Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برجام را تحولی در صنعت دریایی و بانکرینگ دانست و عنوان کرد: در سال 95 صادرات از بنادر این استان نسبت به واردات چهار برابر افزایش یافت که این مساله دستاورد مستقیم برجام است.

‌به گزارش ایسنا، ‌الله‌مراد عفیفی‌پور امروز (21 فروردین) در نشستی خبری در خصوص اقدامات سفرها نوروزی این اداره کل، اظهار کرد: هرساله ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در حوزه دریایی به ریاست اداره کل استان هرمزگان تشکیل شده و حدود 27 عضو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اعضای این ستاد شامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با دریا در استان، فرمانداری‌های شهرستان‌ها در نوار ساحلی 2200 کیلومتری، دریابانی، هواشناسی، تعاونی‌های شناور دار، شهرداری، حلال احمر، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی و غیره است.

عفیفی‌پور با بیان اینکه اقدامات این ستاد برای طرح نوروزی از پایان شهریورماه هرسال کلید خورده و بازرسی‌های دوره‌ای شناورها در نیمه دوم هرسال به‌طورجدی شروع می‌شود، افزود: این به معنای فراموش شدن مباحث فنی شناورهای مسافری در نیمه اول سال نیست اما در 6 ماهه دوم سال به‌صورت ویژه‌تری پیگیری می‌شود.

رئیس کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه فعالیت این ستاد از روز 25 اسفند هرسال شروع و تا 15 فرودین ماه ادامه دارد، اضافه کرد: هرساله قبل از شروع طرح نوروزی بازرسی‌ها، مباحث فنی شناورها، آموزش‌های دوره‌ای پرسنل شناورها انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه یکی از کارهای جدید امسال ستاد تسهیلات سفرهای دریایی نوروزی استان هرمزگان بازدید فرماندهان شناورها از مرکز وی‌تی‌اس اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بود، تصریح کرد: فرماندهان شناورها بخشی از آموزش ایمنی مسیر خود را در این مرکز دیدند و آنجا متوجه شدند که چگونه مانیتور شده و هیچ‌گاه هیچ شناوری در این مسیر نمی‌تواند از تیررس حضور مانیتورینگ پرسنل اداره بنادر و دریانوردی استان خارج شود و متوجه شدند که کنترل تردد به‌صورت کاملاً مکانیزه و الکترونیکی قابل انجام است.

این مقام مسئول کار جدید دیگر ستاد تسهیلات سفرهای دریایی نوروزی استان هرمزگان را حضور مهمان‌داران خانم در شناورها عنوان کرد و افزود: از اوایل فروردین این بانوان مهماندار در شناورها مستقر شده و شروع به کارکردند که از این طریق هم در استان اشتغال ایجاد شد و هم اعتباری تا بانوان بتوانند در بخش دریایی نیز توانایی‌های خود را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه باید بالغ‌بر 50 نفر مهماندار خانم جذب می‌کردیم که تاکنون نصف آن‌ها جذب‌ شده‌اند، افزود: بقیه نیروی موردنظر در حال آموزش و جذب هستند و این موضوع بازخورد بسیار خوبی بین مسافرین داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در طول دوره 21 روزه فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای دریایی نوروزی استان هرمزگان بالغ‌بر چهار میلیون و 816 هزار تردد دریایی مسافر و گردشگر داشته‌ایم، اضافه کرد: از این تعداد حدود چهار میلیون آن مسافر و حدود 800 هزار نفر گردشگر بوده‌اند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه تردد مسافری نسبت به سال گذشته حدود هفت درصد کاهش داشتیم، عنوان کرد: دلیل اصلی این کاهش تردد مسائل جوی بود که در استان اتفاق افتاد و هفت روز مجبور به تعطیلی بنادر در جهت حفظ ایمنی و رفاه مسافرین شدیم.

عفیفی‌پور با بیان اینکه 561 هزار دستگاه خودرو بین سرزمین اصلی و جزایر استان جابجا شده که عمده آن به جزیره قشم و کیش بوده است، اظهار کرد: این تعداد خودرو با حدود 20هزار تردد لندینگ‌کرافت جابجا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت حدود نه هزار و 700 تردد شناوری صورت گرفته است، بیان کرد: در حوزه گردشگری حدود 83 هزار تردد شناور در استان اتفاق افتاده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین تصریح کرد: در سال 95 صادرات از بنادر این استان نسبت به واردات چهار برابر افزایش یافت که دستاورد مستقیم برجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه قبل از برجام کالاهای تولیدی استان و کشور خریدار نداشت اما بعد از برجام و بهبود تعامل با کشورهای دنیا، امکان رسیدن محصولات ایران به دست خریداران فراهم شد، اضافه کرد: قبل از تحریم‌ها تعداد خطوط لاینر کانتینری بندر شهید رجایی 23خط بود که حمل‌ونقل کانتینری از بنادر ایران را انجام می‌دادند و در سال‌های تحریم به سه خط لاینر کانتینری کاهش یافت و پس از برجام، 17خط لاینر کانتینری به بندر شهید رجایی بازگشته‌اند که این شرکت‌ها در زمره 20 شرکت کشتیرانی برتر دنیا هستند.

عفیفی پور همچنین از خرید تجهیزات موردنیاز توسعه فاز دوم مجتمع بندری شهید رجایی پس از برجام خبر داد و اضافه کرد: این تجهیزات تا خردادماه امسال وارد کشور می‌شوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را به صورت رسمی و با هدف گسترش فعالیت‌های سلامت‌محور در حوزه بین‌الملل آغاز کرد و پس از شکل‌گیری این معاونت و با همکاری معاونت‌های آموزش، پژوهش و توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمینه رشد و توسعه این دانشگاه در حوزه بین‌الملل فراهم شد.

دکتر شاپور بدیعی افزود: در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌ها و اقدامات بسیارخوبی در حوزه بین‌الملل صورت پذیرفت و با ۲ سفری که به کشور‌های عراق و ترکمنستان داشتیم زمینه جذب و حضور بیش از پیش دانشجویان و گردشگران سلامت این کشور‌ها در مشهد فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه‌های علمی و دانشجویی تعامل بسیارخوبی با کشور آلمان و در موضوع نوروساینس داشته و داریم و تداوم این همکاری‌ها فی ما بین را در سال ۱۴۰۳ هم خواهیم داشت.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت از جایگاه و وضعیت به مراتب بهتری به نسبت سال‌های قبل برخوردار هستیم و می‌بینیم که مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی انتخاب نخست بسیاری از بیماران غیرایرانی جهت درمان در ایران بوده و هست، خاطرنشان کرد: خدمات بسیارخوبی در حوزه‌های سرپایی و بستری به بیماران غیرایرانی در مراکز درمانی دارای مجوز IPD ارائه شد و در سال گذشته و با همکاری استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، کمیته گردشگری استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستمی و گردشگری خراسان رضوی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور و دیگر مجموعه‌های شهری و استانی شاهد رشد خوبی در بحث حضور گردشگر سلامت در مشهد بودیم و رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جذب دانشجوی غیرایرانی در کنار پذیرشی که به میزان سال‌های قبل بود، ثبت نام و جذب متمرکز ۵۰ دانشجوی عراقی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه که بهترین کلاس‌ها و خوابگاه‌ها را با امکانات کامل در اختیار آنها قرار دادند زمینه جذب بیش از پیش این گروه از دانشجویان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح