Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی گفت: این جشنواره به منظور ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش و مهارت‌های مربیان و دبیران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرسول کریمی اظهار کرد: «جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی» فرصت مناسبی است تا مربیان، مشاوران و دبیران این درس با شیوه‌های موفق و فعال تدریس آشنا شوند این جشنواره به منظور ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش و مهارت‌های مربیان و دبیران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اجرای راهکار سند تحول بنیادین مبتنی بر توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان، تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملی و ایجاد فرصت‌های بازآموزی مستمر علمی، تحقیقاتی و مطالعاتی، برگزاری جشنواره‌ الگوهای تدریس برتر ضرورت پیدا می‌کند.

معاون پروشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ سومین جشنواره الگوی برتر تدریس کتاب تفکر و سبک زندگی امسال نیز مانند سال‌های گذشته در شهر تهران در حال برگزاری است و تا کنون 40 طرح درس و فیلم تدریس داوری شده با موضوعات مختلف از مناطق شهر تهران به اداره آموزش‌وپرورش شهر تهران ارسال شده است.

کریمی در رابطه با موضوعات تخصیصی پایه هفتم عنوان کرد: پرسش مناسب سبگ زندگی چیست و عوامل مؤثر بر آن کدام است ، راز تعادل و اضطراب چیست، خودارزیابی نوبت دوم تفکرو پژوهش همچنین موضوعات تخصیصی پایه هشتم بدین شرح است: رسانه‌ها و تأثیرات آنها بر زندگی ما، رفتار پرخطر چیست ، عادت‌ها، مهارت کنترل استرس و مهارت تصمیم‌گیری.

وی مطرح کرد: پس از داوری نهایی برترین طرح درس و فیلم تدریس پایه هفتم و هشتم از اداره امور تربیتی شهر تهران به وزارتخانه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

R1014132/P34399/S2,22/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنه دکارت و شک کردن

خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزاده پورحسینی؛ بچه‌ها بیایید در مورد رنه دکارت و عقیده‌اش درباره شک و تردید صحبت کنیم. رنه دکارت مرد بسیار باهوشی بود که مدت‌ها پیش زندگی می‌کرد. لو دوست داشت در مورد مسائل مختلف فکر کند و سوال بپرسد. یک روز شروع به فکر کردن به چیزهایی کرد که می‌تواند واقعاً در مورد آنها مطمئن باشد و متوجه شد که تقریباً به همه چیز می‌تواند شک کند.

دکارت فکر می‌کرد شاید همه چیز در اطراف او فقط یک رویا باشد. این مسئله باعث شد که او نسبت به همه چیزهایی که می‌دانست، شک و تردید به دلش راه دهد. رنه دکارت گمان می‌کرد که اگر به چیزی شک کند، به این معنی است که کاملاً در مورد آن مطمئن نیست. این موضوع باعث شد که او از خود بپرسد که آیا چیزی وجود دارد که قطعی باشد یا خیر. بعد متوجه شد از آنجایی که می‌توانست به همه چیز شک کند، پس حتماً چیزی وجود دارد که این شک را به وجود آورده است.

و آن چیز این بود که حتی اگر من به همه چیز شک کنم، به عنوان کسی که شک دارد به این مسئله تردیدی وارد نیست که وجود دارد. شاید درک این جمله کمی برایتان سخت باشد، اما با کمی فکر کردن آن رابه خوبی درک می‌کنید.

بنابراین رنه دکارت گفت: «من شک دارم، پس هستم.» این جمله به این معناست که چون می‌توانست فکر کند و سؤال کند، مطمئناً می‌دانست که باید وجود داشته باشد. این نکته برای دکارت بسیار مهم بود زیرا نشان می‌داد که حداقل یک چیز قطعی است . وجود خودش!

و این همان چیزی است که رنه دکارت در مورد شک و وجود گفت.

حالا بیایید ببینیم دکارت چطور همه چیز را مورد شک قرار می‌داد؟

به این سوالات فکر کنید.

1-آیا دیوار روبه‌روی من واقعا وجود دارد؟

2-ممکن است من الان در خواب و رویا باشم؟

3-ممکن است 2+2=5 باشد؟

اگر به نظر شما سوالاتی که پرسیده شد درست باشد. پس شما یکی از طرفداران دکارت هستید.

ایستگاه تفکر

به نظر شما اگر از دکارت می‌پرسیدند «ذهن همان مغز است؟» چه پاسخی می‌داد؟

روزی روزگاری در دهکده ای کوچک، پسری کنجکاو به نام تامی بود.

او عاشق خواندن و یادگیری در مورد جهان، به ویژه فلسفه بود.

تامی در حال خواندن یک کتاب بود که در آن جمله‌ای از «رنه دکارت » نوشته شده بود. جمله این بود: «من فکر می‌کنم. پس هستم.»

تامی شروع به زیر سوال بردن این ایده کرد و به این فکر کرد که آیا این جمله واقعاً درست است یا خیر؟

او بعد ازصحبت با دوستانش و مشاهده دنیای اطرافش به دنبال پاسخ بود.

همانطور که رشد می‌کرد، همچنان به تفکر در دیدگاه دکارت می‌پرداخت و آن را از زوایای مختلف بررسی می‌کرد.

تامی متوجه شد که شک کردن طبیعی است و زیر سوال بردن چیزها بخش مهمی از درک جهان است.

او توانایی خود در تفکر را پذیرفت و به این نتیجه رسید که دیدگاه دکارت، با اینکه  تفکر برانگیزاست. تنها یک دیدگاه در میان بسیاری از دیدگاه‌ها است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مروری بر گل ها و مهارت های برتر رونالدو نازاریو در اینتر / فیلم
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله دلاکی با ۳۳ مهارت؛ مشهورترین دلاک ایرانی که بود؟
  • گل ها و مهارت های برتر کول پالمر با پیراهن چلسی در فصل 2023/24 (قسمت دوم) / فیلم
  • رنه دکارت و شک کردن
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله با ۳۳ چشمه مهارت