Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته‌ای که فروش جهانی فیلم «دیو و دلبر» به مرز یک میلیارد دلار نزدیک شد، انیمیشن «اسمورف‌ها: دهکده گمشده» به شکست تجاری تمام عیار تبدیل شد. آفتاب‌‌نیوز : در حالی که انیمیشن‌های استودیوهای بزرگ هالیوود یکی پس از دیگری گیشه سینمای آمریکا را تسخیر می‌کنند، انیمیشن جدید «اسمورف‌ها: دهکده گمشده» در سه روز نخست اکران در بیش از سه هزار سالن سینما تنها ۱۴ میلیون دلار فروش داشت و کمپانی سونی را با خطر شکست تجاری دیگری مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرآنلاین، دلیل اصلی فروش ناامیدکننده قسمت سوم انیمیشن «اسمورف‌ها»، حضور انیمیشن «بچه رییس» از کمپانی فاکس و «دیو و دلبر»‌ از کمپانی دیزنی بر پرده سینما است.

همانطور که انتظار آن می‌رفت این هفته نیز انیمیشن «بچه رییس» پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکای شمالی بود. یکی از دلایل فروش بالای این انیمیشن صداپیشگی الک بالدوین در آن به جای شخصیتی است که به اعتقاد بسیاری شباهت‌های بسیاری با دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا دارد. این انیمیشن در دومین هفته اکران با افت فروش ۴۸ درصدی نسبت به هفته نخست اکران روبه‌رو شد و به فروشی برابر با ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. به این ترتیب مجموع فروش «بچه رییس»‌ در آمریکا پس از دو هفته اکران به مرز ۹۰ میلیون دلار رسید. «بچه رییس» در بازارهای خارجی هم عملکرد بسیار خوبی داشت و از اکران در ۴۶ کشور به فروشی برابر با ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.

دومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا «دیو و دلبر» دیزنی بود که در چهارمین هفته اکران ۲۵ میلیون دلار دیگر فروخت. این فیلم با بازی اما واتسون تا کنون تنها در آمریکای شمالی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار فروش داشته و فروش جهانی آن به ۹۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسیده است. به این ترتیب فروش «دیو و دلبر»‌ تا چند روز آینده از مرز یک میلیارد دلار عبور خواهد کرد و این فیلم نخستین اثر یک میلیارد دلاری سینما در سال ۲۰۱۷ لقب خواهد شد.

فروش ناامیدکننده سومین قسمت انیمیشن «اسمورف‌ها» در افتتاحیه، فروشی کمتر از دو قسمت قبلی این دنباله سینمایی را نوید می‌دهد. قسمت دوم این انیمیشن در سال ۲۰۱۳ در گیشه ۳۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخت و قسمت نخست آن در سال ۲۰۱۱ به فروشی برابر با ۵۶۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. «اسمورف‌ها: دهکده گمشده» با بودجه‌ای ۶۰ میلیون دلاری ساخته شده است. این فیلم پیش از اکران در آمریکا در چندین کشور دیگر افتتاح شده بود، و تا کنون در بازارهای بین‌المللی به فروشی بالغ بر ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دست پیدا کرده است.

داستان قسمت تازه انیمیشن «اسمورف‌ها» درباره نقشه اسرارآمیزی است که این موجودات کوچک آبی رنگ را به سفری اکتشافی برای پیدا کردن بزرگترین راز تاریخ اسمورف‌ها راهی می‌کند. دمی لواتو، راین ویلسون و جک مک‌برایر صداپیشگان این انیمیشن به کارگردانی کلی آزبری هستند.

در این بین فیلم «Going in Style» برخلاف پیش‌بینی‌ها عملکرد خوبی در گیشه داشت و در سه روز نخست نمایش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. یکی از نکات جالب این فیلم ترکیب سنی تماشاگران آن بود. بیش از ۷۰ درصد تماشاگران این فیلم بالای ۵۰ سال داشتند.

در این فیلم به کارگردانی زک براف بازیگران سرشناسی چون مورگان فریمن، مایکل کین و آلن آرکین نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم داستان سه دوست کهنسال را روایت می‌کند که پس به خطر افتادن حقوق و مزایای بازنشستگیشان تصمیم می‌گیرند از بانک دزدی کنند.

«پرونده‌ای برای مسیح» سومین فیلمی است که هفته گذشته به صورت گسترده در سینمای آمریکای شمالی اکران شد. این فیلم با فروشی برابر با ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در رده دهم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت. این درام سینمایی داستان یک روزنامه‌نگار را روایت می‌کند که با عقاید مسیحی همسرش مخالفت می‌کند. مایک وگل، اریکا کریستنسن، فی داناوی و رابرت فراستر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم بحران زده «شبح درون پوسته» با بازی اسکارلت جوهانسون این هفته با افت فروش ۶۱ درصد تنها هفت میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخت و از ۱۰ روز اکران گسترده در آمریکای شمالی تنها ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به دست آورد. این فیلم به دلیل استفاده از بازیگران سفیدپوست در داستانی ژاپنی از آغاز با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شده بود. با در نظر گرفتن بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری فیلم کمپانی پارامونت به احتمال بسیار با زیان مالی روبه‌رو خواهد شد.

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

بودجه

(میلیون دلار)

1

بچه رییس

۲۶.۳

۸۹.۴

-

2

دیو و دلبر

۲۵

۴۳۲.۳

۱۶۰

3

اسمورف‌ها: دهکده گمشده

۱۴

۱۴

۶۰

4

Going in Style

۱۲.۵

۱۲.۵

۲۵

5

شبح درون پوسته

۷.۴

۳۱.۶

۱۱۰

6

پاور رنجرز

۶.۲

۷۵.۱

۱۰۰

7

کنگ: جزیره جمجمه

۵.۸

۱۵۶.۶

۱۸۵

8

لوگان

۴.۱

۲۱۸.۱

۹۷

9

برو بیرون

۴

۱۶۲.۹

۴.۵

10

پرونده‌ای برای مسیح

۳.۹

۳.۹

-

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی

طبق اعلام گمرک، سال گذشته نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار قطعات موتور سیکلت وارد کشور شده است. این میزان واردات رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از تعداد 261 کد تعرفه گمرکی واردات قطعات و اجزای مربوط به وسایل نقلیه در سال گذشته، از نظر وزنی 860 هزار تن و به ارزش 8/4 دهم میلیارد دلار بودند، که نسبت به سال 1401 افزایش 33 درصدی در ارزش و 24 درصدی در وزن داشته است.

 در سال 1402 صادرات قطعات و تجهیزات خودرو و موتورسیکلت 141 میلیون دلار بود، که بیش از 25 درصد نسبت به سال 1401 افزایش نشان می‌دهد.

در بخش خودرو که حدود 217 کد تعرفه گمرکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، پارسال صادرات کشورمان حدود 133 میلیون دلار بوده، که افزایش بیش از 25 درصدی نسبت به سال 1401 داشته است. بزرگ‌ترین صادرکنندگان اجزا و قطعات خودرو شرکت‌های ایران خودرو، سپاهان خودرو و ایساکو بودند. مهم‌ترین بازار‌های صادراتی این محصولات هم عراق، تاجیکستان، ونزوئلا و روسیه بودند.

769 هزار تن قطعات و اجزای خودرو به ارزش 7.6 میلیارد دلار در سال گذشته وارد کشور شد، که از نظر ارزش 32 درصد و از لحاظ وزنی 24 نسبت به سال 1401 افزایش داشت.  چین با 71 درصد، بزرگ‌ترین مبدا وارداتی این محصولات به کشورمان بود، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

میزان صادرات قطعات موتور سیکلت در سال گذشته حدود 14 درصد از نظر وزنی و 12.5 درصد از لحاظ ارزشی نسبت به سال 1401 افزایش داشته، که این میزان حدود 8.6 میلیون دلار بوده است. بازار‌های اصلی این محصولات کشور‌های عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان بودند.

 واردات قطعات و اجزای موتورسیکلت در سال 1402 حدود 782 میلیون دلار بود، که در مقایسه با سال قبلش افزایش 41 درصدی داشته است. مبادی اصلی واردات قطعات و اجزای موتور سیکلت چین، امارات و تایلند بودند. چین 62 درصد، امارات متحده عربی 33 درصد و تایلند 3 درصد از واردات این اقلام را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان
  • اکران «مست عشق» از پنج اردیبهشت / فروش بلیط از یک شنبه
  • استقبال چینی‌ها از انیمیشن ژاپنی «پسر و مرغ ماهی‌خوار» / فروش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار
  • استقبال عجیب چینی‌ها از انیمیشن میازاکی
  • استقبال چینی‌ها از انیمیشن میازاکی/ فروش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار
  • درخشش فرنگی کاران خوزستان درآسیا
  • جایزه جام گلف مسترز ۲۰ میلیون دلاری شد
  • جایزه ۲۰ میلیون دلاری جام گلف مسترز