Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيراه نگفته ايم اگر بگوييم که هدف اصلي اينستاگرام ثبت بهترين تصاوير ممکن توسط تلفن هاي هوشمند است. در رابطه با همين موضوع پردازش هوشمند تصاوير اين اپليکيشن تنها به گوشي هاي موبايل اختصاص ندارد. به عبارت ديگر کاربران مي توانند در فتوشاپ و نرم افزارهاي ديگر، با استفاده از ابزار مشابه اين افکت ها را روي تصاوير خود اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مي توانيد از ميان فيلترهاي اينستاگرام موارد مورد پسندتان را انتخاب نماييد، از ده ها روش براي شبيه سازي آن ها استفاده کرده و تقريباً تعداد نامحدودي از ترکيبات ممکن را به هنگام تنظيم اين افکت ها به کار بگيريد. اين در حالي است که شما قادر هستيد با استفاده از ترفندهاي موجود و به خرج دادن سليقه، دستورالعمل هاي ذکر شده در اين مطلب را هم بهبود ببخشيد.
توجه داشته باشيد که تمامي اين دستورالعمل ها براساس نرم افزار Adobe Photoshop CS گفته شده است. در ادامه با ديجياتو همراه باشيد تا نحوه شبيه سازي فيلترهاي محبوب اينستاگرام در فتوشاپ را به شما آموزش دهيم.
1- Clarendon
فيلتر منتخب Clarendon علاوه بر روشن تر کردن مناطق روشن و تيره تر کردن مناطق تيره، غالب ترين رنگ هاي تصوير را انتخاب مي کند. با توجه به گفته هاي وبسايت Trick Photoshop، مي توانيد در فتوشاپ با انتخاب گزينه Filter غالب ترين رنگ ها را پيدا کنيد. پس از آن به بخش Blur رفته، فيلتر Gaussian Blur را انتخاب و سطح تاري تصوير را تغيير دهيد.
با استفاده از ابزار EyeDropper براي نمونه، روي رنگ ها کليک و پس از آن کد هگزادسيمال را کپي کنيد. سپس گزينه هاي New Adjustment Layer ،Layer و Photo Filter  را انتخاب نماييد. در پنجره بعدي يک رنگ را برگزينيد و با انتخاب گزينه ويرايش، کد هگزادسيمال کپي شده در مرحله پيشين را جايگزين کنيد.
اسلايدر Density را تا 100 درصد افزايش دهيد و حواستان باشد که تيک گزينه Preserve Luminosity را زده باشيد. سپس به ترتيب گزينه هاي New Adjustment Layer ،Layer و Vibrance را انتخاب و سطح Saturation را بين 10 تا 15 درصد بالا ببريد. در آخر با ادغام تمام لايه ها و ذخيره آن، از فيلتري که روي تصوير خود ايجاد کرده ايد، لذت ببريد.
2- Amaro
فيلتر دوست داشتني Amaro به طور کلي ميزان نوردهي عکس شما را افزايش مي دهد. فيلتر فوق مرکز تصوير را روشن تر و حاشيه هاي آن را تيره تر مي کند. پيش از هرچيزي بايد مسير Adjustments ،Image و Brightness/Contrast را دنبال نماييد. پس از آن مقادير موجود را به ترتيب به 60 و 12 تغيير دهيد.
روي گزينه هاي New Fill Layer ،Layer و Solid Color کليک و سپس زرد کم رنگ را برگزينيد (منبع Photodoto کد هگزادسيمال #fef7d9 را براي اين رنگ پيشنهاد مي دهد). از طريق پنل لايه ها حالت ترکيب را از Normal به Multiply تغيير دهيد. تصوير را مسطح و مسير Adjustments ،Image و Levels را طي نماييد.
پس از آن از طريق منوي کشويي، کانال آبي را انتخاب و سپس براي اضافه کردن رنگ آبي به تصوير خود سطح آن را از 0 به 117 تغيير دهيد. بايد بدانيد که تمامي اين مقادير با توجه به ترکيب عکس شما جاي مانور دارند. همچنين براي داشتن افکتي مؤثرتر قادر هستيد کنتراست تصوير را کاهش داده و با استفاده از ابزار Midtones به تنظيم رنگ ها بپردازيد.
در آخر بايد حاشيه هاي تصوير را نيز تيره تر کنيد. به بخش Filter رفته و گزينه Camera Raw Filter را انتخاب نماييد. در همين رابطه گزينه Vignetting را زير تب Lens Correction پيدا خواهيد کرد. نهايتاً اسلايدرهاي Amount و Midpoint را تنظيم کنيد تا به نتيجه دلخواه خود برسيد.
3- Hudson
فيلتر کلاسيک Hudson در اينستاگرام هم زمان رنگ هاي آبي را آبي تر، رنگ هاي خنک را خنک تر ،حس سردي رنگ را افزايش و اثر چشمگير سايه ها را تشديد مي نمايد. با توجه به گفته هاي وبسايت Gram Of The Day  مسير New Adjustment Layer ،Layer و Curves را دنبال نماييد.
پس از آن براي ايجاد رنگ هاي مايل به آبي به اصلاح کانال هاي آبي، قرمز و سبز بپردازيد. در همين رابطه قادر هستيد منحني ها را از طريق وبسايت Gram Of The Day کپي و يا منحني هاي از پيش تعيين شده را دانلود کنيد. البته پس از فهميدن نحوه عملکرد و فرآيند اين مجموعه خودتان قادر به تغيير اين گزينه ها خواهيد بود.
در مرحله بعد گزينه هاي New Fill Layer ،Layer و Gradient را انتخاب و رنگ ها را ويرايش کنيد. در همين رابطه رنگ سمت چپ (رنگ شروع) را به #8099be و رنگ سمت راست (رنگ پايان) را به #2f1b1b تغيير و روي گزينه OK کليک نماييد. مجدداً به پنجره ويرايش Gradient Fill بازگرديد.
بخش Style را روي Radial تنظيم کنيد، Angle را روي 90 درجه بگذاريد و Scale را نيز تا 150 درصد افزايش دهيد. پس از برداشتن تيک Reverse و Dither و تيک دار کردن Align with layer کافيست روي گزينه OK کليک نماييد. در آخر حالت لايه را به Overlay تغيير دهيد و Opacity را روي 80 درصد تنظيم کنيد. حالا مي توانيد از فيلتر زيباي Hudson لذت ببريد.
4- Mayfair
فيلتر چشم نواز Mayfair علاوه بر گرم تر کردن تصوير، موجب برجسته تر شدن تن صورتي و اضافه شدن يک حاشيه سياه رنگ نازک به آن مي شود. اين فيلتر انعطاف پذير است به شکلي که براي رسيدن به نتيجه درست بايد تنظيمات مختلف را امتحان کنيد. پيش از هرچيزي دو لايه اضافه ايجاد نماييد.
در بخش لايه ها روي عکس اصلي کليک راست نموده و گزينه Duplicate Layer را انتخاب کنيد. لايه بالايي را برگزينيد و براي ايجاد تصوير سياه و سفيد مسير Adjustments ،Image و Black & White را دنبال نماييد. پس از اعمال اين تغييرات روي گزينه OK کليک کنيد.
بر طبق گفته وبسايت Photodoto مي توانيد با استفاده از کليد هاي ميانبر Ctrl+L يا Cmd+L بخش Levels Box را باز نماييد و در صورت لزوم به تغيير مقادير موجود بپردازيد. سپس لازم است با استفاده از کليد هاي ميانبر Ctrl+M يا Cmd+M ابزار Curves را باز نموده و نمودار S مانند ظريفي را مانند تصوير زير ترسيم کنيد.

در بخش لايه ها با استفاده از آيکن چشم بالاترين لايه را مخفي، به لايه زيرين سوييچ و مجدداً گزينه هاي Levels و Curves را تنظيم کنيد. پس از گذر از اين مراحل مي توانيد دوباره لايه سياه و سفيد را قابل مشاهده نموده و Opacity را به 50 درصد کاهش دهيد.
اگر خوش شانس باشيد و تغييرات دلخواه و مناسب خود را روي تصوير اعمال کنيد قادر به ديدن فيلتر Mayfair خواهيد بود. در حالي که هنوز روي لايه سياه و سفيد هستيد با استفاده از آيکن دايره اي شکل در پايين پنجره لايه ها، يک لايه تنظيم ايجاد و ابزار Gradient را برگزينيد.
روي Gradient کليک نموده، طيف رنگي Violet/Orange را انتخاب کنيد و روي گزينه OK ضربه بزنيد. افکت مذکور را با تغيير حالت لايه به Soft Light (به کمک منوي کشويي در بالاي پنجره لايه ها) ملايم تر نماييد و Opacity را به 75 درصد کاهش دهيد. سپس همانطور که در توضيحات گزينه دوم گفته شد تصوير را مسطح کرده و از فيلتر زيبا Mayfair لذت ببريد.
5- Reyes
فيلتر Reyes به طور کلي کنتراست تصوير را کاهش داده و رنگ هاي غبار آلود را به آن اضافه مي کند. با توجه به وبسايت Trick Photoshop بايد با کاهش کنتراست شروع کنيد. مسير Adjustments ،Image  Brightness/Contrast را دنبال نماييد تا لايه مناسب براي انجام اين کار ايجاد شود.
سپس با انتخاب لايه مورد نظر اقدام به کاهش کنتراست تصوير کنيد. همچنين لازم است با استفاده از کليد ميانبر Ctrl+J ( و کليد ميانبر Cmd+J در سيستم عامل مک) لايه يکسان ديگري نيز ايجاد نماييد. براي تعيين شدت رنگ به يک لايه جديد احتياج خواهيد داشت. بدين منظور به ترتيب گزينه هاي New Adjustment Layer ،Layer و Vibrance را انتخاب کنيد.
حالا زمان استفاده از Photo Filter رسيده است. با کليک روي Color Swab کد هگزادسيمال #f8b558 را جايگزين مقدار کنيد و پس از آن ميزان Density را تا 44 درصد افزايش دهيد. پس از آن بايد روشنايي تصوير را کمي افزايش دهيم. بدين منظور مجدداً مسير Adjustments ،Image  Brightness/Contrast را دنبال نماييد.
با گذر از مرحله بالا به کمک بخش Brightness ميزان روشنايي تصوير را تنظيم کنيد (Tricky Photoshop افزايش روشنايي تا رقم 108 را مناسب مي داند). حالا قادر هستيد با مسطح کردن تصوير و ذخيره آن از فيلتر زيبا و منحصر به فرد Reyes لذت ببريد.
در بخش تکنولوژي ديجياتو بخوانيد:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح مدیرعامل تراکتورسازی درباره جذب گل‌محمدی

مدیرعامل تراکتور درباره آخرین اقدامات این باشگاه برای انتخاب جانشین پاکو خمس توضیح داد.

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتخاب سرمربی جدید تراکتور اظهار کرد: ما سه گزینه برای انتخاب سرمربی داریم که گزینه داخلی‌ماه یحیی گل‌محمدی است. دو گزینه دیگر هم بردیف و کلمن بودند که حضور کلمن منتفی شد. بردیف هم حالا حالاها نمی‌تواند بیاید. نمی‌دانم چه کسی کلینزمن را مطرح کرد.

او ادامه داد: ما زمان برای انتخاب سرمربی نداریم چرا که به یک باره مجبور به این کار شدیم. مربیان یک دفعه بحث پایان قراردادشان را مطرح کردند و خمس بد موقع رفت. انتخاب سرمربی سخت است و علاوه بر آن فردی که انتخاب می‌شود باید با بازیکنان سازگار و با فضای هواداران و تبریز هم آشنا باشد.

او با ابراز امیدواری برای حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور گفت: مشکل یحیی با کمک خودش حل می‌شود.

مدیرعامل تراکتور در واکنش به اخباری مبنی بر این که برخی بازیکنان این تیم با حضور گل‌محمدی مخالف هستند، بیان کرد: این هم مثل قضیه کیلنزمن دروغ است.

مدیرعامل تراکتور درباره منتفی شدن حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه یادگارامام (ره) عنوان کرد: این اتفاق یک تصمیم فرا فوتبالی بود. مجدداً زیر ساخت‌ها را مشاهده کردند و بعد از آن، دستوراتی به شهرداری و سازمان مسکن شهرداری دادند که مواردی مانند جداسازی گیت‌ها انجام شود تا شرایط به بهترین شکل مهیای حضور بانوان باشد.

tags # یحیی گل‌محمدی ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • توضیح مدیرعامل تراکتورسازی درباره جذب گل‌محمدی
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • مربی محبوب لیگ برتر گزینه اصلی مربی‌گری بایرن مونیخ شد
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا
  • گزینه اصلی بایرن: مربی محبوب لیگ برتر!
  • پرونده انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال باز شد/ «دمیر» هم گزینه هست