Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-29@12:55:26 GMT

تاکید فرماندار بناب بر تقویت تعامل صنعت و دانشگاه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۵۳۲۸

تاکید فرماندار بناب بر تقویت تعامل صنعت و دانشگاه

ولی الله فرج اللهی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب با اشاره به توانمندی های شهرستان بناب در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و علمی اظهارکرد: این شهرستان بعد از تبریز رتبه اول صادرات را در استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده است.
وی اعلام کرد: در سال 95 بیش از 42 هزار تن انواع محصولات به خصوص خشکبار از شهرستان بناب به خارج از کشور صادر و 105 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرج اللهی اظهارکرد: با وجود محدودیت های منابع مالی، دولت توجه خاصی به رشد علمی داشته است و این دانشگاه بناب محصول تلاش شبانه روزی مسئولان است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این دانشگاه با مشارکت مردم بناب به این مرحله رسیده است.
ضیاءالله اعزازی با اشاره به نام گذاری سال 96 بنام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تاکیدکرد: اشتغال زایی نیاز مبرم کشور است و دانشگاه های ما مسئولیت و وظیفه خطیری در این ارتباط برعهده دارند و آن ها باید بخش صنعت ما را از لحاظ نیروی انسانی متخصص و ماهر تقویت کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: در سال 96 با همراهی مجلس و دولت شاهد اقدامات مناسبی برای اشتغال جوانان و همچنین رفاه مردم باشیم.
رئیس جدید دانشگاه بناب هم از مسئولان وزارت علوم خواست این دانشگاه را نیز در طرح ملی احیای دریاچه ارومیه سهیم کنند.
کریم عباسیان اظهارکرد: ساختار استاندارد منابع انسانی دانشگاه ها با شاخص هایی از جمله نسبت تعداد استاد به تعداد دانشجو و نسبت تعداد کارمند به تعداد استاد تعریف می شود که متأسفانه تاکنون همانند دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در این دانشگاه نیز رعایت نکرده ایم و در نتیجه رتبه دانشگاه بناب بالای 12 هزار و 700 است و از این رو برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید استانداردها رعایت و دیدگاه ها اصلاح شوند.
وی اعلام کرد: برای ایجاد بستر مناسب فرهنگی و محیط سالم دانشجویی و ترغیب دانشجویان به طرح های فوق برنامه، فرهنگی و ورزشی و ایجاد ارتباط و همکاری با مراکز و نهادهای فرهنگی و انقلابی اهتمام ویژه خواهیم کرد.
بنابراین گزارش، در ابتدای این مراسم مجتبی عباسیان ریاست قبلی دانشگاه بناب گزارشی از عملکرد سه ساله خود را در بخش های مختلف ارائه داد.
آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب با حضور دکتر محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
انتشار: پرویز انصاری
3071

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان