نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دشمن در حال تحریف دین اسلام است
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۵۴۶۳
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در همایش انقلابی گری و مقابله گری با جریان نفوذ که با حضور ائمه جمعه و روحانیون استان در بیرجند برگزار شد، افزود: آنچه مسلم است، راهی برای بشر و نجات انسان جز قانون عدل نیست تشریح الهی هم همین است هرچه غیر از این باشد ذلالت و گمراهی است.
وی ادامه داد: اگر تماشاچی باشیم تا دشمن اسلام و انقلاب را تحریف، انواع خواسته های خود را تحمیل کنند و احکام فقهی را به بازی بگیرد نه تنها چیزی به دست نیاوردیم بلکه آبروی امیر المومنین(ع) و خدا را هم بردیم به جهت اینکه همه حرف ها برای این است که مکتب تشیع مکتب عدل است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی بیان کرد: همه مردم اهل تحقیق نیستند بلکه در صحنه میدانی متوجه می شوند لذا افزایش آمار طلاق، به هم ریختن هسته مرکزی جامعه، انواع و اقسام خیانت ها، کم فروشی، گران فروشی و ... عدل نیست.
عبادی اظهار کرد: اگر بی تفاوت باشیم و عرضه حفظ این دستاورد بزرگ شریعت الهی، انقلاب اسلامی را بعد از این همه خون شهدا نداشته باشیم نه تنها چیزی به دست نیاوردیم بلکه آبروی همه چیز را بردیم.
وی اضافه کرد: یعنی بیش از چیزی که امروز غربی ها توسط داعشی ها دارند انجام می دهند، آبرو و حیثیت اسلام را لکه دار می کنند بیشتر از آن ما خواهیم کرد.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند یادآور شد: زمانیکه همه امور کشور دست دشمن بود انقلاب پیروز شد، با ایستادگی شهدا و مردم، انقلاب، اختیار از دست بیگانه گرفته شد و به شهروندان ایرانی سپرده شد اکنون سرنوشت ایران دست بیگانه نیست بلکه در اختیار مردم است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: خواب بس است، از این فرصت طلایی برای آنچه دل و فطرت مردم با آن گره خورده است، باید بکوشم مردم را به سمت پیاده شدن عدل هدایت کنیم، آرمان ها و سرودهای بزرگ انقلاب را احیا کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: علمای شایسته دین بالاترین قشری هستند که می توانند روشنگری عقلی و شرعی برای مردم در صحنه داشته باشند.
وی یادآور شد: نظام خلقت بر اساس حکمت، نظام احسن است و هر موجودی به اندازه خود و در جای خود قرار دارد و همه جهان هستی متکی به قانون عدل است.
وی با بیان اینکه عالم جماد، نبات، حیوان و ... با زوایای گوناگونی که در وجود هر ذره ای وجود دارد اظهار کرد: قانون عدل همیشه همراه آن است، از ذره تا کره زمین از الکترون هایی که در داخل اتم در گردش است تا منظومه شمسی، کیهان و کهکشان همه متکی به قانون، حرکت می کنند.
وی ادامه داد: منجمی که 50 سال قبل از دنیا رفت و برای 50 سال بعد تقویم نوشته است حاکی از آگاهی او از قوانین مربوط است، اجسامی که در فضا حرکت می کنند تا جای علم بشری، (بشر همه چیز را کشف نکرده است) قانون را در این می بیند.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: حد معتدل نیروی جاذبه عمومی و نیروی گریز از مرکز اجرام را در یک شرایط خاصی تعدیل می کند، در تشکیلات نباتات هر گیاهی ثمره و میوه مخصوص دارد اما دخالت انسان بسیار اندک است، اگر اعتدال به هم بخورد همه تشکیلات به هم می ریزد.
عبادی اضافه کرد: تشکیلات زیبای هستی که هدفمند حرکت می کند راهی دارد و آن عدل است، این عالم تدوین است، در عالم تشریح نیز آنچه را که در نظام طبیعت و غریزه خداوند خلق کرده و جهان را می چرخاند نسبت به هدف خلقت، امری معین است.
وی یادآور شد: پیغمبرانی که مبعوث شدند پیام عدل آوردند، معنی واژه قسط در قرآن کریم مساله ای فراگیر است که جایگاه انسان را مشخص می کند، جایگاه انسان بر اساس قانون عدل مشخص می شود در غیر این صورت انسان، انسان نیست.
وی افزود: انسان با هویت انسانی در سیر به کمال مطلق تنها چیزی که برایش میسر شود این است که پیام انبیا را دریافت کند، انسان وقتی شیطان می شود پیداست از ریل خارج شد، انسان وقتی حیوان چرنده و گزنده می شود، انسان نیست.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: دعوت همه پیامبران به سمت قانون عدل است اما انسان سرکش باید حواسش باشد که سرکشی و قانون شکنی به ضررش است اما در تاریخ همواره کسانی بودند که بشر را به گمراهی کشیده اند.
استاد درس اخلاق حوزه علمیه بیرجند ادامه داد: اکنون آنچه در دنیای امروز مشاهده می کنید سرکشی، گناه، عصیان، قتل، جنایت و ویرانگری به این دلیل است که انسان در حرکت خویش از ریلی که انبیا با وحی و تایید عقل تهیه کردند، خارج شده است.
وی بیان کرد: هرآنچه از چارچوب این قانون خارج باشد از انبیا نیست ولو به اسم دین هم باشد، آنچه از قانون عدل خارج است به اسم هر دینی باشد افترای به دین و ساحت قدس پیامبر( ص) است و متاسفانه تاریخ پر از ادعاهای بی محتوا و افترا به ساحت انبیاست.
وی یادآور شد: انقلاب محصول همان امری است که انبیا به آن دعوت کرده اند، انقلاب ما اسلام ماست.
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
منبع: هدانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
امام صادق(ع) پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
ایسنا/اصفهان یک کارشناس مسائل دینی گفت: تبلیغ امامت و تبیین این مسئله بهعنوان یکی از اصول اساسی دین اسلام، بیان احکام دین به روش فقه شیعه، تفسیر قرآن به روال بینش شیعی و وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک و سیاسی، از نکات برجستۀ زندگی امام صادق(ع) بود.
حجتالاسلام محمدرضا احمدی، در گفتوگو با ایسنا و با اشاره به اینکه چند ویژگی در سیره و شخصیت امام صادق(ع) بارز و واضح است، اظهار کرد: مبارزه، علم و دانش و راهاندازی تشکیلات، سه عنصر بارز در سیره امام صادق(ع) بود که از این بین تنها درباره علم و دانش امام صحبت شده که البته درباره ویژگی علم و دانش ایشان باید توجه داشت که جمع علمی امام صادق(ع) و زمینه آموزشی که ایشان فراهم کرده بود، در تاریخ زندگی ائمه(ع) بینظیر بود. همه اصول و مفاهیم اصیل اسلامی که طی سالها تحریفشده بود توسط این امام بزرگوار به شکل صحیح و درست بیان شد.
او ادامه داد: ویژگی دیگر امام صادق(ع) که کمتر درباره آن صحبت شده، مبارزات ایشان بود. امام صادق(ع) مشغول یک مبارزۀ دامنهدار و پیگیر برای روی کار آوردن حکومت علوی بود. اما سومین ویژگی در سیره امام صادق(ع) راهاندازی تشکیلات توسط ایشان بود؛ به این معنا که این حضرت، مجموعه عظیمی از مردم را که حامی، علاقهمند و معتقد به حکومت علوی و امامت امام صادق بودند را از سراسر دنیای اسلام گرد آورده بودند. وکلا و نمایندگان ایشان در سراسر دنیای اسلام آن زمان از شمال آفریقا تا مدیترانه و ایران آن زمان حضور داشتند تا از یکسو موارد و دستورات مورد نیاز را از امام به مردم برسانند و از سوی دیگر برای سوالات، شبهات و مسائل دینی خود به آنها مراجعه کنند.
این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه امام صادق(ع) با راهاندازی چنین تشکیلاتی ۱۸ سال با حکومت بنی امیه مبارزه کردند، گفت: در زمانی که پیروزی بر بنیامیه قطعی بود، بنی عباس بهعنوان یک جریان مذهبینما و فرصتطلب آمدند و میدان را گرفتند. درواقع حکومت بنی عباس با شعارهای اهلبیت(ع) روی کار آمدند یعنی در ظاهر، آل علی و عملشان بنی امیه بود؛ به همین دلیل امام صادق(ع) در زمان حکومت بنی امیه مبارزه را صریح و بدون پردهپوشی انجام میدادند، چراکه حاکمان بنی امیه آنقدر سرگرم بودند که فرصتِ آمدن سراغ این امام بزرگوار را نداشتند، درحالیکه بنی عباس یک حکومت پر از تزویر، نیرنگ و در عین حال زیرک بود. حکومت بنی عباس بود که انقلابی که امام صادق(ع) ایجاد کرده بودند را منحرف کرد، بهطوریکه تا ۳۰ سال بعد، مردمِ نواحی دوردستِ اسلام فکر میکردند این حکومت، آل علی است و خبر از غاصب بودن آنها نداشتند.
احمدی اضافه کرد: در واقع امام صادق(ع) دو دوره را در زندگی خود طی میکنند؛ دوره اول از سال ۱۱۴ تا خلافت منصور که دوران آسایش و گشایش اهلبیت(ع) است و دوره دوم دوره از خلافت منصور تا شهادت امام صادق(ع) که دوران سختی ایشان است.
او با اشاره به اینکه چند نقطه و کار برجسته در زندگی امام صادق(ع) وجود دارد، در توضیح آن چنین بیان کرد: تبلیغ امامت و تبیین این مسئله بهعنوان یکی از اصول اساسی دین اسلام، بیان احکام دین به روش فقه شیعه، تفسیر قرآن به روال بینش شیعی و وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک و سیاسی، اقدامات برجستۀ این امام بزرگوار بود. امام صادق(ع) همچون سایر ائمه(ع)، نقطه مهم تبلیغ خود را بر مسئله امامت استوار کرده بودند و در این زمینه روایات زیادی از ایشان نقل شده است.
این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه تبلیغ احکام دین به روش شیعه در سیره امام صادق(ع) پررنگتر از سایر ائمه است و به همین دلیل فقه شیعی را «فقه جعفری» نامیدهاند، گفت: فقه اسلامی از سالهای اولیه به دو جریان کلی تقسیم شد؛ یکی جریان فقه وابسته به دستگاههای حکومت که اغلب حقیقت و اصول دینی را بنا به مصلحت و خواست دستگاههای سیاسی تحریف میکردند. بنابراین رویارویی فقه جعفری در برابر فُقهای رسمی نه تنها یک اختلاف عقیده ساده، بلکه از یکسو صلاحیت نداشتن حکومت برای در دست داشتن زمامداری و از سوی دیگر موارد تحریف اصول دین را عیان میکرد.
احمدی افزود: امام صادق(ع) در دوره خود بیشترین تعداد شاگردان را در زمینه فقه اسلامی به روش شیعی پرورش دادند و کمکتشکیلات عظیمی که قبلا بیان شد را به سراسر عالم اسلام برای پاسخگویی به مردم فرستادند، که این موضوع در گسترش اسلام شیعی و رفع شبهات و اقدامات دستگاههای حاکم تأثیر زیادی داشت.
انتهای پیام