Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@11:12:42 GMT

جشنواره اسب‌ های بومی در مشگین ‌شهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۲۱۹۸

جشنواره اسب‌ های بومی در مشگین ‌شهر برگزار شد

به گزارش برنا،رئیس اداره ورزش و جوانان مشگین شهر روز دوشنبه گفت: این جشنواره با هدف توسعه ورزش اصیل سوارکاری با شرکت 25 سوار کار و 40 اسب بومی برگزار شد.
شمس‌الدین تبریزچی افزود: هدف اصلی از اجرای این برنامه فراهم کردن زمینه‌ای برای تشویق و حمایت از ورزشکاران و علاقمندان این رشته ورزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: شهرستان مشگین شهر به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی از زمان های دور محل پرورش حیواناتی همچون اسب و شتر بوده و در حال حاضر تعداد این 2 حیوان در شهرستان مشگین شهر از دیگر مناطق استان بیشتر است.
وی اظهار کرد: تعداد زیادی از جوانان در رشته سوارکاری به‌ صورت غیرحرفه ‌ای و حرفه‌ ای فعالیت می‌ کنند و برگزاری جشنواره اسب‌ های بومی که با استقبال گسترده مردم همراه بود لزوم توجه بیشتر به این ورزش را طلب می کند.
او اصلی ترین مشکل این ورزش در مشگین شهر را نبود پیست رسمی اسب دوانی دانست و افزود: به همین دلیل مسابقه اسب دوانی به ‌صورت جشنواره برگزار شد و سوارکاران قابلیت های خود و حیوان را به نمایش گذاشتند.
این جشنواره که برای اولین بار برگزار شده بود با استقبال گسترده اهالی و تعدادی از گردشگران خارجی همراه بود.

استان اردبیل استعداد خوبی برای تولید ، پرورش و نگهداری انواع اسب دارد و در سال های اخیر برگزاری جشنواره های اسب سبب رونق ورزش اسب سواری و اسب دوانی در منطقه شده است.
تیرماه سال گذشته نخستین جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب جام ساجم الناصر (سبلان) با شرکت 103 اسب از 11 استان همدان ، کرمانشاه ، تهران ، اصفهان ، سمنان ، زنجان ، خوزستان ، یزد ، اردبیل ، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در اردبیل برگزار شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل در این جشنواره، دانش آموزان با پوشش لباس‌های بومی و طبخ غذاهای محلی و نخ ریسی به روش سنتی و همچنین نمایش انواع داروهای گیاهی سعی در حفظ آداب و رسوم سنتی منطقه خود داشتند.
الله‌بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد گفت: این جشنواره به‌منظور ایجاد شور و نشاط و همدلی بین دانش‌آموزان، شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های گذشته برگزار شد و از برنامه‌های عملیاتی کشوری درس مطالعات اجتماعی محسوب می‌شود.
وی افزود: بازی‌های بومی محلی موجب تقویت فرهنگی اصیل ایرانی شده و دانش‌آموزان را با آداب‌ورسوم پیشینیان خود آشنا می‌کند.
نجفی اضافه کرد: بازی تنها امری ساده نیست، بلکه می‌توان بسیاری از مهارت‌های زندگی را از طریق بازی به دانش‌آموزان آموخت چرا که آموزش از طریق بازی اثرگذاری بیشتری دارد. از طریق بازی می‌توان اعتمادبه‌نفس و خودباوری در دانش‌آموزان خودباوری ایجاد کرد و خلاقیت، علوم پایه، مهارت‌های روانی و جسمی دانش‌آموزان را از طریق بازی تقویت کرد.
وی با اشاره به فواید بازی ادامه داد: اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان، خودباوری، خلاقیت، علوم پایه، تقویت روانی و جسمی دانش‌آموزان را می‌توان از طریق بازی‌کردن ایجاد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد