Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تولید کننده محصولات گیاهی بمی گفت: در حال حاضر ده نمونه قاووت کاملا طبیعی بدون مواد افزودنی در این کارگاه تولید می شود که البته همگی خواص درمانی دارد و علاقه مندان می‌توانند در سراسر کشور از این کارگاه تولیدی نمایندگی فروش دریافت کنند و این محصول توانسته است برند جهانی قاووت قصر حمید و همچنین نشان سیب سلامت را اخذ کند و در آینده به یاری خداوند با تغییر بسته بندی امکان صادرات این محصول نیز فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارگ نیوز ؛ خانم قدمی موسس کارگاه اقتصاد مقاومتی تولید و بسته بندی محصول قاووت (قوتو) قصر حمید بم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از حدود ۱۲ سال پیش تا کنون در اندیشه ایجاد یک تولیدی در بم بودم و در این زمینه از طرح تولید نوشابه گیاهی شروع کردم و مراحل اولیه این کار را نیز به انجام رساندم و در سال ۸۲ در شهرک صنعتی نرماشیر زمینی را دریافت کرده و همه مراحل اولیه شروع کار را به انجام رساندم اما به دلیل وثیقه سنگینی که بانک کشاورزی به ارزش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بجز آورده خودم مطالبه کرد موفق به بهره برداری از این طرح نشدم.

*به علت عدم حمایت مسئولین در سال 82 از طرح تاسیس کارخانه نوشابه گیاهی منصرف شدم

وی افزود: حدود سال های ۸۲ تا ۸۵ در شرایطی که هیچ گونه حمایتی از سوی مسئولین نشدم از طرح کارخانه تولید نوشابه گیاهی منصرف شدم تا اینکه در مهرماه سال ۹۴ به صندوقق کارآفرینی امید (مهر امام رضا سابق) مراجعه کردم و طرح توجیهی خود را ارائه کردم که با یاری خداوند توانستم اعتماد این صندوق را جلب کرده و با دریافت وام کار خود را در زمینه تولید انواع قاووت با عنوان بسته بندی قاووت قصر حمید بم آغاز کنم.

* شرایط برای شروع فعالیت تولید کننده داخلی بسیار سخت است

خانم قدمی بیان داشت: برای دریافت این تسهیلات سختی بسیاری را متحمل شدم و بجز وامی که از صندوق کارآفرینی دریافت کردم هیچ گونه حمایت دیگری از بنده صورت نگرفت و باید اقرارر کنم شرایط برای شروع فعالیت یک تولیدکننده داخلی بسیار سخت است به طوری که جز به جز این شرایط باعث می شود که هر تولید کننده ای در میانه راه از ادامه کار منصرف و پشیمان شود.

وی افزود: دلیل اینکه بنده از تاسیس این تولیدی منصرف نشدم علاقه شدید به کار تولیدی و پیگیری و مداوت بسیار بود به طوری که چندین سال در این زمینه تلاش کردم و مقاومت های زیادی راا از خود نشان دادم اما بسیاری از دوستان من در این راه طرح های بسیار خوب خود را تا مراحلی پیش بردند اما زمانی که به مرحله ارائه ضمانت‌های بانکی رسیدند و به تعداد ۳ ضامن کارمند احتیاج پیدا کردند از ادامه کار منصرف شدند چرا که هیچ کس در کشور ضمانت سنگین کار تولیدی در ایران را نمی پذیرد.

*وام ارائه شده بصورت حواله ال سی بود نه پول نقد/بسیاری از تولید کنندگان برتر دستگاه ها با ال سی کار نمی کنند

این کارآفرین تاکید کرد: وام ارائه شده به صورت حواله ال سی بود و وامی نبود که به صورت نقد در اختیار من قرار گیرد تا بتوانم به اختیار دستگاه های مورد نیاز را خریداری کنم بلکه بنده برایی خریداری تجهیزات به یک تولید کننده خاص معرفی شدم که وی نیز شرایط خاص خود را که شامل کیفیت دستگاه ها نیز می شد را به من تحمیل کرد.

وی افزود: زمانی که از طریق حواله ال سی دستگاه های مورد نیاز خریداری می شود کارآفرین مجبور است دستگاه ها را با همان کیفیتی که تولید کننده دستگاه ارایه می‌کند خریداری کرده وو تولید کننده دستگاه هیچگونه ضمانتی را در خصوص دستگاه ها ارایه نمی کند و حتی دستگاه‌ها را با قیمت پیشنهادی خود می فروشد و در خصوص سایر تولید کنندگان دستگاه ها نیز بسیاری از شرکت های تولید کننده سیستم ال سی را قبول نمی کنند وتنها وجه نقد را می‌پذیرند.

*تا زمانی که در چند بخش وام و دستگاه ها را دریافت کردم استراحت 6 ماهه وام به اتمام رسید/استراحت وام می بایست از زمان شروع تولید و آغاز تبلیغات باشد

وی ضمن گلایه از شرایط سخت وام دریافتی خود ابراز داشت: به نظر من برای دریافت کننده این وام هیچ گونه استراحتی در نظر گرفته نشده است چرا که از زمانی که گفته شد به من وام تعلقق می گیرد یعنی از تاریخ ۳۱ شهریور ۹۵ به عنوان تاریخ ارایه وام در نظر گرفته شده است در حالیکه پس از یک ماه و نیم از این تاریخ بود که قسط اول وام به من ارائه شد و پس از حدود دو ماه بعد نیز قسط دوم را پس از ساخته شدن دستگاه ها ارائه کردند و بخش آخر پول نیز اواخر بهمن پرداخت شد اما اکنون می گویند که باید تا ۳۱ فروردین ۹۶ اولین قسط وام را پرداخت کنم در حالی که هنوز ما به مرحله افتتاحیه نیز نرسیده ایم و اکنون تنها در شرف این کار هستیم.

قدمی افزود: طبیعتاً استراحتی که برای این وام در نظر گرفته شده است می بایست در زمان تولید و تبلیغات می بود نه در شرایطی که هنوز بسته بندی محصولات من آماده نشده است به هر جهت با توکل به خدا برنامه ریزی کرده ایم تا در هر ماه حدود دو تا سه تن محصول را بسته بندی کنیم و این توانایی را داریم تا در صورتی که بازار فروش مناسب باشد ۱۰ تن محصول در هر ماه را نیز تولید کنیم.

*در زنجیزه تولید این کارگاه کشاورزان نقش اصلی را دارند/ همه مواد اولیه این کارگاه در بم قابل کشت است

وی در خصوص میزان کارآفرینی این واحد تولیدی توضیح داد: زنجیره تولید این کارگاه از بخش کشاورزی آغاز می‌شود و بسیاری از مواد اولیه می توانند در شهرستان بم کشت شده و در این کارگاهه مورد استفاده قرار گیرد که به طور نمونه می‌توان از کشاورزان درخواست کرد تا شوید، بادیون، خرفه، تخم گشنیز، جو، گندم را ویژه این کارگاه کشت کنند بطوریکه کشاورزان می توانند این محصولات کشاورزی را در کنار محصولات اصلی خود کشت کنند.

*10 نمونه قاووت بسته بندی شده با خواص دارویی و درمانی و کاملا ارگانیک تولید می کنیم

این تولید کننده محصولات گیاهی ضمن معرفی محصولات خود گفت: در حال حاضر ده نمونه قاووت کاملا طبیعی بدون مواد افزودنی در این کارگاه تولید می شود که البته همگی خواص درمانیی دارد و علاقه مندان می‌توانند در سراسر کشور از این کارگاه تولیدی نمایندگی فروش دریافت کنند و این محصول توانسته است برند جهانی قاووت قصر حمید و همچنین نشان سیب سلامت را اخذ کند و در آینده به یاری خداوند با تغییر بسته بندی امکان صادرات این محصول نیز فراهم می شود.

وی افزود: از ۱۰ نمونه قاووتی که در این کارگاه تولید می شود می‌توان به قاووت مخصوص ناراحتی های معده و اعصاب، قاووت هضم کننده غذا، قاووت تنظیم کننده فشار خون و چربی خون، قاووت ضد سرفه و بازکننده صدا و برطرف کننده کم خونی اشاره کرد که علاوه بر استفاده در شرایط عادی می توانند این خواص دارویی را به همراه داشته باشند.

*تولید نپتون گیاهی را در برنامه آینده خود داریم

این تولید کننده بمی در پایان اظهار داشت: در آینده برنامه ریزی داریم همین تعداد محصول را به صورت نپتون‌ گیاهی نیز تولید کنیم تا به صورت دمنوش مورد استفاده مردم قرار گیرد لذا از مسئولین محترم درخواست می کنم شرایط کار تولیدی را تسهیل کنند چراکه تنها با ارائه یک وام حمایت از تولید تمام نمی شود بلکه دولت می تواند جهت حمایت از تولید داخلی بخشش های مالیاتی، تخفیف در تعرفه های آب و برق واحدهای تولیدی نوپا که اکنون بسیار بالا است را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گیاه درمانی و مفید شنگ

در ایران، گیاهی خودرو و بسیار مفید وجود دارد که هم اکنون در فصل رویش آن هستیم. این گیاه نه تنها در آشپزی کاربرد دارد بلکه به عنوان دارو نیز مصرف می‌شود.

به گزارش فرطب، «شنگ»، گیاهی خودرو و مفید از خانواده کاسنیان، از اردیبهشت تا تیر در مناطق کوهستانی ایلام ایران می‌روید. با فرا رسیدن بهار و پایان سرما، این گیاه خوراکی و دارویی سر از خاک بر می‌آورد.

شنگ که با نام‌های دیگری همچون آلاله شنگ، ریش بز خالدار، اشلنگ، یمنیه، قندرون، سنسفیل، تسلسفیل، اسپلنج، اسفلنج و یملیک شناخته می‌شود، به دلیل خواص بی‌شمارش، محبوبیت زیادی دارد. در ادامه این مقاله، به تفصیل به بررسی خواص و کاربرد‌های این گیاه پرداخته‌ایم.

خواص دارویی گیاه شنگ در طب سنتی

گیاه شنگ که در طب سنتی استفاده‌های فراوانی دارد، در درمان زخم‌های گوارشی و مشکلات ریوی مفید است. به دلیل داشتن خواص قابض، در درمان خونریزی‌های رحمی و دستگاه تنفسی و همچنین برخی انواع اسهال کاربرد دارد. پودر گل و ریشه شنگ برای تسریع در التیام زخم‌های چرکی و سوختگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، و ریشه آن برای سم‌زدایی بدن به کار می‌رود.

مصرف شنگ: خواص و کاربرد‌های آشپزی و درمانی

شنگ را می‌توان به شکل جوشانده استفاده کرد یا از برگ‌های آن برای ساخت ضماد به منظور درمان زخم‌ها بهره برد. ریشه این گیاه که خواص اصلی آن را داراست، به صورت دم‌کرده مصرف می‌شود، گرچه طعم تلخ آن ممکن است کمی ناخوشایند باشد. پزشکان طب سنتی، ریشه و برگ‌های خشک شده‌ی شنگ را پودر کرده و برای استفاده‌های خارجی با دیگر ترکیبات گیاهی مخلوط می‌کنند.

غذا‌های محلی ایران با استفاده از شنگ

آش شنگ به عنوان یک غذای سنتی ایرانی با سبزی کوهی شنگ تهیه می‌شود که شامل موادی، چون نخود، لوبیا چیتی، عدس، نمک، فلفل، کشک، پیاز داغ، نعنا داغ و سیر است و طعمی عالی دارد. شنگ همچنین به عنوان چاشنی در سالاد‌ها و سایر غذا‌ها استفاده می‌شود. شنگ‌پلو، که با تفت دادن شنگ خردشده با پیاز و گوشت قیمه و ادویه تهیه می‌شود، پس از آبکشی با برنج مخلوط و دم کشیده می‌شود، نمونه‌ای دیگر از غذای محلی پرطرفدار است.

جمع بندی

گیاه شنگ، با خواص دارویی و غذایی فراوان، یکی از گیاهان خودروی محبوب در طب سنتی ایران است. این گیاه در درمان زخم‌ها، مشکلات گوارشی و ریوی به کار می‌رود و همچنین به عنوان یک ماده غذایی مغذی در آشپزی سنتی ایران، به خصوص در تهیه آش و شنگ‌پلو، استفاده می‌شود. افزایش آگاهی نسبت به فواید این گیاه می‌تواند به بهبود سلامت عمومی کمک کند.

دیگر خبرها

  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روزچهارشنبه هجدهم اردیبهشت
  • کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت زعفران
  • داروی ایرانی SMA به مرحله ارزیابی کیفی رسید
  • داروی ایرانی SMA در چه مرحله‌ای است؟
  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه