Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:58:32 GMT

۸۵۰ طلبه خارجی در قم معتکف می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۲۸۷۷

۸۵۰ طلبه خارجی در قم معتکف می‌شوند

قم - مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی گفت: ۸۵۰ نفر از طلاب خارجی در مسجد امام حسن عسکری(ع) و مسجد مقدس جمکران معتکف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین مرادی دولت آبادی اعتکاف را از مهم‌ترین برنامه‌های مؤثر فرهنگی و تربیتی دانست و اظهار داشت: اعتکاف نقش عمیق تربیتی را بر روی انسان‌ها ایجاد نموده، زمینه ارتباط بسیار خوب و عمیق عبد و معبود و بنده با خداوند متعال را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عکوف در مسجد و نیایش با خداوند متعال، رجوع انسان به ضمیر ناخود آگاه و محاسبه نفس در کنار برنامه‌های جنبی و نیز معاشرت مؤمنانه با دیگر انسان‌ها هدف مشترکی را دنبال نموده، فضای پر معنویتی را در بستر اعتکاف شکل می‌دهد.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی با بیان این که هر انسان موحد خداجوی نیاز دارد تا در برهه‌ای از عمر خویش معتکف شود، یادآور شد: در بسیاری از مواقع در سایه سار اعتکاف تلنگر جدی در برخی از انسان‌ها ایجاد شده، راه برای به کمال رسیدن آن‌ها از محیط اعتکاف آغاز شده است.

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی تأکید کرد: اعتکاف می‌تواند نقطه عطفی برای بندگان خالص خداوند و نقطه شروع و آغاز حرکت جذب افراد به مقصد طی مسیر الی الله باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مواقع افرادی که از معنویت دور مانده و یا نتوانسته بودند مسیر معنوی خود را پیدا کنند، با حضور در اعتکاف به آن منهج و ملجاء خود رسیده‌اند.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی افزود: اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه با درک فضای معنوی اعتکاف، نسبت به این مهم اهتمام ورزیده، با برنامه ریزی سعی دارد تا شرایط حضور طلاب غیر ایرانی، اساتید و فضلا را تسهیل نماید.

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی با بیان این که مقام معظم رهبری اعتکاف را از رویش‌های انقلاب اسلامی می‌دانند، اظهار داشت: طلاب و فضلای غیر ایرانی از ملیت‌های مختلف و در کشورهای متنوع دنیا، مشفقانه و مشتاقانه پیگیر حضور در اعتکاف بوده، حضور در آیین پر خیر و برکت اعتکاف را مغتنم می‌شمارند.

وی با اشاره به این که در بحث اعتکاف رجبیه و رمضانیه رشد بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها در شهر مقدس مشهد و جوار حرم رضوی، بالغ بر ۷۵۰ نفر معتکف شدند. این آمار غیر از آمار حضور المصطفائیان در شهرهای دیگر ایران و یا کشورهای مختلف جهان می‌باشد.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی با اشاره به این که به جز کشورهای مختلف جهان، طلاب غیر ایرانی در شهرهای قم، مشهد، اصفهان، تهران و آشتیان معتکف خواهند شد، اظهار داشت: در شهر مقدس قم ۵۰۰ نفر از برادران در مسجد امام حسن عسکری(ع) و بیش از ۳۵۰ نفر از بانوان نیز در مسجد مقدس جمکران معتکف می‌شوند.

وی استقبال پرشور المصطفائیان برای حضور در اعتکاف رجبیه را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: به رغم درخواست‌های بی شمار، با توجه به ظرفیت و امکانات ستاد اعتکاف به آمار حداقلی بسنده نموده، بسیاری از مشتاقان به جهت نبود امکانات و بسترهای لازم موفق به حضور در اعتکاف نشدند.

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی یادآور شد: اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی تلاش می‌کند تا ضمن ایجاد ظرفیت‌های کمی به غنای اعتکاف توجه نموده، ارائه بسته‌های فرهنگی تربیتی، برگزاری مسابقات دانش افزایی، برپایی حلقه‌های معرفت با حضور اساتید اخلاق و تربیت و نیز برگزاری جلسات بصیرت افزایی و روشنگری دینی را از جمله برنامه‌های فرهنگی زمان اعتکاف اجرایی سازد.

وی در ادامه نقش اعتکاف و بازخوردگیری فعالیت‌ها را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: ارزش یابی که بعد از اعتکاف صورت می‌گیرد، ما را مصمم می‌کند تا هر سال به یاری خداوند متعال ظرفیت جدیدی را ایجاد نموده، در راستای تعمیم و تعمیق این سنت نبوی قدم‌های جدی تری برداریم.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی حضور طلاب غیر ایرانی در جمع معتکفین ایرانی را بسیار جذاب، جالب توجه و همراه با اثرات فرهنگی و تربیتی عمیق عنوان کرد و تصریح کرد: المصطفائیان سفیران تعالی بشر در پرتو نور بخش معارف اهل بیت علیهم السلام با رویکرد تقریب بین المذاهبی هستند.

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی خاطرنشان کرد: طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی، در بهتر شدن حال بشر و رسیدن انسان به کمال مؤثر بوده، پیام آور صلح، دوستی، محبت، مودت و زیبایی در این برهه ای که سایه جنگ و اسلام هراسی بر معنویت گرایی هجمه افکنده هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: بیش از ۱۹ شبکه معتبر خارجی به مناسبت روز خلیج فارس دعوت شده‌اند تا مکان رویدادهای تاریخ مقاومت خلیج فارس را آن گونه که هست ببیند و روایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسماعیل سجادی‌منش ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه دو برنامه برای روز ملی _شنبه هشتم اردیشبهت_خلیج‌فارس با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، استانداری و رهنمودهای آیت‌الله صفایی بوشهری انجام خواهد شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۱۹ شبکه معتبر خارجی به مناسبت روز خلیج فارس دعوت شده‌اند تا مکان رویدادهای تاریخ مقاومت خلیج فارس را آن گونه که هست ببیند و روایت کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های تلویزیونی ترکیه، آلمان، آمریکا، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، انگلیس، امارات متحده عربی، افغانستان و قطر برای انعکاس این روز ملی به بوشهر دعوت شده‌اند، افزود: مدیران فرهنگی، تهیه‌کنندگان، نویسندگان، شاعران، مدیران خبرگزاری‌های داخلی و چهره‌های رسانه‌ای کشور از جمله العالم، پرس‌تی وی، خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، دانشجو نیز دعوت شده‌اند.

مدیر کلاً اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر با بیان اینکه ابتدای حرکت تور مقاومت از کنسولگری انگلیس است، گفت: عمارت امیریه، مسجد آل عصفور، قبر ژنرال انگلیسی، گورستان انگلیسی‌ها، ساحل ریشهر (محل نبرد احمد خان تنگستانی با انگلیسی‌ها) و موزه ملی خلیج‌فارس از موارد مورد بازدید در این تور است.

سجادی‌منش از برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه برگزار و در این راستا رزمایش اقتدار در نوار ساحلی بوشهر به نمایش گذاشته می‌شود، همچنین این برنامه از شبکه سه و در فواصل برنامه از شبکه یک و شبکه خبر نیز پخش خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در عرشه شناور نظامی با حضور معاون رئیس جمهور، دو تن از وزیران و دو نفر از وزارت امورخارجه اضافه کرد: شرح دفاع مقدس در خلیج‌فارس، نقش مقاومت شهید نادر مهدوی، تاریخ مقاومت و موزه تاریخ اسلام در این دو روز توسط چهره‌های مطرح کشور تحلیل می‌شود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه مطالعات صورت گرفته در کاوش‌های گورستان شغاب به صورت رسمی در خردادماه منتشر خواهد شد در خصوص تخصیص اعتبارات برای مرمت و ساماندهی بناها، بیان کرد: تخصیص اعتبار برای چهار مسجد بافت تاریخی، امامزاده عبدالمهیمن، میر محمد حنفی، امامزاده سلیمان گناوه، امامزاده زین العابدین زیارت دشتی، قبر شهید غضنفر السلطنه برازجانی، کاوش‌های باستان‌شناسی قلعه ریشهر، کاخ چرخاب، مسجد جامع بردستان و کتابخانه مصلحیان از جمله این موارد است.

منبع: فارس

کد خبر 748488

دیگر خبرها

  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است