Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:35:04 GMT

«دیمیتری پسکوف»: اوکراین مایل به اجرای «پیمان مینسک» نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۱۶۴۸

«دیمیتری پسکوف»: اوکراین مایل به اجرای «پیمان مینسک» نیست

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه عدم تمایل اوکراین به اجرای «پیمان مینسک» را به دلیل عدم تمایل طرف اوکراینی به تحقق سهم تعهدات خود از این پیمان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز از عدم تمایل اوکراین برای اجرای «پیمان مینسک» (با هدف حل بحران در شرق اوکراین) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این باره اعلام کرد: آنچه اکنون در حال انجام است، نشانی از خوش بینی به اجرای «پیمان مینسک» را با خود به همراه ندارد.

وی ادامه داد: روند کُند پیشرفت در این مسیر به دلیل عدم تمایل یا بی مِیلی طرف اوکراینی به تحقق سهم تعهدات خود از این پیمان است.

«دیمیتری پسکوف» در ادامه افزود: رایزنی های پنجشنبه گذشته که در سطح معاونین به انجام رسید، پیشرفت بسیار اندکی را در حوزه کار بر تمهیدات اولیه بر روی نقشه راه (با هدف اجرای پیمان مینسک) را نشان داد.

لازم به ذکر است، سران گروه موسوم به «نرماندی» شامل کشورهای روسیه، فرانسه، اوکراین و آلمان در ماه های گذشته در برلین پایتخت آلمان گردهم آمده و درباره اجرایی کردن «پیمان مینسک» و پایان دادن به درگیری ها در شرق اوکراین به رایزنی پرداخته بودند.

گفتنی است، تا کنون اعضاء این گروه با هدف برقراری صلح میان گروه های درگیر در شرق اوکراین چندین نشست برگزار کرده اند. در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵، این گروه (با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) موفق شد توافق صلحی موسوم به «پیمان مینسک» را در شهر «مینسک» پایتخت بلاروس به امضاء برساند. این توافق مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.

در این میان غرب روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوکراین می کند حال آنکه روسیه این اتهام را رد کرده و همواره بر التزام خود به اصول توافق مینسک پافشاری می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین