Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-23@20:16:47 GMT

محکومیت تداوم محاصره غزه / رژیم صهیونیستی پاسخگو باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۱۵۳۴

محکومیت تداوم محاصره غزه / رژیم صهیونیستی پاسخگو باشد

بر اساس گزارش های منتشره، مجموعه سازمان های غیر دولتی فلسطین به مناسبت روز بهداشت جهانی، با برپایی تجمعی اعتراض آمیز ادامه محاصره نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و تاکید کردند که ادامه محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی پیامدهای خطرناکی برای صدها بیمار و همراهان آن به دنبال دارد.
بر اساس اعلام منابع خبری، رژیم اشغالگر قدس از ماه ژانویه گذشته مانع از انتقال بیش از 53 درصد از بیمارانی که برای خروج از غزه و درمان از این رژیم درخواست مجوز کردند، شده است و این رژیم هیچ دلیل موجه ای در این باره ارائه نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه در سال 2007 این منطقه را با حدود 2 میلیون جمعیت تحت محاصره قرار داده که فقر و بیکاری، وضعیت مردم این منطقه را در شرایط نابسامان قرار داده است و اقدامات غیرسازنده رژیم صهیونیستی تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روند زندگی عادی ساکنان نوار غزه داشته است.
در حالی که تاکنون مجامع جهانی به مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود برای پایان دادن به این اشغال و لغو محاصره غزه آنگونه که بایسته و شایسته است، عمل نکرده اند، تاکید بر حقوق مصرح فلسطینیان و پیگیری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
تداوم اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی در حالی است که نظامیان این رژیم کرانه غربی و نوار غزه را از دیروز (یکشنبه) تحت کنترل شدید امنیتی قرار داده اند و فلسطینیان تنها در حالات ویژه و با هماهنگی نیروهای امنیتی این رژیم اجازه عبور و مرور از معابر اصلی را دارند؛ دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی از دیروز (یک شنبه) به مدت یک هفته در کرانه غربی حالت فوق العاده اعلام کرده است.
اعلام حالت فوق العاده در کرانه غربی همزمان با اعلام اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی است و اسیران فلسطینی محبوس در زندان های رژیم صهیونیستی تاکید کرده اند که روز 17 آوریل جاری (28فروردین) در همه زندان های این رژیم اعتصاب غذا خواهند کرد.
اشغالگران صهیونیست در حالی به اقدامات غیرقانونی خود علیه فلسطینیان ادامه می دهند که «یواف مردخای» هماهنگ کننده کابینه رژیم صهیونیستی در کرانه غربی اخیرا تهدید کرده که دوباره برق نوار غزه را قطع می کند و وقیحانه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را مسئول این مشکل دانسته است.
این در حالی است که مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و تداوم شهرک سازی، ساخت دیوار حائل و نیز پایان دادن به محاصره ظالمانه اسرائیل بر غزه و برچیده شدن کامل آن, از اصلی ترین مطالبات به حق فلسطینیان است.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی علاوه بر محاصره نوار غزه هر از گاه به بهانه های واهی فلسطینان بی دفاع غزه را هدف حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار می دهد و موجی از ناامنی و بی ثباتی را به همراه می آورد.
به هر روی، با وجود تداوم اقدامات مخرب نظامیان صهیونیست در منطقه، مقاومت فلسطینیان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت و فلسطینیان با اراده مستحکم خود حقوق از دست رفته شان را محقق و اشغال و محاصره را برای همیشه پایان خواهند داد.
خاورم**9377**1275
گزارش: حمید اوضح* انتشار دهنده: مجید جعفری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف نتانیاهو از حمله به رفح چیست؟

به گزارش تابناک به نقل از میزان - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دیپلمات‌های غربی گفته که به پیشبرد طرح حمله زمینی به رفح در جنوب غزه ادامه خواهد داد. 

مقامات غربی گفتند که تاکید بر حمله به رفح نشان‌دهنده قصد نتانیاهو برای انجام عملیات گسترده در این شهر پرجمعیت است.

مقامات آمریکایی از جمله جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی واشنگتن قرار است از سوی همتایان صهیونیست خود در مورد برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح مطلع شوند. 

آمریکا با یک دوراهی مواجه است؛ زیرا تاکنون گفته که هیچ طرح معتبری از سوی رژیم صهیونیستی برای آنچه بیرون راندن حماس از رفح خوانده شده، و جلوگیری از فاجعه انسانی در این شهر، دریافت نکرده است. اما زبان آمریکا که زمانی حمله به رفح را رد می‌کرد به تدریج ضعیف شده است.

ژستگیری فریبکارانه آمریکا در حالی است که منابع آگاه می‌گویند که آمریکا به طرح رژیم صهیونیستی برای عملیات در شهر رفح در جنوب غزه چراغ سبز نشان داده است.

این منابع می‌گویند: دولت آمریکا طرحی را که پیش‌تر از سوی کابینه اسرائیل در مورد عملیات نظامی در رفح ارائه شده بود، پذیرفته است.

نتانیاهو همیشه گفته است که متعهد به آنچه پیروزی نظامی کامل خوانده، بوده و این هدف بدون حمله به رفح دست نیافتنی است. 

دیوید کامرون و آنالنا بائربوک، وزیران خارجه انگلیس و آلمان در ظاهر از نتانیاهو خواسته‌اند که تلاش‌های خود را روی دستیابی به توافق آتش‌بس با مقاومت متمرکز کند که به آزادی شهرک‌نشینان زندانی در نوار غزه منجر شود.

از شهر رفح چه می‌دانیم؟
رفح، شهری در امتداد مرز نوار غزه و مصر به نیمه شرقی در منطقه غزه و نیمه غربی در مصر تقسیم شده است. 

رفح شامل تنها گذرگاه مرزی به داخل و خارج از نوار غزه است؛ گذرگاهی که برای عبور افراد به جای مقادیر زیاد کالا طراحی شده است.

ساکنان غزه که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه آواره شده بودند، مجبور به پناه بردن به این شهر شلوغ شدند. این شهر به آخرین پناهگاه برای غیرنظامیان تبدیل شده است.

 رژیم صهیونیستی در حالی با حمایت‌های آمریکا قصد آغاز عملیات نظامی گسترده در رفح را دارد که بیش از یک میلیون غیرنظامی پس از فرار از جنگ در بخش‌های دیگر نوار به این شهر پناه برده‌اند. 

اشغالگران مدعی هستند که سران حماس و همچنین شهرک‌نشینان زندانی شده از سوی مقاومت در این شهر حضور دارند.

به گفته عمر رحمان، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی و فلسطین در اندیشکده شورای خاورمیانه برای امور جهانی، عملیات نظامی قریب الوقوع در رفح قصد دارد صد‌ها هزار فلسطینی را برای همیشه آواره کند.

او گفت که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه همیشه یک کارزار بسیار گسترده‌تر علیه مردم فلسطین و نه فقط مقاومت بوده است. وی گفت که طرح‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح شاهد دیگری بر این موضوع است. 

دیگر خبرها

  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • محاصره شرکت صهیونیستی البیت در انگلیس توسط معترضان
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • تداوم حمله های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • هدف نتانیاهو از حمله به رفح چیست؟