرطوب‌کردن و تغذیه پوست آن را بسیار نرم می‌کند.

۱۰. کمک به کاهش وزن

این روغن گیاهی سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و چربی‌های مفید و سالم است. اسید پالمیتولئیک موجود در روغن ماکادامیا باعث افزایش متابولیسم چربی و کاهش ذخیره چربی می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۷ برای چربی‌سوزی و مهار اشتها بسیار مفیدند.

همه این اثرات باعث می‌شوند این روغن گیاهی برای وزن کم‌کردن مناسب باشد. برخی معتقدند روغن ماکادمیا برای حجم دهی قسمت‌های مختلف بدن نیز مفید است و به‌عنوان روغن ماساژ از آن استفاده می‌کنند. البته پژوهشی برای تأیید این اثربخشی انجام نشده است.

سؤالات رایج ۱. آیا روغن ماکادمیا باید در یخچال نگهداری شود؟

بله. روغن دانه ماکادمیا باید در جای خنک و در ظرفی دربسته نگهداری شود.

۲. آیا روغن ماکادمیا بهتر از روغن زیتون است؟

از نظر آماری روغن گیاهی ماکادمیا حاوی ۸۵درصد چربی‌های تک غیراشباع و روغن زیتون حاوی ۷۶درصد این چربی‌هاست. علاوه‌بر این، نسبت اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در ماکادمیا کاملا متعادل است.

هر دوی این روغن‌ها برای مرطوب‌کردن و نرم‌شدن پوست و مو مفیدند، اما روغن ماکادمیا ۴۰ برابر قوی‌تر از روغن زیتون است که این باعث می‌شود در محصولات مراقبتی بیشتری استفاده شود و طرف‌داران بیشتری هم داشته باشد.

۳. آیا روغن ماکادمیا زود خراب می‌شود؟

در مقایسه با بسیاری از روغن‌های دیگر که به‌سرعت فاسد می‌شوند، ماکادمیا دوام بیشتری دارد. پس از برداشت دانه ماکادمیا و گرفتن روغن آن به مدت ۲ سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

روغن ماکادمیا علاوه‌بر فواید بی‌نظیر برای پوست و مو، روغنی فوق‌العاده خوش‌طعم برای پخت‌وپز نیز محسوب می‌شود و فواید سلامتی بسیاری دارد. بااین‌حال افرادی که به آجیل حساسیت دارند، باید از مصرف این روغن پرهیز کنند یا قبل از استفاده از آن به هر شکلی (چه خوراکی و چه موضعی روی پوست و مو) با پزشک مشورت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی