Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@11:47:31 GMT

۵ فاز پارس جنوبی هفته آینده افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۱۶۴۴

۵ فاز پارس جنوبی هفته آینده افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس در گزارشی اظهار داشت: با تکمیل اجرای عملیات در بخش‌های خشکی و فراساحل و نیز راه‌اندازی واحدهای فرآیندی و شیرین سازی، سه طرح توسعه فازهای 17-18 ، 19 و 20-21 با حضور رئیس جمهور در منطقه پارس جنوبی افتتاح می‌شوند.

طرح توسعه این سه پروژه ملی برای برداشت گاز از مخزن میدان مشترک پارس جنوبی توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایرانی به مرحله اجرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح این پنج فاز پارس جنوبی در حالی صورت می‌گیرد که طرح توسعه فاز 12 بعنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی و فازهای 15-16 نیز در دولت یازدهم با حضور رئیس جمهور ایران افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیدند.

پیش از این بیژن زنگنه وزیر نفت وعده داده بود که در سال 96 برداشت روزانه گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی بیشتر از قطر می‌شود.

ره‌آورد بسیج سلامت نوروزی در بوشهر

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به تشدید نظارت‌ها با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، گفت: بازرسان بهداشتی 17 مرکز متخلف مواد غذایی در بوشهر را پلمپ کردند.

حسن فخرایی اظهار داشت: برنامه سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط باهدف تأمین سلامت مصرف‌کنندگان و ارتقای شاخص‌های بهداشتی در بوشهر اجرا شد.

وی بیان کرد: در راستای نظارت و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا در بخش تولید و عرضه، سلامت غذا، دفع صحیح پسماند و پساب، پایش کمپ‌ها و اسکان مسافرین، برنامه بسیج سلامت نوروزی در قالب بازرسی‌های مستمر در ساعات اداری و غیر اداری در روزهای تعطیل تشدید شد.

نظام مراقبت و درمان اچ‌آی‌وی در استان بوشهر تقویت می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و استان بوشهر گفت: نظام مراقبت و درمان اچ‌آی‌وی در استان تقویت می‌شود تا شاهد کنترل بهتر این بیماری باشیم.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار داشت: امروزه مهم‌ترین استراتژی کنترل اپیدمی اچ‌آی‌وی، مراقبت و درمان مبتلایان به این بیماری است.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: درصورتی‌که افراد مبتلابه اچ‌آی‌وی تحت درمان استاندارد ضد رتروویروسی قرار گیرند، با کاهش تعداد ویروس در خون و ترشحاتشان (کاهش بار ویروسی) ضمن آنکه با کاهش چشمگیر عوارض بیماری می‌توانند زندگی سالم‌تری داشته باشند، احتمال انتقال بیماری به سایرین نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

وی بیان کرد: به همین خاطر در حال حاضر «درمان» یکی از مؤثرترین روش‌های «پیشگیری» نیز شناخته‌شده است و به همین خاطر سه هدف اصلی برای همه کشورها در نظر گرفته‌شده است.

هفته سلامت ویترین خدمات یک‌ساله مجموعه بهداشت و درمان است

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: هفته سلامت ویترین خدمات مجموعه بهداشت و درمان است و ضروری است خدمات یک‌ساله حوزه سلامت در این هفته به‌صورت دقیق اطلاع‌رسانی گردد تا مردم و مسئولین بیشتر با جزییات رویدادها و خدمات نظام بهداشت و درمان آشنا شوند.

پرویز احمدی در نخستین جلسه مدیران ستادی و سرپرستان مراکز شهرستان به هفته سلامت اشاره کرد و افزود: در هفته سلامت برنامه‌های متنوع و مختلفی پیش‌بینی‌شده است که مطابق با روزشمار این هفته انجام خواهند شد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی بهداشتی مهمی از قبیل خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز خدمات جامع سلامت و کلینیک دهان و دندان به بهره‌برداری می‌رسد که هرکدام نقشی مهم در ارتقای سطح خدمات بهداشتی ایفا خواهند کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: علاوه بر پروژه‌های عمرانی، برنامه‌های متنوع آموزشی و بهداشتی نیز در هفته سلامت انجام می‌شود.

کشف یک راس بزغاله وحشی توسط یگان حفاظت تنگستان در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی استان بوشهر

ماموران یگان حفاظت محیط زیست تنگستان همراهباماموران پاسگاه انتظامی خاییز،با فرد متخلفی که اقدام به زنده‌گیری و حبس بزغاله وحشیکرده بودطبق قانون برخورد کردند.

حسین دلشب گفت: با کسب دستور از دادستان تنگستان اقدام لازم انجام و فرد متخلف به مراجع قضایی برای انجام مراحل قانونی معرفی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: هرساله با آغاز زاد وولد پستانداران و وحشی بالاخص کل وبز وقوچ ومیش در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی خاییز تنگستان عده ایی سودجو با زنده‌گیری بزغاله‌های وحشی اقدام به فروش این حیوانات می‌کنند.

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی توسعه گردشگری دریایی استان بوشهر

با حضور نمایندگانی از بخش دولتی، بخش خصوصی و دانشگاهی جلسه‌ای در دفترمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نخستین جلسه در خصوص برنامه‌ریزی توسعه گردشگری دریایی استان بوشهر برگزار شد.

در این نشست ناصرامیرزاده بیان کرد : با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در بخش‌های مختلف اقتصاد دریا و شکوفایی گردشگری دریایی سیاست‌های اداره کل ایجاد راهکاری اساسی برای توسعه اقتصاد استان از طریق گردشگری دریایی می‌باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود : باید برای رسیدن به هدف یک پلان و برنامه کلی توسط متخصصان امر گردشگری تهیه تا چارچوب کلی مشخص واهداف و برنامه ها مدون شود و راه و مسیر دستیابی به اهداف باید مشخص باشد.

وی تاکید کرد : باید در خصوص توسعه گردشگری دریایی مطالعات آکادمیک داشت و کارگروهی برای برنامه ریزی تشکیل شود تا با برنامه ریزی و بررسی استاد و طرح‌های موجود راهکارهای اساسی در جلسات آتی ارائه شود و راه دستیابی به هدف نهایی را سهل‌تر کرد .

جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف شهرستان بوشهر برگزار شد

با حضور معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف شهرستان بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در این نشست بیان کرد: سنت حسنه اعتکاف در سال های اخیر در جامعه نهادینه شده است.

حجت‌الاسلام محمودی نیا اظهار داشت: اعتکاف دل کندن از دنیا و ورود همراه با تفکر و اندیشه به معنویت است.

وی ضمن تقدیر از مدیریت خوب و شایسته فرمانداری و دستگاه‌های ذیربط در برگزاری اعتکاف پارسال اظهار امیدواری کرد با همکاری تمام دستگاه‌ها بستر مناسب برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف در شهرستان بوشهر فراهم شود.

برای سپاه در هیچ عرصه‌ای بن‌بست وجود ندارد

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی تلاشگران سپاه در زمینه‌های مختلف در هیچ عرصه‌ای برای سپاه بن‌بستی وجود ندارد.

سردار محمدتقی صفری در نشست بصیرتی کارکنان تیپ پیاده امام صادق(ع) بوشهر، اظهار داشت: امروز سپاه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان به عنوان حرکت انقلابی و مقاومتی مطرح بوده و به یک الگوی فرامنطقه‌ای و نماد دفاع از مظلومان جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پاسداران با انگیزه بالای معنوی و تخصص‌های مختلف در همه عرصه‌ها حضوری فعال و پویا دارند، تصریح کرد: سپاه و بسیج بر پایه مردمی و در حمایت از اصول، سیاست‌ها و راهبردهای نظام اسلامی شکل گرفته و نخواهد گذاشت بر این اصول خدشه‌ای وارد شود.

17 مرکز متخلف عرضه مواد غذایی در بوشهر پلمب شد

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به تشدید نظارت‌ها با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، گفت: بازرسان بهداشتی 17 مرکز متخلف مواد غذایی در بوشهر را پلمپ کردند.

حسن فخرایی اظهار داشت: برنامه سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط باهدف تأمین سلامت مصرف‌کنندگان و ارتقای شاخص‌های بهداشتی در بوشهر اجرا شد.

وی بیان کرد: در راستای نظارت و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا در بخش تولید و عرضه، سلامت غذا، دفع صحیح پسماند و پساب، پایش کمپ‌ها و اسکان مسافرین، برنامه بسیج سلامت نوروزی در قالب بازرسی‌های مستمر در ساعات اداری و غیر اداری در روزهای تعطیل تشدید شد.

فخرایی افزود: این فعالیت‌ها طی 45 روز توسط 3هزار و 697 بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و صنوف حساس انجام شد و همچنین یک‌هزار و 323 مورد بازدید از اماکن عمومی به‌صورت روزانه انجام شد.

مرکز بهداشت شهرستان بوشهر میزبان تیم پایش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی

در راستای نظارت بر نحوه ارایه خدمات بهداشتی، تیم پایش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از روند اجرای برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بازدید کرد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در این خصوص گفت: در راستای نظارت بر نحوه ارائه خدمات بهداشتی به‌ویژه روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، تیم پایش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از این شهرستان بازدید کرد.

حسن فخرایی با اشاره به اینکه این بازدید از مرکز بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت شهرستان و با چک‌لیست‌های استاندارد صورت گرفته است افزود: در این پایش تمامی بسته‌های خدماتی شامل مادران، باروری سالم، کودکان، میان‌سالان، خودمراقبتی، سالمندان، تغذیه، جوانان و نوجوانان در سالن اجتماعات بررسی و پایش و سپس از 2 مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت بازدید شد.

پذیرش بیش از 5 هزار مهمان نوروزی در مهد توریسم صنعتی ایران

بیش از 5 هزار نفر از مهمانان نوروزی پارس جنوبی توسط سازمان منطقه ویژه پارس پذیرش در نوروز امسال پذیرش شدند.

طی 28 اسفند ماه تا پایان روز 15 فروردین تعداد یک‌هزار خانوار در قالب پنج هزار و 800 و 67 نفر روز در ستادهای تکریم نوروزی منطقه ویژه پارس پذیرش و در محل‌های معین و مشخص اقامت و اسکان یافتند، امسال از ابتدای فعالیت مراکز اسکان و ستادهای تکریم مهمانان نوروزی در پارس جنوبی بواسطه افزایش خدمات و امور رفاهی شاهد افزایش پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم.

جنوب سواحل استان بوشهر در ایام تعطیلات سال نو مقصد گردشگری بسیاری از مسافران است و با توجه به این موضوع خدمات شهری منطقه ویژه پارس امسال با نگاه به حفظ محیط زیست با استقرار 50 سکوی آلاچیق و سرویس های بهداشتی، بازسازی و بهسازی 10 کیلومتر جاده بویژه در سواحل خلیج نایبند و احداث 3 پارکینگ به وسعت 5 هزار مترمربع با ظرفیت سیصد خودرو از جمله اقدامات مهم و موثری بود که به منظور حداکثر رفاه و آسایش مسافران انجام داد.

خاموشی نخستین فلر صنعت گاز کشور در بزرگترین مجتمع گازی کشور رونمایی می‌شود

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: به زودی از خاموشی نخستین فلر صنعت گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی می‌شود.

سید محمد مهدی هاشمی، مدیر پالایشگاه اول در حاشیه همایش پروژه مشعل سبز این پالایشگاه در پارس جنوبی اظهار داشت: گام سبز متخصصان پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در مسیر دستیابی به مشعل سبز که جزیی از اهداف استراتژیک شرکت ملی گاز ایران است به ثمر نشسته است و به‌زودی شاهد خاموشی کامل یکی از فلرهای این شرکت خواهیم بود.

وی افزود: امروز نیز طی نشستی فنی در همین راستا همایش هم اندیشی اقدامات عملیاتی انجام شده در راستای حذف فلرینگ این پالایشگاه برگزار شد و در این نشست اقدامات انجام شده و تجارب عملیاتی بدست آمده ؛به اطلاع بخشی از ذینفعان رسانده شد.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی اظهار داشت: این همایش با هدف بررسی و تشریح اقدامات عملیاتی انجام شده و تبادل تجربیات در این خصوص، بسیار ضروری بود و انشالله به‌زودی خبرهای خوب زیست محیطی در این راستا اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم وطن خواه، با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.

کد خبر 6092779 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها