Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@07:47:28 GMT

حضور رئیسی و وضعیت روحانی در تحلیل فاینشنال تایمز

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۱۶۹۵

حضور رئیسی و وضعیت روحانی در تحلیل فاینشنال تایمز

فایننشال تایمز نوشت: اصولگرایان ایران 5 نامزد شامل ابراهیم رییسی روحانی پر قدرت ایرانی را برای انتخابات دور بعد جهت نبرد با حسن روحانی معرفی کرده اند.به گزارش انتخاب، جبهه مردمی انقلاب اسلامی یا جمنا گفته با کاندیداتوری پنج نفر به عنوان کاندیداهای پیشتاز گروه های عضو این جریان موافقت شده و قرار است تا انتخابات 19 می ایران چهار نفر از میان این پنج نفر کنار گذاشته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصولگرایان ایران امیدوارند که این تاکتیک آنها را در ایجاد چالش جدی برای روحانی در مبارزات انتخاباتی کمک کند اما در عین حال از تکرار تجربه سال 2013 در انتخابات دور قبل هم که کاندیداهای ین جریان به جای حمایت از هم علیه هم حرف میزدند جلوگیری کند.نامزد برجسته میان این 5 تن، ابراهیم رییسی است که سال گذشته به سمت تولیت آستان قدس ایران انتخاب شد. نامزدی او نشان میدهد که روحانی باید انتظار یک نبرد سخت را در انتخابات پیش رو داشته باشد.رییسی در گذشته چندان به دخالت در سیاست علاقه ای نداشت. این روحانی 56 ساله سمت های بالای قضایی از قبیل دادستانی کل کشور را در کارنامه اش دارد.امروز او خود را مردی از میان مردم معرفی میکند. اصوگراها انتظار دارند او با هدف قرار دادن توافق هسته ای و مسائل اقتصادی، بتواند چالشی نه چندان جدی برای روحانی ایجاد کند.ابراهیم رییسی دیدارش را با جمنا در تهران به بهانه زلزله مشهد و لزوم حضور او در کنار مردم مذهبی این شهر لغو کرد.به گفته حمیدرضا ترقی یکی از سیاست مداران ارشد ایران و نردیک به جریان اصولگرا رییسی روحانی برجسته ای است که قادر است به تقاضای فوری مردم برای بهبود اوضاع اقتصادی و اشتغال زایی کمک کند. .دو کاندیدای دیگر انتخابات محمد باقر قالیباف و حسن روحانی هستند که هر دو در رقابت های سال 2013 نیز با هم حضور داشتند و دیگر کاندیدا علیرضا ذاکانی نماینده سابق ایران و منتقد اصلی برجام است.اصولگرایان ایران از اظهارات ترامپ درباره توافق هسته ای ابراز رضایت میکردند. آنها امیدوارند که تشدید تنشها بین تهران و واشنگتن اصلاح طلبان را که حامی اصلی توافق هسته ای هستند تضعیف کرده و تعامل با جهان را بعد از سالها انزوای ایران مجددا کاهش دهد.عباس عبدی معتقد است رییسی میتواند تنور انتخابات را طوری گرم کند که به نفع روحانی تمام شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به فیلم منتشر شده از صحبت های احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد که گفته بود: یکسری نارضایتی های مقطعی در اقتصاد وجود دارد که با روی کار آمدن دولت فعال و برنامه‌ریز و با یک حرکت علمی و جهادی بزرگ تا شش ماه قابل رفع است، نوشت:

مطالب بالا را آقای احسان خاندوزی، چندهفته قبل از آنکه از سوی آقای رئیسی به سمت وزارت اقتصاد منصوب شود، سروده است!

بیان این جملات، از سه حال خارج نیست:

۱- بازی سیاسی به نمایندگی از جناحی که الان از بانیان وضع موجود است

۲- توهم

۳- تحلیل و پیش بینی نادرست

هریک از این سه، دلیل بر تصمیم رئیس جمهور برای برکناری اش نیست؟

اگر می بینید کنار گذاشته نمی شود، علتش را در سود کسانی ببینید که اجازه تصمیم درست به رئیس جمهور نمی دهند.

فیلم کامل صحبت های خاندوزی را در ادامه ببینید:

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899029

دیگر خبرها

  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • رییسی : برای صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پیشرفت سریلانکا آمادگی داریم